Iako je inflacija u Njemačkoj neuobičajeno visoka, novi električni automobili poskupljuju brže od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem, pokazalo je istraživanje.
Kataloška cijena 15 najpopularnijih e-automobila u kolovozu je bila 14,5 posto viša nego godinu dana ranije, što znači prosječni rast cijene od 5385 eura, objavio je Centar za automobilska istraživanja. Cijene najprodavanijih vozila na fosilna goriva istovremeno su porasle za 12,5 posto.
O razlici u cijeni prvi je u utorak pisao Handelsblatt.
Država je subvencijama smanjila razliku u cijeni između ekološki prihvatljivijih e-automobila i onih s konvencionalnim motorima.
Subvencije za plug-in hibride prestaju krajem godine, a modeli koji su još na zalihama prodaju se uz relativno velike popuste.
Automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhöffer očekuje daljnji rast cijena zbog većih troškova nabave poluvodiča i specifičnih sirovina, primjerice u proizvodnji baterija.
Državni poticaji, rekao je, nisu dovoljni da zaustave cijene. Do jeseni iduće godine, rekao je Dudenheffer, bit će potrošeno 2,5 milijardi eura iz saveznog proračuna, što znači da će tržište, posebice malih i kompaktnih električnih automobila, doživjeti kolaps.
Nitko, rekao je, zbog zaraze neće potrošiti 35.000 eura na mali auto na akumulator. Vlada i ministar gospodarstva Robert Habeck (Habeck) takoreći isključuju e-automobile, rekao je Dudenheffer.
Kad je riječ o luksuznim automobilima, njihovi su kupci manje osjetljivi na promjene cijena i plaćaju iz vlastitog džepa.
dpa GermanyToday