Francuski proizvođač automobila Renault izvijestio je u petak o snažnom rastu prihoda u trećem tromjesečju zahvaljujući podignutim cijenama koje su nadoknadile manji broj prodanih vozila.
Kada se prilagodi za prodaju bivšeg ruskog poslovanja Avtovaz, ukupni prihod grupe porastao je u razdoblju od srpnja do rujna za 20,5 posto, na 9,8 milijardi eura.
U Renaultu ističu da su ostvarili “najbolji cjenovni učinak” otkada su osnovani, budući da su prodali za 2,4 posto manje vozila nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Globalni proizvođači automobila muku muče s manjkom poluvodiča, ogromnim troškovima energije, uskim grlima u nabavnim lancima i naznakama recesije u Europi.
Renault se među prvima okrenuo proizvodnji električnih vozila i nastoji se repozicionirati kao proizvođač skupljih modela, poput Megana i Australa, i istodobno sačuvati bazu kupaca cjenovno povoljnijih vozila.
Kompanija ulazi u posljednje ovogodišnje tromjesečje u znaku velikih izazova, dovršavajući planove o odvajanju odjela za vozila s termalnim motorima od onog za električna vozila i pregovarajući s japanskim Nissanom o izmjenama strateškog partnerstva.
Renault je Nissanov najveći dioničar, s vlasničkim udjelom od 43 posto. Nissan pak posjeduje 15 posto udjela u Renaultu.
Dvije su kompanije u prošlom tjednu objavile da pregovaraju o novoj etapi partnerstva, koja bi mogla uključivati Nissanovo ulaganje u novi Renaultov projekt na području električnih vozila. (H)