Globalna utrka u generativnoj AI: Kina vodi u korištenju, SAD u implementaciji, dok Europa kaska

In Vijesti iz svijeta
Globalna utrka u generativnoj AI: Kina vodi u korištenju, SAD u implementaciji, dok Europa kaska

Vođe su zabrinuti zbog nedostatka razumijevanja, poslovne strategije te nedovoljne količine podataka i pripremljenosti za regulaciju; dok su primarni izazovi: privatnost podataka, sigurnost i upravljanje.

Organizacije diljem svijeta entuzijastično koriste i investiraju u generativnu umjetnu inteligenciju (GenAI). No, koje regije i zemlje predvode u njenom korištenju? Prema rezultatima globalne studije koju je za SAS izradio Coleman Parkes Research Ltd., Kina prednjači u korištenju generativne umjetne inteligencije, dok SAD vodi u potpunoj implementaciji ove tehnologije. Kineski poslovni donositelji odluka izvještavaju da 83% njihovih organizacija koristi GenAI, više nego u Ujedinjenom Kraljevstvu (70%), SAD-u (65%) i Australiji (63%). Međutim, organizacije u SAD-u su ispred u smislu zrelosti i potpune implementacije GenAI tehnologija s 24%, u usporedbi s 19% u Kini i 11% u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Što to znači u smislu globalnog ekonomskog utjecaja umjetne inteligencije i GenAI-a? U izvješću iz 2023., McKinsey je procijenio da GenAI može dodati ekvivalent od 2,6 bilijuna do 4,4 bilijuna dolara godišnje kroz različite promjene što je usporedivo s cjelokupnim BDP-om Ujedinjenog Kraljevstva u 2021. godini. Ovo povećava ukupni utjecaj umjetne inteligencije za 15% do 40%.

Globalno istraživanje donosi uvid u razlike među regijama

S obzirom na ove ekonomske implikacije, SAS i Coleman Parkes su ciljali 1.600 donositelja odluka iz različitih industrija, uključujući bankarstvo, osiguranje, javni sektor, biološke znanosti, zdravstvo, telekomunikacije, proizvodnju, maloprodaju, energetiku i komunalne usluge te profesionalne usluge. Najmanje organizacije koje su sudjelovale u istraživanju zapošljavaju između 500 i 999 ljudi, dok najveće zapošljavaju više od njih 10.000.

Različite regije pokazale su različite stope implementacije politika korištenja GenAI-a. Sjeverna Amerika je vodeća regija sa stopom potpunog korištenja i implementacije GenAI-a od 20%, slijede APAC s 10% te LATAM s 8%, dok je Europa na začelju s 7%. U regiji APAC 71% organizacija je implementiralo politike korištenja GenAI-a, dok je u Sjevernoj Americi taj postotak 63%. Europa bilježi 59%, a LATAM 52%. Kada je riječ o namjenskim budžetima za ulaganje u GenAI u sljedećoj financijskoj godini, APAC predvodi s 94%, slijedi Europa s 91%, Sjeverna Amerika s 89% te LATAM s 84% .

„Iako Kina predvodi u stopama usvajanja GenAI-a, veće usvajanje ne znači nužno učinkovitu implementaciju ili bolje povrate“, rekao je Stephen Saw, generalni direktor u Coleman Parkesu. „Zapravo, SAD je prednjači u utrci s 24% organizacija koje su u potpunosti implementirale GenAI u usporedbi s 19% u Kini.“

Industrije i funkcionalni odjeli prihvaćaju GenAI različitim stopama

Podaci pokazuju da bankarstvo (17%), telekomunikacije (15%) te osiguranje i profesionalne usluge (11%) predvode druge industrije u smislu uključivanja GenAI-a u svakodnevne poslovne operacije prema raznim metrikama. Maloprodaja je na 10%, dok je javni sektor primjerice na 9%, kao i zdravstvo, a proizvodnja na 7%. U svakodnevnoj upotrebi GenAI-a telekomunikacije (29%), maloprodaja (27%) i bankarstvo (23%) su vodeće industrije, a slijede osobne usluge (23%) i osiguranje (22%) dok su ostali ispod 20%. Unutar organizacija, odjeli prodaje (86%), marketinga (85%) i IT-a (81%) najviše koriste ili planiraju koristiti GenAI, nakon čega slijede financije i proizvodnja s 75%

„S bilo kojom novom tehnologijom, organizacije moraju proći fazu otkrivanja, razdvajajući hype od stvarnosti, kako bi razumjele složenost stvarne implementacije. Dosegli smo ovaj trenutak s generativnom AI“, rekao je Bryan Harris, izvršni potpredsjednik i CTO u SAS-u. „Kako izlazimo iz ciklusa hypea, sada je riječ o svrhovitom implementiranju i isporuci ponovljivih i pouzdanih poslovnih rezultata zahvaljujući GenAI-u.“

Rani korisnici nalaze mnoge prepreke u korištenju i implementaciji GenAI-a

Prvi na popisu izazova s kojima se organizacije suočavaju u rutinskoj upotrebi GenAI-a je nedostatak jasne strategije za GenAI.

Samo 9% lidera koji su sudjelovali u istraživanju navode da su izrazito upoznati s usvajanjem GenAI-a u svojoj organizaciji. Među ispitanicima čije su organizacije u potpunosti implementirale GenAI, samo 25% kažu da su izrazito upoznati sa strategijom usvajanja GenAI-a. Čak i oni donositelji odluka odgovorni za odluke o investiranju u tehnologiju nisu upoznati s AI-em – uključujući one u organizacijama koje su ispred krivulje usvajanja.

Devet od deset viših tehnoloških donositelja odluka priznaje da ne razumiju u potpunosti GenAI i njegov potencijalni utjecaj na poslovne procese. S 45%, CIO-i predvode u poznavanju strategije usvajanja AI-a u svojim organizacijama. No, samo 36% glavnih tehnoloških direktora (CTO) kaže da su u potpunosti upoznati.

Unatoč ovom nedostatku razumijevanja, većina organizacija (75%) kaže da su izdvojile proračune za ulaganje u GenAI u sljedećoj financijskoj godini.

Ostali izazovi uključuju nedostatak podataka za fino podešavanje velikih jezičnih modela (LLM) te odgovarajućih alata za uspješnu implementaciju AI-a. IT lideri organizacija su najviše zabrinuti za privatnost (76%) i sigurnost podataka (75%). Samo desetina organizacija kaže da su potpuno spremne za usklađivanje s nadolazećim regulacijama AI-a.

Istovremeno, neki rani korisnici već bilježe značajne prednosti: 89% izvještava o poboljšanom iskustvu i zadovoljstvu zaposlenika, 82% štedi operativne troškove, a 82% navodi veće zadržavanje kupaca.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design