„Učinak povezanog automobila u 2025. godini”
Nakon duge vožnje po autocesti dolazi trenutak naglog straha: prometni zastoj iza sljedećeg zavoja. Poslije, kada dođete na odredište, nikako ne možete naći parkirno mjesto. Danas je to dio svakodnevnog života za volanom. Međutim, za manje od deset godina, postojat će potpuno nove mogućnosti: visoko automatizirana vožnja dovest će do opuštene vožnje na autocesti, automobili koji su ispred vas slat će upozorenje o usporavanju prometa, a vaše će vozilo samo smanjiti brzinu prije nego što dođe do opasne situacije. Na kraju putovanja navigacijski će uređaji usmjeriti vozača izravno na slobodno parkirno mjesto ili će se automobil u potpunosti samostalno voziti kroz garažu.
Uz integraciju automobila na internet ta vizija prelazi iz znanstvene fantastike u stvarnost. Istraživanjem „Učinak povezanog automobila u 2025. godini” koje su proveli Bosch i tvrtka za savjetovanje Prognos detaljnije se istražilo što će taj trend značiti konkretno za SAD, Njemačku i veće gradove u Kini. Rezultat: sigurnosni sustavi i funkcije temeljene na oblaku mogu spriječiti oko 260.000 nesreća s nastradalom osobom, uštedjeti 390.000 tona emisija CO2 i omogućiti vozačima mnogo dodatnih sati za druge aktivnosti. „Povezana mobilnost značit će manje nesreća, manju potrošnju goriva i manje stresa”, rekao je dr. Dirk Hoheisel, član Boscheva upravnog odbora, saževši rezultate izračuna prema modelu.
Poznati sustavi pomoći i sigurnosti postat će izvori podataka „Skriveni su junaci revolucije povezivosti sustavi pomoći i sustavi za udobnost s kojima smo često već upoznati”, rekao je Hoheisel. Prema izračunima prema modelu, elektronički program stabilnosti (ESP) bit će, na primjer, do 2025. godine dostupan u gotovo 90 % vozila u tri države obuhvaćene istraživanjem, a automatski sustavi naglog kočenja i pomoćnici za napuštanje prometne trake temeljeni na senzorima u do 40 posto automobila. Sustavi za više udobnosti i povezivost također će se nalaziti u većini automobila: 2025. godine pametni će telefoni biti ugrađeni u sustav infozabave približno svakog drugog vozila.
Rastući broj takvih sustava i njihova sve veća povezivost s internetom čine ih za sve uključene daleko važnijima od zbroja njihovih dijelova. Senzori za ESP prijavljivat će nadolazeće dijelove zaleđene ceste, kamere će prikupljati podatke o ograničenju brzine i magli, a funkcije kao što su internetska rješenja za parkiranje i upozorenja o vozaču u pogrešnom traku u gotovo stvarnom vremenu bit će u širokoj uporabi.
Pojedinačna otkrića istraživanja „Učinak povezanog automobila u 2025. godini”
„Naše istraživanje pokazuje da će učinci povezivosti imati primjetan utjecaj na svakog vozača 2025. godine”, kazao je Hoheisel. Za svrhe istraživanja Bosch i Prognos napravili su izračune za SAD, Kinu i Njemačku. U nastavku se nalazi dio pojedinačnih otkrića:
- Godišnje će se izbjeći više od 260.000 nesreća (SAD: 210.000, Kina: 20.000, Njemačka: 30.000) koje uključuju tjelesne ozljede – jednako broju nesreća koje se dogode tijekom dvije godine u Berlinu, glavnom gradu Njemačke.
- 350.000 manje osoba ozlijeđenih u prometnim nesrećama – jednako kao 12 godina bez ozljeda u prometnim nesrećama u Los Angelesu. Samo u SAD-u bit će ih 290.000 manje (Kina: 25.000, Njemačka: 37.000).
- Oko 11.000 ljudi moglo bi se spasiti s pomoću povezanih sustava pomoći, od toga 4000 u SAD-u (Kina: 7000, Njemačka: 300).
- Povezani sustavi pomoći uštedjet će do 4,3 milijarde eura u materijalnim troškovima i troškovima zbog štete. To je gotovo dvostruko veći iznos od iznosa koji je kineska vlada 2016. godine potrošila na poboljšanje kvalitete zraka u Pekingu. Ti iznosi predstavljaju značajne uštede za osiguravajuća društva i nešto više novca u torbici ili novčaniku svakog vlasnika vozila. Od 3,6 milijardi eura ušteda u SAD-u (Kina: 380 milijuna eura, Njemačka 450 milijuna eura), samo integracija pametnih telefona donijeti će više od 610 milijuna eura.
- Gotovo 400.000 tona CO2 uštedjet će se zahvaljujući funkcijama povezane mobilnosti – količina koju nacionalni park Schwarzwald u Njemačkoj može obraditi za tri godine. Koncepti kao što su parkiranje temeljeno na zajednici i aktivno upravljanje parkiralištem smanjit će vožnju zbog parkiranja za do 380 milijuna kilometara, dok će visoko automatizirana
vožnja dodatno uštedjeti gorivo. - Približno 70 milijuna sati vožnje u SAD-u, Kini i Njemačkoj uštedjet će se zahvaljujući funkcijama povezanog parkiranja. To je broj sati koji 40.000 radnika odradi u jednoj godini.
- 31 sat slobodnog vremena na autocesti: građani SAD-a godišnje provedu 43 sata na autocestama (Kina: 26 sati na autocestama, Njemačka: 39,5 sati na autocestama). Visoko automatizirana vožnja i istovremena veza s internetom oslobodit će oko 80 posto vremena za volanom za druge aktivnosti: npr. čitanje, e-poštu, video konferencije, filmove. Osobe koje često voze i prijeđu 40.000 kilometara godišnje mogle bi dobiti 95 dodatnih produktivnih sati tijekom svojih putovanja.
Bosch je pokretač povezane mobilnosti
Teško je pronaći drugu tvrtku koja potiče razvoj povezane mobilnosti u istoj mjeri kao Bosch. Tehnološka i servisna tvrtka razvija potrebne tehnologije za povezivost, senzore i rješenja u oblaku. Njihov se portfelj također proteže do niza
različitih usluga kroz intuitivne zaslone i radne koncepte.
Metodologija istraživanja
Bosch i Prognos ocijenili su ukupno jedanaest tehnologija za privatni prijevoz putnika, a osobito njihovu raširenost i učinke do 2025. godine u SAD-u, Njemačkoj i metropolitanskim područjima u Kini. „U izračunima prema modelu simulirali smo brzinu kojom bi se nove tehnologije primijenile u voznom parku”, objasnio je Stephan Kritzinger, stručnjak za mobilnost iz Prognosa. Model se temelji na međunarodnim statistikama o inventaru vozila, podacima o nesrećama i trenutačnom istraživanju, kao i na procjenama Boscha i Prognosa.
Prognos od 1959. godine savjetuje donositelje odluka diljem Europe u područjima politike, poslovanja i društva u pitanjima o budućnosti. S temeljima na neutralnim analizama i dobro utemeljenim prognozama, stručnjaci u Baselu, Berlinu,
Bremenu, Bruxellesu, Düsseldorfu, Freiburgu, Münchenu i Stuttgartu razvijaju praktične temelje za donošenje odluka i buduće strategije za društva, naručitelje i međunarodne organizacije.