Hrvatska među najboljima u Europi – više od 21 tisuće građana educira se o umjetnoj inteligenciji

In Obrazovna rješenja
Igor Vukasović

Besplatni tečaj o umjetnoj inteligenciji, Elements of AI od predstavljanja krajem studenog prošle godine upisalo je više od 21 tisuću Hrvata, čime je prijeđena polovica cilja od 40 tisuća polaznika iz Hrvatske. Projekt je naišao na veliku potporu domaće javnosti, pogotovo u poslovnim i akademskim krugovima, a zbog ovog izvrsnog uspjeha građanima je od danas na raspolaganju nastavak tečaja – Building AI.

Ostvareni rezultati i daljnji planovi predstavljeni su na konferenciji za medije, na kojoj su uz Mislava Malenicu, predsjednika Udruge CroAI koja je nositelj projekta za Hrvatsku, sudjelovali i predstavnici kompanija koje su se snažno uključile u projekt i potaknule svoje zaposlenike na edukaciju o umjetnoj inteligenciji.

“U četiri mjeseca smo prešli polovicu ambiciozno postavljenog cilja te smo izrazito zadovoljni interesom koji su građani pokazali za umjetnu inteligenciju. Hvala svim partnerima koji su prepoznali umjetnu inteligenciju kao temu od iznimne važnosti. U narednom razdoblju ćemo se snažnije fokusirati na studentsku i školsku populaciju među kojom vidimo potencijal za snažniju promociju tečaja, a veliki vjetar u leđa nam je kroz svoju podršku dalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja”, istaknuo je Mislav Malenica.

Hrvatska je, uz Finsku kao zemlju domaćina, ostvarila najbolji 10-dnevni start od svih zemalja Europske unije i u tako kratkom roku zabilježila 10 tisuća polaznika. Elements of AI ubrzo po predstavljanju postao je prepoznatljiv u poslovnoj zajednici te simbol ulaganja u edukaciju i razvoj znanja i vještina, a polaznici redom ističu kako im je tečaj dao bolji uvid u svijet umjetne inteligencije.

Projekt su od početka snažno podržali partneri, a prvi među njima su bili Hrvatski Telekom i Zagrebačka banka čiji su zaposlenici zabilježili sjajne rezultate.

“Tehnologije poput umjetne inteligencije su važan dio digitalne transformacije Hrvatskog Telekoma, a imaju i značajan utjecaj na razvoj gospodarstva. Zbog toga ovaj projekt smatramo važnim i za našu kompaniju, ali i za čitavo društvo. Ponosni smo što smo prva kompanija po uključenosti zaposlenika u AI edukaciju, i što je u kratkom roku 12 posto svih zaposlenika HT-a, njih gotovo 600, upisalo ovaj tečaj, a gotovo 100 ga je i završilo. Time smo višestruko premašili postavljene ciljeve, a vjerujem pridonijeli i uspjehu ovog projekta i popularizaciji umjetne inteligencije”, rekao je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma.

“Zagrebačka banka među prvima je podržala projekt „Elements of AI“ koji omogućuje razvijanje naprednih znanja i vještina baziranih na digitalizaciji i umjetnoj inteligenciji koja će biti ključna u budućnosti. Od samog početka naši zaposlenici su prepoznali važnost ove edukacije i iskazali veliki interes za uključivanjem, a s obzirom na njenu sve veću popularnost, očekujemo da će interes nastaviti rasti. Napretkom tehnologije i digitalnih alata, umjetna inteligencija postaje sve važnija u bankarskom sektoru jer nam omogućuje da povećamo produktivnost, smanjimo operativni rad i mogućnost ljudske pogreške, donosimo brze odluke temeljene na podacima i poboljšamo iskustvo klijenata”, izjavila je Nikolina Zečić, direktorica upravljanja iskustvom klijenata, marketinga, identiteta i komuniciranja u Zagrebačkoj banci.

EofAIU Hrvatskoj je pokrenut i poseban program namijenjen organizacijama da potaknu svoje zaposlenike na upisivanje tečaja – AI Challenge u koji se do sada uključilo više od 70 kompanija, institucija i udruga. Među njima je i Microsoft, tvrtka koja je poznata po utjecaju u promicanju važnosti tehnologija u Hrvatskoj i svijetu.

„Microsoft je u ljeto 2020. godine pokrenuo globalnu inicijativu stjecanja digitalnih vještina, a prije nepuna dva tjedna zajedno s Algebrom smo predstavili i lokalnu inačicu koja nezaposlenima i svima koji žele unaprijediti svoje vještine omogućava besplatno online učenje i stjecanje globalno traženih Microsoft certifikata. Zato nas posebno veseli i to što je više od 20.000 ljudi prošlo tečaj Elements of AI. Umjetna inteligencija je tehnologija koja mijenja cijelo društvo i naš način života jer može riješiti neke od najvećih društvenih izazova u područjima poput zdravlja ili okoliša. Ovakve edukacije su izuzetno bitne da bismo je demistificirali, prihvatili i koristili, a sve u skladu s našim zajedničkim ciljem da postanemo globalno konkurentniji, za što su ključni obrazovanje, digitalne vještine i znanje o inovativnim tehnologijama“, komentirala je Tatjana Skoko, direktorica Microsofta Hrvatska.

Elements of AI su 2019. zajedničkim snagama razvili Sveučilište u Helsinkiju i tehnološka kompanija Reaktor, a nositelj projekta u Hrvatskoj je Udruga CroAI. Popularizaciju umjetne inteligencije podržali su i sveučilišni partneri projekta – Sveučilište u Zagrebu, ali i Vlada Republike Hrvatske, Veleposlanstvo Republike Finske te brojni istaknuti članovi akademske i poslovne zajednice.

Tečaj je prilagođen na hrvatski jezik te je za sve polaznike u potpunosti besplatan. Edukacija se sastoji od šest poglavlja te sadrži 25 vježbi, a za njezino završavanje u prosjeku je potrebno 25 sati. Svi polaznici po završetku edukacije dobivaju AI certifikat, a za savladavanje tečaja nije potrebno predznanje u području programiranja. Nadogradnja tečaju, Building AI od danas je dostupan na istoj web stranici na engleskom jeziku.

Više detalja kao i prijavu na tečaj možete pronaći na službenoj web stranici – www.elementsofai.com/hr.

You may also read!

majdak

Uskoro CROAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme i mehanizacije i Sajmovi hrane i zdravog življenja

U zajedničkom terminu od 5. do 8. prosinca na Zagrebačkom velesajmu održat će se CROAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
ciber

Microsoft: 600 milijuna kibernetičkih napada dnevno

U novom godišnjem izvješću "Digitalna obrana" Microsoft je upozorio na zabrinjavajući rast kibernetičkih napada u svijetu te izvijestio da

Read More...
Giving Friday 2024

Zahvaljujući rekordnom odazivu kupaca, dm će donirati više od 78.000 eura za djecu iz Rijeke i Zagorja

U petak 29. studenog dm je obilježio Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, te je uz podršku više

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design