Domaći turisti u Hrvatskoj troše manje nego u inozemstvu

In Iz zemlje
maloprodaja

Državni zavod za statistiku u povodu Svjetskog dana turizma ističe važnost zadržavanja konkurentnosti neke zemlje na globalnom tržištu te podsjeća na rezultate turizma iz 2023. i veću potrošnju domaćih turista u inozemstvu nego u Hrvatskoj.

Napominjući da “stanovnici Hrvatske u dobi od 15 i više godina vole putovati”, iz DZS-a to potvrđuju podatkom da su u 2023. išli na pet milijuna privatnih višednevnih putovanja, od čega je 65,4 posto bilo po Hrvatskoj, a 34,6 posto u inozemstvu.

Ipak, u inozemstvu su domaći turisti na privatnim višednevnim putovanjima prosječno trošili više nego u vlastitoj zemlji – 471 euro naspram 281 eura, što je po izračunu DZS-a, u prosjeku za 190 eura manja potrošnja u Hrvatskoj nego izvan nje.

Ponavljaju i da je u 2023. u Hrvatskoj u komercijalnom smještaju ostvareno 92,4 milijuna noćenja ili 2,6 posto više nego u 2022., a turista je došlo 19,5 milijuna ili 9,7 posto više.

Prema vrstama turističkih mjesta, u 2023. najviše noćenja ostvareno je u primorskim mjestima, 85,3 milijuna ili 92,4 posto od ukupnih, a većinu noćenja turista u tim mjestima ili 92,6 posto ostvarili su strani turisti, a domaći samo 7,4 posto.

Kako se Svjetski dan turizma u svijetu obilježava od 1980. pod okriljem Svjetske turističke organizacije, iz DZS-a su ‘izvukli’ podatke i za tu godinu, kada je U Hrvatskoj bilo gotovo upola manje noćenja nego u 2023., odnosno 53,6 milijuna, i došlo je ‘samo’ 7,9 milijuna turista, što je gotovo 12 milijuna manje po najnovijim podacima.

Povodom Svjetskog dana turizma iz DZS-a poručuju i da je važno kontinuirano ulaganje u taj sektor i praćenje noviteta, dok za temu obilježavanja (o miru) smatraju da se želi poslati poruka da turizam može biti “akcelerator promjena te pozitivno utjecati na poticanje mira i razumijevanja među različitim nacijama i kulturama”.

“Turizam kao jedan od najbrže rastućih globalnih sektora ima ključnu ulogu u poticanju ekonomskog razvoja i stvaranju radnih mjesta, stoga ne čudi važnost praćenja statističkih podataka iz tog područja. Pokazatelji poput broja dolazaka i noćenja turista, duljine njihova boravka, popunjenosti smještajnih kapaciteta ili prosječne potrošnje po putovanju omogućuju praćenje učinaka turizma i polazišna su točka za planiranje budućih turističkih aktivnosti i razvojnih strategija”, poručuju iz DZS-a.

Ističu da je turizam puno više od putovanja i uživanja u otkrivanju novih kultura i destinacija nego da i povezuje ljude i narode, doprinosi kulturnom razumijevanju i globalnoj povezanosti, ekonomskom razvoju lokalnih zajednica, očuvanju kulturne baštine te podržava održivost prirodnih resursa.

“Sve nabrojano trebalo bi osvješćivati svakoga dana, a ne samo jedan dan u godini”, zaključuju iz DZS-a.

(Hina)

You may also read!

wall

Wall Street prošloga tjedna blago porastao, europske burze pale

Na svjetskim se burzama prošloga tjedna trgovalo oprezno jer se ulagači plaše eskalacije krize na Bliskom istoku, pa su

Read More...
100 vodećih hrvatskih restorana

100 vodećih hrvatskih restorana

29. tiskovno i on-line hrvatsko i englesko izdanje knjige Restaurant Croatica "100 vodećih hrvatskih restorana i njihovi specijaliteti 2024/25",

Read More...
wgc

Poslodavci i obveze zaštite mentalnog zdravlja na radu

Dana 10. listopada 2024. godine obilježit ćemo Svjetski dan mentalnog zdravlja čiji je slogan: „Vrijeme je da mentalno zdravlje

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design