Domaći marketingaši žele bolju zakonsku regulativu

In Istraživanja
Domaći marketingaši žele bolju zakonsku regulativu

Na Sjednici Udruženja marketinga Hrvatske gospodarske komore okupile su se vodeće tvrtke domaće marketinške industrije, a glavne teme o kojima se raspravljalo su bile novi Zakon o elektroničkim medijima i pomoć HGK u traženju studenata za praksu.

„Cilj nam je artikulirati interese struke prema zakonodavcima na nacionalnoj i europskoj razini kako bi podigli domaći marketing na višu razinu. Samo našim ozbiljnim angažmanom, uz potporu HGK, možemo držati korak s međunarodnom konkurencijom“, istaknuo je predsjednik Udruženja marketinga HGK Božidar Abramović, dodavši kako je sad prava prilika za sukreiranje prvog drafta novog Zakona o elektroničkim medijima. Stoga je pozvao članice da putem Udruženja HGK sve svoje prijedloge i zahtjeve što prije artikuliraju prema nadležnim institucijama.

Članovi Udruženja osvrnuli su se na stanje i trendove na domaćoj marketinškoj sceni.

„Mi kreativnošću rješavamo izazove koje klijenti stavljaju pred nas, a tu uglavnom funkcija diktira formu. Domaće tvrtke eksperimentiraju s nekim od najsuvremenijih principa u oglašavanju, a zahvaljujući internetu danas svaka, pa i najmanja tvrtka, može doći do svojih kupaca“, poručio je Davor Bruketa iz agencije Bruketa & Žinić & Grey, uz napomenu da svrstavanje društvenih mreža od elektroničke medije ne bi previše utjecalo na marketinšku industriju. Poručio je kako influencere vidi kao partnere u poslu te da su hrvatske tvrtke dosta otvorene za novitete u oglašavanju.

Luka Duboković iz agencije BBDO Zagreb je kazao da se struka jako promijenila u zadnjih deset godina, prvenstveno u smislu korištenja digitala. „Danas je kampanja bez Instagrama praktički nezamisliva, a prije pet godina se praktički nije koristio. Promjene su konstantne i mijenjaju način na koji se obraćamo korisnicima, zato se moramo neprestano prilagođavati. Korištenje digitala će se nastaviti intenzivirati i sve više marketinškog budžeta će ići prema tome“, naglasio je Duboković, dodavši da će na tržište uvelike utjecati i regulativa te alati poput umjetne inteligencije.

Nikola Vrdoljak iz agencije 404 je naglasio kako je fokus marketinga uvijek na potrošačima, a ne kanalima kroz koje se do njih dolazi. „Društvene mreže jesu izrasle u najveći medij na svijetu, ali tradicionalni mediji su još itekako prisutni, a tako će i ostati jedno duže vrijeme, barem kod nas u regiji“, rekao je Vrdoljak, uz napomenu kako je u kampanjama najbitnije pronaći kvalitetan omjer kanala koji se koriste.

Pravna regulacija, korištenje novih tehnologija i nedostatak radne snage i ovoj su industriji među najvećim izazovima. Petar Pavić iz S.T.A.R. Digitala je održao kratku prezentaciju o utjecaju velikih tehnoloških kompanija poput Googlea i Facebooka na razvoj lokalnog tržišta i potrebi zakonske regulacije. „Područja koja nas se tiču u big tech-u su: privatnost osobnih podataka, propagacija kontroverznog sadržaja, neplaćanje poreza, monopolistička tržišna pozicija i copyright“, nabrojao je Pavić, dodavši kako je jedan od glavnih izazova nerazumijevanje institucija kojima je to novo područje. Naglasio je kako su problemi i ogromna ulaganja velikih kompanija za lobiranje, fragmentiranost medijsko-marketinške struke te nova paradigma monopola gdje je proizvod besplatan, što buni zakonodavce koji tek sad počinju reagirati.

Slaže se i Tomislav Presečki iz McCanna koji ističe da je najveći izazov u branši prilagodba na digitalizaciju industrije, a drugi veliki problem koji ih muči je nedostatak kvalitetne radne sage. „Mladi koji dolaze s faksa na posao nemaju sva potrebna znanja, ali ta diskrepancija se riješi kroz praksu“, izjavio je.

Stoga je u sklopu Sjednice jednoglasno prihvaćena inicijativa da HGK služi kao posrednik za povezivanje tvrtki i studenata zainteresiranih za posao u marketingu. „Komora surađuje sa Sveučilištem u Zagrebu, ali i drugim Sveučilištima, i voljni su nam pomoći u pronalasku mladih kadrova pa čak i napraviti predselekciju studenata“, pojasnio je Abramović.

Raspravljalo se i o lobiranju za izmjenu Nacionalne klasifikacije zanimanja u kojoj postoje samo dvije kategorije za zaposlenje u marketingu, a voditeljica Odjela za EEN (Europska poduzetnička mreža) i EU programe i fondove potpore za mala i srednja poduzeća HGK Vesna Torbarina članovima Udruženja je prezentirala usluge Komore vezane za potporu pri izlasku na inozemna tržišta.

You may also read!

wall

Svjetske burze porasle, u fokusu Trumpovi potezi

Na svjetskim su burzama cijene dionica prošloga tjedna porasle, pri čemu je europski STOXX 600 indeks dosegnuo rekordne razine,

Read More...
Zaštita na radu uz dodanu vrijednost

Zaštita na radu uz dodanu vrijednost

Poslodavci imaju obvezu, ali i potrebu svojim zaposlenicima koji su zaduženi za područje zaštite na radu, kao i radničkim

Read More...
poljoprivreda

HUP: Nužan zaokret u poljoprivredi radi nacionalne prehrambene sigurnosti

Nastave li se negativni trendovi u poljoprivredi Hrvatska neće imati kontrolu nad vlastitom prehrambenom sigurnošću, poručili su iz Hrvatske

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design