Na najvećem nautičkom sajmu u Europi BOOT, koji se održava od 18. do 26. siječnja u njemačkom Düsseldorfu, predstavlja se oko 2000 izlagača iz 74 države svijeta među kojima i 42 hrvatske tvrtke. Dio tvrtki izlagalo je samostalno, dok su na zajedničkom štandu HTZ-a uz sufinanciranje Hrvatske gospodarske komore svoje proizvode i usluge predstavile tvrtke Ilirija – marina Kornati, Ultra sailing, kamp Šimuni, Angelina Yachtcharter, Bi Village Fažana, Noa Yachting, Ankora nautika i Orvas Yachting.
Svi su izlagači zadovoljni nastupom. Direktor prodaje tvrtke Marinetek Adriatiq Zoran Cvitan kaže da je u prva tri dana dogovorio poslove isporuke plutajućih betonskih pontona i valobrana u Italiju i Bugarsku te je zadovoljan interesom za njihove proizvode. Bivši olimpijac i jedan od najboljih hrvatskih jedriličara Ivan Kljaković Gašpić, sada voditelj projekta ACI Sail tvrtke ACI, prezentirao je jedrilice klase Club Swan 36 koje ulaze u flotu od šest jedrilica namijenjenih za natjecanje regate monotipova, dok su na štandu tvrtke Laguna Trade iz Rogoznice posjetiteljima sajma prezentirane marine Frapa Rogoznica i novootvorena marina Frapa Dubrovnik. „Izuzetno smo zadovoljni interesom za vezovima u našoj marini“, istaknula je voditeljica marine Klaudija Juras.
Tradicionalno, već petu godinu, HGK u partnerstvu s HTZ-om i tvrtkom ACI d.d. organizira i druženje hrvatskih i stranih partnera na štandu HTZ-a, uz promociju hrvatske eno-gastro ponude, odnosno brendiranih vina iz projekta HGK Vina Croatia vina Mosaica te gastronomskih proizvoda. Na druženju se okupilo preko 250 poslovnih ljudi.
Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata domaćeg turizma. Riječ je o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu. „U prosjeku dnevno troše 126 eura, što je značajno više od potrošnje prosječnoga turista sa 79 eura po danu“, poručio je u Düsseldorfu predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža dodavši i kako je kontinuiran rast nautičkog turizma posebno važan za produljenje sezone.
Snagu hrvatskog čarter tržišta pokazuju i brojke – vodeći smo u svijetu s više od 4500 plovila, 140 luka nautičkog turizma i s oko 17000 vezova, a prošle su godine čarter gosti potrošili oko 4,8 milijardi kuna. Više od 30 posto tog novca troši se u druge oblike turizma, od kulturnog do vinske i gastronomske ponude. Iz HGK poručuju kako povezivanjem treba povećavati taj udio i potrošnju u čarteru, a ne samo broj plovila i noćenja te postići održiviji razvoj.
U 2019. godini u segmentu nautičkog chartera zabilježeno je prema podacima eVisitora preko 538 tisuća dolazaka i približno 3.56 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 11% u dolascima, odnosno 12 posto u noćenjima. Najveći broj noćenja u nautičkom charteru bilježi se u Splitsko-dalmatinskoj županiji zatim slijede Zadarska i Šibensko-kninska županija. Tržište Njemačke je najvažnije za hrvatsku nautičku ponudu te reakcije nakon prva tri dana sajma daju razloge za optimizam i u 2020. godini.