Cijene nafte prekoračile 96 dolara, prevagnula najava smanjene opskrbe

In Vijesti iz svijeta
nafta

Cijene nafte porasle su u petak na međunarodnim tržištima iznad 96 dolara, budući da je najava vodećih proizvođača o znatno manjoj opskrbi od studenoga nadjačala strah od recesije zbog podignutih kamatnih stopa u velikim gospodarstvima.

Na londonskom je tržištu cijena barela nakon podneva bila viša za 1,7 dolara nego na jučerašnjem zatvaranju i iznosila je 96,12 dolara. U gotovo istom je iznosu barel poskupio i na američkom tržištu, gdje se njime trgovalo po 90,17 dolara.

Tržišta je ovaj tjedan potaknula odluka Organizacije zemalja-izvoznica nafte (OPEC) i njezinih saveznica, uključujući Rusiju, o smanjenju opskrbe od studenoga.

Samo mjesec dana kasnije Europska unija uvest će embargo na rusku naftu koja se doprema brodovima i smanjiti ponudu na ionako tijesno opskrbljenom tržištu.

“Jedna od ključnih posljedica najnovijeg OPEC-ovog smanjenja (proizvodnje) bit će vjerojatno povratak cijena nafte na razinu od 100 dolara”, rekao je Stephen Brennock iz PVM-a.

“No, rast cijena ograničit će vjerojatno sve brojniji nepovoljni trendovi u gospodarstvu”, dodao je Brennock.

Cijene su još uvijek daleko niže nego u ožujku, u početnoj fazi ruske invazije na Ukrajinu, kada su se približile 147 dolara, najvišoj razini otkada se naftom počelo trgovati u terminskim ugovorima.

“Budući da se cijena barela u Londonu sada stabilizirala unutar raspona od 90 do 100 dolara, grupa će vjerojatno biti zadovoljna ishodom, unatoč još uvijek vrlo neizvjesnim izgledima za gospodarstvo”, rekao je Craig Erlam iz OANDA, misleći na OPEC+.

OPEC danas nije objavio koliko je u četvrtak stajao barel košarice nafte njegovih članica. U srijedu njegova je cijena iznosila 94,05 dolara. (H)

You may also read!

dm će s više od 74.000 eura podržati 18 ekoloških projekata

dm će s više od 74.000 eura podržati 18 ekoloških projekata

U utorak 22. travnja, na Dan planeta Zemlje, započeo je proces realizacije 18 projekata odabranih u sklopu natječaja {ZAJEDNO}

Read More...
„Jedna manje“ – nastavlja se Konzumova kampanja koja mijenja navike i potiče na odgovornu kupnju

„Jedna manje“ – nastavlja se Konzumova kampanja koja mijenja navike i potiče na odgovornu kupnju

Konzum MultiPlusCard bonusom nagrađuje korištenje višekratnih torbi Priroda me voli Konzum i ove godine provodi kampanju Jedna manje, kojom potiče

Read More...
Dukat predstavlja b.Aktiv LGG Kids, prvi proizvod u liniji stvoren posebno za djecu

Dukat predstavlja b.Aktiv LGG Kids, prvi proizvod u liniji stvoren posebno za djecu

Još 1998. godine Dukat je lansirao prvi funkcionalni proizvod za jačanje imuniteta na domaćem tržištu. Istovremeno s tim Dukat

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design