Hrvatska mora imati najbolji model za privlačenje kvalificiranih stranih radnika, zaključeno je tijekom sastanka predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića i ministra rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Marina Piletića, priopćili su u četvrtak iz Hrvatske gospodarske komore.
Na sastanku se govorilo o određivanju ključnih prioriteta strateškog projekta koji bi na kraju rezultirao privlačenjem kvalificiranih stranih radnika, prije svega u sektore prerađivačke industrije i građevine.
U Hrvatskoj, navodi se u priopćenju HGK trenutačno oko 20 posto radne snage u privatnom sektoru čine strani radnici. Najviše njih dolazi iz susjednih Bosne i Hercegovine, Srbije i Sjeverne Makedonije te Nepala i Filipina. Međutim, sve je izraženiji problem kako privući kvalificirane radnike koji će doći i ostati raditi u Hrvatskoj.
Predsjednik HGK Luka Burilović naglasio je kako zemlje zapadne Europe, ponajviše Austrija i Njemačka, u potrazi za kvalificiranom radnom snagom ciljaju na ista tržišta kao i Hrvatska.
“Stoga i Hrvatska mora kroz suradnju svih relevantnih institucija definirati i razviti najbolji model privlačenja i zadržavanja takvih radnika. A HGK je upravo partner koji u tome može pomoći“, rekao je Burilović, navodeći da se intenzivno radi na rješenjima koja bi privukla adekvatno kvalificiranu radnu snagu i to na duži rok.
Jedno od rješenja i modela koje predlaže HGK je da nakon što poslodavci definiraju koji profili i kvalifikacije su im potrebni, taj radnik prije nego što dođe u Hrvatsku u svoj matičnoj zemlji prođe potrebne edukacije. Kako bi se to i realiziralo potrebno je takve modele podići na jednu razinu međudržavnih suradnji kakve imaju zemlje s dužim iskustvom u privlačenju radne snage.
Ministar Piletić istaknuo je da je Hrvatska u procesu donošenja Imigracijske strategije, u kojoj će uz otvaranje visokoobrazovnih institucija studentima iz stranih zemalja i poticanje povratka iseljenih hrvatskih radnika, jedna od glavnih tema biti i strana radna snaga. Od iznimne je važnosti, smatra Piletić, da se na tim tržištima Hrvatska kao zemlja predstavlja organizirano i s jasno definiranim planovima. (H)