Hrvatska marijanska svetišta očekuju više stotina tisuća posjetitelja za Veliku Gospu

In Iz zemlje

ZAGREB, 14. kolovoza 2017. – Više od 20 najpoznatijih marijanskih svetišta u Hrvatskoj za blagdan Velike Gospe i ove godine očekuje više stotina tisuća posjetitelja, većinom domaćih, a tradicionalno najviše očekuje ih se u najvećim svetištima Mariji Bistrici, Sinju, na Trsatu, u Aljmašu, Pleternici, Ninu i Remetama.

Zadnjih nekoliko godina, prema procjenama iz turističkih zajednica pojedinih mjesta gdje se nalaze svetišta i iz samih svetišta, dolazilo se do brojki od više od pola milijuna posjetitelja-hodočasnika u svetištima za blagdan Velike Gospe. I ove se godine očekuje slično, po nekima i više, pogotovo što u neka od tih mjesta, poput Marije Bistrice, svake godine sve više vjernika stiže par dana prije blagdana, pa i ostaju dulje, ostvarujući noćenja.
Iako je većina posjetitelja u svetištima za Veliku Gospu hrvatskih građana, mnogo je i stranih posjetitelja, pogotovo u svetištima na Jadranu te mjestima blizu obale. S druge strane, u Hrvatskoj postoji i tradicija da domaći hodočasnici povodom tog blagdana putuju i u europska marijanska svetišta, poput Fatime, Lourdesa te u susjedne zemlje poput Italije, BiH (Plehan kod Dervente, Međugorje) i drugih.

Vjerski turizam – segment kojem treba više pažnje

Na nedavno održanoj Međunarodnoj konferenciji o vjerskom turizmu u Italiji, jednoj od vodećih svjetskih zemalja hodočasničkog turizma, ukazano je na nove potrebe putnika koji putuju iz duhovnih i vjerskih motiva, očekujući u destinacijama povezivanje i s lokalnim stanovništvom i očuvanim vjerskim i baštinskim vrijednostima.

“Na toj je konferenciji ukazano i na potrebu veće pažnje prema vjerskom turizmu u brojnim zemljama, pa i u Hrvatskoj, koja je označena zemljom velikog potencijala za taj segment zbog svoje sakralne baštine i tradicije te razvijene turističke infrastrukture”, ističe za Hinu glavna tajnica Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) Vlasta Klarić, koja je bila među stotinjak sudionika iz 15-ak zemalja na toj konferenciji.

Dodajući kako se dosta članica UNPAH-a bavi vjerskim turizmom, organizirajući putovanja na tu temu po Hrvatskoj i izvan nje, Klarić iznosi procjene da je tržište vjerskog turizma u Europi vrijedno oko 18 milijardi eura te da svake godine pomalo raste.
Smatra da bi taj segment turizma trebao imati više mjesta u turističkoj promociji zemlje i strateški se više koristiti, jer se taj vid putovanja veže s kulturom, eno-gastronomijom i drugom ponudom, podrazumijevajući otkrivanje duhovnog življenja kroz obilaske samostana, katedrala, svetišta i drugih sakralnih objekata.

“Pri bavljenju vjerskim turizmom treba imati na umu da se tu radi o vrlo kompleksnoj odgovornosti organiziranja putovanja, pri čemu je korisnicima nužno pružiti pouzdanu organizaciju i uslugu, ne zanemarujući njihov osnovni motiv putovanja, duhovnost, vjeru, ali i odgovorni odnos prema odredištima i održivost sakralne baštine. Potrebno je i objediniti marketing s idejom održivosti nematerijalne baštine lokalnih zajednica, jer se kroz vjerska putovanja dijele zajedničke duhovne vrijednosti i cilj je ne isključiti nikoga”, prenosi Klarić poruke s konferencije.

Klarić iznosi podatke iz istraživanja Nacionalni talijanskog instituta za turizam da vjerski turizam u tu zemlju godišnje privuče više od 5,6 milijuna posjetitelja, od čega 3,3 milijuna inozemnih turista, pri čemu se 44,4 posto tih posjetitelja oslanja na organizaciju putovanja preko posrednika, touroperatora i putničkih agencija, dok ih oko 33 posto više voli putovati s partnerom, a 20 posto bira organizirane ture. (H)

You may also read!

Makhtar Diop

Generalni direktor IFC-a Makhtar Diop u posjetu Hrvatskoj

Makhtar Diop, generalni direktor Međunarodne financijske korporacije (IFC), u posjetu je Hrvatskoj od 19. do 20. studenog 2025. kako

Read More...
Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

U Bruxellesu u ponedjeljak, 17. studenog 2025., održan je sastanak Vijeća ministara poljoprivrede i ribarstva Europske unije, na kojem

Read More...
Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Partnerstvo Wolta i SPAR Hrvatska korisnicima omogućuje brzu, jednostavnu i praktičnu kupovinu namirnica i proizvoda za kućanstvo uz dostavu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design