Hotelijeri optimističniji za sezonu, oko Tijelova očekuju više turista

In Novi turistički kapaciteti
Lavanda

Hotelijeri su pred početak lipnja optimističniji nego prije nekoliko tjedana, jer su epidemiološka situacija i stanje rezervacija i prodaje bolji nego lani, a veći broj dolazaka turista očekuju od ovog vikenda i idući tjedan oko Tijelova, koje će označiti početak prave sezone.

“Epidemiološka situacija se popravlja, definiran je okvir režima prelaska granica i radi se na bilateralnim dogovorima, a raste i procijepljenost. S popuštanjem mjera, rastu optimizam i želja za putovanjima, što se odmah vidi na rezervacijama. U nekim razdobljima i nekim vrstama smještajnih kapaciteta, prvenstveno kampingu i hotelima viših kategorija, rezervacije se približavaju brojkama iz 2019. godine”, kaže za Hinu direktor UPUHH-a (Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske) Bernard Zenzerović.

Lipanj bez maksimalne popunjenosti, ali u srpnju i kolovozu nadaju se turističkim gužvama

Ipak, u lipnju hotelijeri, kako dodaje, još ne očekuju maksimalnu popunjenost, no u srpnju i kolovozu se nadaju pravim turističkim gužvama i da će imati otvorene sve objekte, a uvjereni su i da ove godine mogu ostvariti i vrlo dobru posezonu, za razliku od prošle, kada je bila naprasno prekinuta, što će uvelike ovisiti i o odlukama o režimima putovanja susjednih zemalja, posebice Slovenije i Austrije.

“Turistička potražnja je generalno znatno bolja nego prošle godine, a najveća s naših tradicionalnih tržišta-auto destinacija i za sjevernije jadranske regije. S druge strane, situacija je neizvjesnija na jugu, koji je više vezan uz avio promet koji se sporije oporavlja, no hotelijeri vjeruju da će se i to popraviti s najavljenim avio linijama i popuštanjem ograničenja, posebice za britanske turiste, te da će i na jugu rezultati biti bolji nego lani”, kaže Zenzerović.

Iznosi i da su u potražnji i rezervacijama hotela ‘najaktivnija’ tradicionalna tržišta, poput Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske i Češke, a ocjenjuje da se ‘jako dobro drže’ i rezervacije domaćih turista.

Najjači kanali rezerviranja i prodaje su direktni hotelski kanali, posebno zbog fleksibilnosti koje hotelijeri tim putem nude, što gosti zbog situacije i očekuju, dok buking preko touroperatora ide znatno sporije nego u godinama prije pandemije.

Kako očekuju bolji fizički promet s više dolazaka i noćenje turista, tako hotelijeri očekuju i generalno bolje ljeto i poslovnu godinu nego prošlu, što prije svega temelje na većoj očekivanoj stabilnosti i dužem trajanju sezone.

Može se očekivati ‘rat’ cijenama na Mediteranu, ali ne i neko značajnije poskupljenje niti sniženje

“Iako ove godine imamo cjepiva i procijepljenost brzo raste, iskustvo iz prošle godine mora biti podsjetnik da moramo biti disciplinirani i odraditi svoje zadaće bolje ove godine”, poručuje direktor UPUHH-a, ističući da se ove godine, za razliku od prošle, na tržištu aktivnije nude sve mediteranske zemlje zbog čega se može očekivati i svojevrsni ‘rat cijenama’.

Cijene, kao i uvijek, definiraju ponuda i potražnja, no Zenzerović kaže da ne očekuju neki značajniji horizontalan rast cijena niti da će biti potrebe za njihovim snižavanjem.

“Kvalitetniji objekti dokazano ostvaruju bolje rezultate na svim razinama, i to je put kojim moramo ići. Oni koji kontinuirano ulažu u kvalitetu ostvarivat će sve bolje rezultate i vjerujem da je to sada u turizmu svima jasno”, kaže.

Trebat će znatno više radnika nego lani

Na pitanje imaju li hotelijeri dovoljno radnika za ovu sezonu i hoće li u većem broju zapošljavati sezonce, možda i strance, Zenzerović odgovara da je hotelijerima za finalnu pripremu sezone ključan nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta i to sve dok promet ne dostigne razine koje će omogućiti normalizaciju poslovanja.

“Što se tiče dodatne potražnje, sigurno je da ćemo za sezonu trebati i dodatne radnike-sezonce. Odluke o njihovom broju će se donositi ovisno o razvoju sezone i turističkoj potražnji, no iz današnje perspektive vidimo da ćemo trebati znatno više radnika nego lani, i to konobara, kuhara, pomoćnih radnika i djelatnika u domaćinstvu, koji se i inače najviše traže u sezoni”, kaže direktor UPUHH-a.

Hotelijeri će pritom sigurno prvo tražiti načine da zaposle ljude iz svojih sredina, pa onda iz drugih dijelova Hrvatske, dakle domaće, a tek onda idu tražiti radnike iz drugih zemalja, prvenstveno iz onih u okruženju.

“Teško je u ovom trenutku govoriti o brojkama, no procjenjujemo da će trebati značajno manji broj stranih radnika nego 2019., maksimalno njih oko deset tisuća”, predviđa zaključno Zenzerović. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design