Prema ocjeni najrelevantnijeg Vodiča kampova njemačkog ADAC-a, hrvatski su kampovi po kvaliteti drugi u Europi, odmah nakon nizozemskih, a na prvom su mjestu po trgovačkoj i ugostiteljskoj ponudi, što je potvrda kako Hrvatska ima izniman potencijal za razvoj ovog sektora, a cilj je postati vodeća kamping destinacija u Europi – zaključeno je na 13. Kongresu hrvatskog kampinga koji se održao u Svetom Martinu na Muri u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH). Kongres je otvorio ministar turizma Gari Cappelli, a prisustvovali su Sandra Herman, zamjenica župana Međimurske županije i Rudi Grula, voditelj Ureda Turističke zajednice Međimurske županije.
“Ulaganje u kvalitetu turističke ponude u korelaciji je s povećanjem potrošnje gostiju, a u segmentu kampinga samo u ovoj godini imamo 15 novokategoriziranih kampova i to visoke kategorije. Budućnost kampinga je zasigurno u ekološkom pristupu što je sukladno i našoj strategiji kojoj je naglasak na održivosti”, kazao je ministar turizma Gari Cappelli.
Kampovi u hrvatskom turizmu sudjeluju s čak 23 posto kapaciteta i 22 posto noćenja. Imaju kapacitet 248.522 gostiju, godišnje ostvaruju oko tri milijuna dolazaka i gotovo 20 milijuna noćenja. Od njih ukupno 785, skoro su dvije trećine mali obiteljski kampovi, a ostalo su srednji i veliki kamping resorti, odmorišna kamping naselja. Danas ih čak 39 posto ima standard 4+ zvjezdica, dok je 2007. takvih bilo tek devet posto. Uz to, danas ostvaruju čak 45 posto više noćenja nego 2007.
Stabilizacija i zadržavanje konkurentnosti
“Rezultati ove sezone pokazuju kako se hrvatski kamping stabilizira i zadržava jedno od ključnih mjesta u Europi, iako se bilježi blagi pad 0,4 posto. Ponavljanje ovakvih rezultata bit će moguće samo dodatnim ulaganjima, a za njihovo privlačenje važna je suradnja svih dionika – od lokalne do nacionalne zajednice, pa do poslodavaca, proizvođača i zaposlenika u sektoru. Imamo potencijal postati i vodeća mediteranska kamping destinacija i vjerujemo kako ćemo zajedničkim pristupom razvoju u tome i uspjeti”, kazao je Veljko Ostojić, predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
U stručnom dijelu raspravljalo se o rezultatima ovogodišnje kamping sezone, problemu turističkog zemljišta, trendovima, mogućnostima promocije i privlačenja turista s poljskog i slovenskog tržišta, kao i otvaranju novih.
Bilo je riječi i o metodologiji i postupku provođenja inspekcijskog nadzora, mogućnostima korištenja kriptovaluta u kampovima, a u izložbeno-sajamskom dijelu posjetitelji su mogli vidjeti najbolje prakse i trendove koji nas očekuju u budućnosti – od najnovijih modela mobilnih kućica i glamping šatora do raznovrsne opreme i ponude usluga u kampingu.
Sve veći broj izlagača i posjetitelja na ovogodišnjem kongresu pokazao je kako se kamping industrija snažno razvija u Hrvatskoj, ali i okruženju. Ona više ne obuhvaća samo ponudu smještaja, već sve više raste proizvodnja i ponuda kamping opreme u Hrvatskoj – od mobilnih kućica do softwarea koji visokom kvalitetom konkuriraju najboljim proizvodima na tržištu u Europi.
Nagrađeni najbolji kampovi i laureati
Posebno priznanje za kvalitetu Croatia’s Best Campsites dobili su Falkensteiner Premium Camping Resort Zadar i Lavanda, a OK mini camps nagrade dobili su Val Vidal, Terme Jezerčica i Vita.
Slovenska priznanja za kvalitetu kampova Naj Kamp Adria 2019. za velike kampove dobili su Valkanela, Čikat i Straško, a za male Polidor, Mali i Slanica.
Ovogodišnji laureati koji su dali poseban doprinos razvoju kampinga u Hrvatskoj su Sonja Brocca-Nastić, iz Grupe kampova Arena Medulin, Arena Stoja i Arena Indije, Livijano Kocijančić iz Istraturista i Petar Perković, dugogodišnji član KUH-a.
KUH je najjača i najstarija strukovna udruga hrvatskih kampova čije članice bilježe 92 posto kamping kapaciteta i zajednički rade na pozicioniranju unutar turističkog sektora, ali i cjelokupnog hrvatskog gospodarstva pred kojim su i dalje izazovi.