Uz nautiku i obiteljska seoska domaćinstva, kampovi su jedini koji su već sada premašili rezultate iz 2019. godine. Prirodan položaj i investicije su doveli hrvatski kamping do vrha ponude na Mediteranu, no novi standard definiraju snažna ulaganja u održivost i digitalizaciju koja Hrvatska mora pratiti kako bi zadržala konkurentnost na sve zahtjevnijem tržištu.
Kamping turizam nastavlja potvrđivati poziciju jednog od najuspješnijeg segmenta hrvatskog turizma. Tako su na razini godine kampovi ostvarili skoro 21,2 milijuna noćenja, što je rast u odnosu na godinu prije od 22%, ali još značajnije, porast od čak 10 % u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Riječ je o rezultatima koji su nadmašili očekivanja na početku ove godine, moglo se čuti na 16. Kongresu hrvatskog kampinga koji je okupio više od 350 predstavnika kamping sektora, a koji se ove godine održava u Amadria Parku, u Šibeniku, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH), a uz podršku Ministarstva turizma i sporta RH, Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice grada Šibenika.
Najveći broj noćenja ostvarile su Istarska, Primorsko-goranska i Zadarska županija, a najveći postotni porast u odnosu na 2019., od čak 24 % više noćenja, ostvarili su kampovi Ličko-senjske županije, što obuhvaća sjeverni dio otoka Paga i ličke kampove sve do Plitvičkih jezera.
‘‘Brojke su ove godine još jednom potvrdile da je kamping, kako u Hrvatskoj, tako i diljem Europe, sve traženiji turistički proizvod. Uz nautiku i obiteljska seoska domaćinstva, kampovi su jedini koji su do kraja listopada premašili rekordne završne rezultate iz 2019. godine. Osim blizine ključnih tržišta i atraktivne prirodne lokacije, jedan od ključnih razloga za takav uspjeh je investicijski val u hrvatskom kampingu u proteklom desetljeću, a koji se nastavio, ponešto usporeno, ali ipak intenzivnije od konkurencije, i tijekom ovih kriznih godina. Hrvatska je jedna od najkonkurentnijih kamping destinacija na Mediteranu, a kada je riječ o kvaliteti kampova, zauzimamo 2. mjesto u Europi, odmah iza Nizozemske. No konkurencija ne miruje i za zadržavanje trenutne pozicije moramo nastaviti investirati i podizati kvalitetu u kampingu, a posebno pratiti nove trendove u kontekstu održivosti i digitalizacije”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman.
”Turizam je posljednje tri godine dokazao da može biti stabilizator negativnih ekonomskih trendova i snažan poticaj gospodarstvu Hrvatske. No turistički rezultat se ne događa sam po sebi, on je rezultat milijardi kuna ulaganja u kvalitetu turističkih objekata i usluge. Ova kriza je jasno pokazala da oni objekti u koje se kontinuirano ulaže bilježe najvišu potražnju, a oni u koje se ne ulaže imaju sve veće probleme. Turizam u EU se nalazi pred velikim investicijskim ciklusom u održivost i digitalizaciju i oni koji neće pratiti investicijski tempo gubit će konkurentsku prednost i tržišnu poziciju. Zato moramo hitno riješiti najveće prepreke investiranja i razvoja u turizmu, a to su manjak radne snage, do kraja neriješeno turističko zemljište, pomorsko dobro kao i veće porezno opterećenje u odnosu na konkurenciju, posebno u kontekstu PDV-a, a paralelno pronaći najbolje načine poticanja investicija u održivost i digitalizaciju. NPOO je otvorio vrata poticanju takvih investicija, dobili smo krovnu Strategiju razvoja održivog turizma, no moramo se ubrzati jer zemlje u okruženju mnogo aktivnije rade na poticanju te tranzicije, svjesne da je to preduvjet za turistički rezultat u narednim godinama”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
Tijekom bogatog i raznovrsnog kongresnog programa, održana su predavanja o ključnim emitivnim tržištima i predviđanjima za nadolazeću sezonu, promociji, primjerima dobre prakse u kampingu i mogućnostima bespovratnog financiranja itd. Posebno je istaknuta ponuda domaćih i inozemnih proizvođača glamping šatora i mobilnih kućica, s novim modelima za 2023. godinu, a svoju ponudu su izložili brojni proizvođači i zastupnici prateće opreme za kamping industriju, koja ima veliki izvozni potencijal za domaće tvrtke.