Gorenje izabralo kineski Hisense za strateškog partnera

In Strateški savezi
gorenje

Od triju potencijalnih strateških partnera koji su dali obvezujuće ponude za kupnju dionica Gorenja, uprava slovenskog proizvođača kućanskih aparata odlučila se za kinesku skupinu Hisense Electric koja je ponudila 12 eura za dionicu, objavio je slovenski koncern.

Uvjet koji je postavio taj kineski proizvođač televizora i kućanskih aparata je da dobije većini udio u Gorenju, najmanje 50 posto plus jednu dionicu.

Prema ponuđenoj cijeni dionice od 12 eura, cjelokupna tržišna kapitalizacija slovenskog koncerna iz Gorenja koji ima proizvodne pogone i u Češkoj i Srbiji iznosila bi 293 milijuna eura.

Prema neslužbenim informacijama iz časopisa Finance, tri kineske tvrtke – Haier, Hefei Meiling i Hisense Electric – podnijele su ponudu za preuzimanje. Kako tvrde Finance, drugu najbolju ponudu dao je Haier, u iznosu od 10 eura po dionici. Ne isključuje se da bi ta tvrtka mogla povisiti svoju ponudu, čak i nakon što je Hisense već objavio svoju.

Postupak izbora strateškog partnera počeo je formalno u veljači ove godine, a konzultant Gorenja, tvrtka Rothschild & Co. prije toga je stupila u kontakt s brojnim međunarodnim kompanijama te ispitala mogućnosti povezivanja Gorenja s nekim od velikih igrača.

Dionice Gorenja u četvrtak su na Ljubljanskoj burzi poskupjele za gotovo 70 posto.

Slovenski mediji prenose ocjene domaćih analitičara koji kažu da je ponuda Kineza iznenađujuće visoka, te da je u prvom redu rezultat njihova interesa za tržište Europske unije, ali da nije izvjesno hoće li uvjet o prodaji najmanje polovine dionica biti ispunjen s obzirom na procjene o važnosti za nacionalnu ekonomiju koncerna iz Velenja koji zapošljava velik broj ljudi i jedan je od glavnih izvoznika. Zato smatraju da zaključivanje posla nije tako izvjesno kako se trenutačno čini.

Gorenje je lani ostvarilo prihod od 1,31 milijarde eura, što je četiri posto više nego prethodne godine, te 1,2 milijuna eura čiste dobiti, a prodaju ove godine planira povećati za deset posto. (H)

You may also read!

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Hrvatska s Kosovom ostvaruje suficit u trgovinskoj razmjeni, što je rezultat visoke potražnje za hrvatskim proizvodima, posebno u sektorima

Read More...
turizam

Tri Aminess kampa među najboljima u Europi po izboru ADAC-a

Čak tri Aminess kampa ušla su u prestižni ADAC Superplatz 2025., koji njemački autoklub dodjeljuje najboljim europskim kampovima. Ovo

Read More...
Predstavnici Texo Moliora i PBZ tim

Texo Molior novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design