Booking.com izgubio spor o cjenovnom pragu hotelskog smještaja

In Iz svijeta
Booking_com

Digitalna platforma Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju, presudio je u četvrtak Europski sud (ECJ).

Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.

Njemački regulator za tržišno natjecanje zabranio je takvu ugovornu praksu i na internetskim stranicama hotela i na onima digitalne konkurencije dok je Europska komisija ograničila zabranu samo na hotele.

Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom ‘paritetu’ i druge slične mjere.

Europski sud presudio je danas da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primjenu takve klauzule.

„Nije dokazano da su klauzule o paritetu cijena, bilo široko bilo usko definiranom, objektivno potrebne da bi se ostvario glavni poslovni cilj niti da su razmjerne cilju koji se njima želi postići”, rekli su suci.

Odredba o paritetu cijena spada u skupinu specifičnih ugovornih klauzula koje kompanijama ograničavaju slobodu u poslovanju, poput zabrane međusobnog konkuriranja i isključivih sporazuma o nabavi, i same po sebi predstavljale bi kršenje propisa o ravnopravnom natjecanju. EU ih kompanijama dopušta pod uvjetom da su ograničene i ključne za ostvarivanje zacrtanog ekonomskog cilja.

Suci su zaključili da bi Booking.com-ova odredba o cjenovnom pragu hotelskog smještaja mogla ograničiti konkurenciju među digitalnim platformama i istisnuti manje i nove tržišne aktere.

Odredba također nije ključna za ekonomsku održivost Booking.coma, zaključili su.

Dodali su ipak da odredba ne predstavlja povredu propisa o ravnopravnom tržišnom natjecanju.

Booking Holdings poručio je da je razočaran presudom.

“Tvrdimo da su klauzule o paritetu (…) u Njemačkoj bile nužne i proporcionalne odnosu između smještajnih partnera i Booking.coma i da Booking.com posluje na konkurentnom tržištu”, priopćila je kompanija. (H)

You may also read!

Marina Perić Kaselj

HUP i Institut za istraživanje migracija: trećina stranih radnika kaže da ima bolju kvalitetu života u Hrvatskoj

Hrvatska udruga poslodavaca i Institut za istraživanje migracija održali su danas konferenciju „Migracije, tržište rada i integracija: Hrvatska sutra“

Read More...
METRO_Poslodavac Partner_4

METRO Hrvatska novi je nositelj Poslodavac Partner certifikata za izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima

METRO Hrvatska, vodeći međunarodni veletrgovac prehrambenim i neprehrambenim proizvodima, s mrežom od deset veleprodajnih centara diljem Hrvatske, ponosno je

Read More...
Tamara Perko

Započela je 28. znanstveno-stručna konferencija „Financijsko tržište“: Unatoč globalnoj neizvjesnosti, Hrvatska plovi dalje – s optimizmom

Znanstveno-stručna konferencija „Financijsko tržište“ okupila je danas u Opatiji po 28. put ključne ljude domaćeg financijskog sektora. Ovogodišnja konferencija

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design