Američki proizvođač bezalkoholnih pića Coca-Cola u utorak je izvijestio o većim prihodima i dobiti u prvom tromjesečju, što pripisuje većoj potražnji za flaširanom vodom i bezalkoholnim pićima i poslovanju na azijskim i europskim tržištima.
U prvom kvartalu zaključno s 29. ožujka prihodi su mu uvećani pet posto, na 8,02 milijarde dolara. Neto dobit pripisiva kompaniji porasla je 22,6 posto, na 1,68 milijardi dolara.
Organski prihodi, koji isključuju utjecaj fluktuacije valutnih tečajeva i akvizicija, uvećani su šest posto, zahvaljujući višim cijenama a dijelom i gomilanju zaliha na skladištima punionica zbog neizvjesnosti povezane s brexitom.
Obujam prodaje, ključan pokazatelj potražnje, porastao je za dva posto na godišnoj razini, uz podršku azijskih i europskih tržišta.
Coca-Cola povećala je portfelj negaziranih napitaka poput kave, aromatizirane vode i bezalkoholnih pića pod vodstvom glavnog izvršnog direktora Jamesa Quincyja koji predvodi transformaciju Coca-Cole u kompaniju s kompletnom paletom napitaka.
U sklopu tog su plana ove godine za 5,1 milijardu dolara kupili tvrtku Costa Coffee, šireći se na tržište napitaka od kave koje doživljava procvat.
Tvrtka također testira nove okuse Coca-Cole i napitke od višnje odnosno vanilije. Na tržište su nakon više od 10 godina stanke lansirali i novo aromatizirano bezalkoholno piće – Coca-Colu s okusom naranče i vanilije.
Quincy je kao prioritet odredio maržu, prodajući poslovanje s punionicama, mijenjajući izgled i veličinu pakiranja te povećavajući cijene. Tanje, uže limenke i boce pridonijele su 6-postotnom rastu prodaje voda i sportskih napitaka.
Nove formule pića s niskim udjelom šećera i manja pakiranja pomogli su kako Coca-Coli tako i rivalu PepsiCo-u da preokrenu trend pada prodaje bezalkoholnih pića.
U Coca-Coli su povrdili i aktualne procjene rezultata poslovanja za cijelu godinu. (H)