Fina: Rast broja tvrtki, zaposlenih, dobiti u trgovini na malo u pet godina

In Statistika
trgovina

Broj poduzetnika u trgovini na malo u razdoblju od 2015. do 2019. porastao je za 10,7 posto, broj zaposlenih za 13,4 posto, ukupni prihodi za 18,4 posto, a neto dobit za 77,5 posto, pokazala je analiza poslovanja poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo koju je napravila Financijska agencija (Fina).

Podaci pokazuju da se broj poduzetnika relativno povećavao iz godine u godinu (osim 2017. kada je evidentiran jedan poduzetnik manje nego 2016.). Tako je broj poduzetnika u trgovini na malo od 2015. do 2019. povećan za 10,7 posto – sa 8.349 na njih 9.245.

Ukupan broj zaposlenih u promatranom razdoblju porastao je za 12.180 zaposlenih ili za 13,4 posto (sa 91.027 zaposlenih u 2015. na 103.207 zaposlenih u 2019.).

U razdoblju od 2015. do 2019. ukupni prihodi poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo povećani su za 18,4 posto – sa 87,2 milijarde kuna u 2015. na 103,2 milijarde kuna u 2019. godini.

Ukupni su rashodi rasli za 17,2 posto (sa 85,6 milijardi kuna, na 100,4 milijarde kuna), dok je neto dobit povećana za 77,5 posto – sa 1,2 milijarde kuna u 2015. na 2,1 milijardu kuna u 2019. godini.

Najveća dobit razdoblja, kako navode iz Fine, ostvarena je 2019. godine (3,6 milijardi kuna), a gubitak razdoblja bio je najmanji u 2016. godini (981 milijun kuna).

Poduzetnici u trgovini na malo, njih 9.245, u 2019. su zapošljavali 103.207 radnika, što je za 2,6 posto više u odnosu na prethodnu, 2018.godinu.

Prosječna mjesečna neto plaća zaposlenih u djelatnosti trgovine na malo u 2019. je iznosila 5.035 kuna, što je za 17,4 posto više u odnosu na 2015. godinu, ali i za 13,4 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini Hrvatske u 2019. godini (5.815 kuna), pokazala je analiza Fine.

Najveće ukupne prihode u 2019. u djelatnosti trgovine na malo ostvario je Konzum plus, u iznosu od 7,7 milijardi kuna.

Slijedi Lidl Hrvatska s 5,9 milijardi kuna ukupnih prihoda te Crodux derivati dva s 5,7 milijardi kuna. Najveću dobit razdoblja u 2019. godini ostvario je Lidl Hrvatska u iznosu od 345,9 milijuna kuna. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design