Umjetna inteligencija i investicijska industrija, dobra suradnja ili nerazumijevanje

In Korisno
Artificial intelligence-AI-umjetna inteligencija

Umjetna inteligencija utkala se gotovo u sve živote pa tako i u investicijsku industriju. 2025. posebno predstavlja izazov za investiture zbog financijskih i političkih nesigurnosti, neki rješenje vide u umjetnoj inteligenciji dok drugi više vjeruju ljudima kad je riječ o investicijama.

„Umjetna inteligencija (AI), uključujući napredak u području opće umjetne inteligencije (AGI), već ima značajan utjecaj na investicijsku industriju i nastavit će je transformirati“ rekao je Timur Turlov, izvršni direktor Freedom Holding Corp.-a.

U 2025. i dalje, uloga AI-ja bit će:

  1. Analiza podataka: umjetna inteligencija ubrzava obradu velikih skupova podataka identificirajući tržišne trendove koji su prethodno mogli proći nezapaženo. To omogućuje bržu identifikaciju tržišnih prilika, što je korisno i za institucionalne i za male investitore
  2. Robo-savjetnici: Napredak umjetne inteligencije poboljšava preciznost i personalizaciju automatiziranih financijskih asistenata. Oni mogu nuditi prilagođena investicijska rješenja koja odgovaraju klijentovom riziku, ciljevima i financijskim mogućnostima.
  3. Osobni financijski asistenti: opća umjetna inteligencija ima potencijal zamijeniti financijske savjetnike u osnovnim aspektima kao što su budžetiranje, upravljanje portfeljem i dugoročno planiranje. Međutim, takvi asistenti ne mogu zamijeniti ljudsku intuiciju i empatiju, posebno u stresnim situacijama poput krize ili tržišne nestabilnosti.
  4. Predviđanje rizika: uz opću umjetnu inteligenciju, investitori mogu preciznije modelirati tržišno ponašanje, prepoznati rizike i graditi otpornije portfelje.

Unatoč prednostima, umjetna inteligencija ima ograničenja, poput ovisnosti o povijesnim podacima, što ga čini ranjivim na “black swans” (nepredvidive događaje). Osim toga, ove tehnologije zahtijevaju stroge regulative kako bi se spriječile zlouporabe.

„Za financijske savjetnike ovo predstavlja priliku, a ne prijetnju. U kombinaciji s umjetnom inteligencijom mogu svojim klijentima ponuditi preciznija i prilagodljivija rješenja, nadopunjujući umjetnu inteligenciju analitičke sposobnosti s ljudskom stručnošću.“ zaključuje je Timur Turlov, izvršni direktor Freedom Holding Corp.-a. Nadalje je iznio i svoje osobno mišljenje „Stava sam kako umjetna inteligencija još uvijek daleko od potpune integracije u poslovne procese, što zahtijeva metodičan rad i vrijeme. Mnoge tvrtke također aktivno istražuju mogućnosti AI-a kako bi poboljšale učinkovitost i kvalitetu svojih usluga. Primjerice, u Freedom 24 radimo na automatizaciji postupaka usklađenosti za transakcije i klijente. Uz pomoću umjetne inteligencije, takva analiza traje samo nekoliko minuta, umjesto nekoliko dana. Financijski investitori moraju biti pažljivi te paziti kako i na koji način koriste umjetnu inteligenciju u svojem poslovanju.”

You may also read!

BUSINESSEUROPE PORUKA: „EU mora biti ujedinjena u jačanju svoje globalne pozicije“

BUSINESSEUROPE PORUKA: „EU mora biti ujedinjena u jačanju svoje globalne pozicije“

Predsjednici i glavni direktori poslodavačkih organizacija članica BusinessEurope-a okupili su se u Nikoziji u organizaciji ciparskog člana federacije –

Read More...
Najveći svjetski stručnjaci na konferenciji Prodajnog Mindseta Sales4Future: Autentičnost je ključ uspješne prodaje

Najveći svjetski stručnjaci na konferenciji Prodajnog Mindseta Sales4Future: Autentičnost je ključ uspješne prodaje

Nakon uspjeha konferencije „The Wolf Strikes Again”, Prodajni Mindset ponovno je oduševio više stotina posjetitelja, ovaj put s novom

Read More...
mitreski

HGK istraživanje o potrošačkim navikama: Cijena ostaje ključna, raste online trgovina

Hrvatski potrošači pri odabiru i kupovini prehrambenih proizvoda i dalje najviše vrednuju cijenu, promotivne ponude te sirovinski sastav proizvoda,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design