Kinesko ministarstvo trgovine najavilo je strože smjernice za konkurenciju u automobilskom sektoru kako bi se ublažio žestoki cjenovni rast koji je ugrozio trgovce i dobavljače i stvara gubitke u sektoru u cjelini, upozoravaju čelnici pojedinih tvrtki.
Kineska državna komisija za planiranje upozorila je prije dva tjedna da žestoka konkurencija u pojedinim sektorima treba biti ublažena, istaknuvši da neke kompanije proizvode prodaju po cijeni manjoj od troškova proizvodnje, remeteći ravnopravno tržišno natjecanje.
Takvi postupci mogli bi rezultirati “korektivnim mjerama”, naglasili su tada u komisiji.
Automobilski sektor strateška je grana kineske industrije i igra ključnu ulogu u održavanju stabilnog rasta i poticanju potrošnje, naglasila je u četvrtak na redovnoj konferenciji za medije glasnogovornica ministarstva trgovine He Yongqian.
Ministarstvo trgovine proteklih je godina provelo u djelo program zamjene starih automobila novima i pokrenulo reforme u “cirkulaciji automobila” i u potrošnji kako bi oslobodilo potencijal tržišta i potaknulo njegov rast, najavila je He.
Sada će ministarstvo postrožiti smjernice za nadzor i za usklađivanje tržišta kako bi se sačuvala ravnopravna tržišna utakmica i promovirao zdrav razvoj sektora. ministarstvo će postrožiti smjernice za nadzor i usklađivanje na tržištu, dodala je He.
Udruge iz sektora, istraživački instituti i kompanije sudjelovali su na sastanku koji je ministarstvo nedavno organiziralo kako bi prikupilo njihova mišljenja i istražilo moguće nove mjere za poboljšavanje uvjeta na tržištu, izvijestila je glasnogovornica ministarstva trgovine, ne navodeći pojedinosti.
Reuters je pak izvijestio da je ministarstvo prošli tjedan održalo sastanak s organizacijama iz sektora i proizvođačima automobila poput BYD-a i Dongfeng Motora na kojem se raspravljalo o povećanoj prodaji “rabljenih automobila” s nula prijeđenih kilometara.
Situacija u kineskoj industriji električnih automobila trenutno je vrlo nezdrava s obzirom na velike gubitke i dugotrajni cjenovni rat koji predstavlja teret za opskrbni lanac, upozorio je prošli tjedan čelnik kineske automobilske kompanije Great Wall Motora (GMW) Wei Jianjun.
Kontinuirano smanjivanje cijena ugrožava dobavljače, ali negativno utječe i na sigurnost i na kvalitetu automobila, upozorio je Wei.
Udruga trgovaca upozorila je pak da bi proizvođači automobila trebali prekinuti s praksom prebacivanja viška zaliha u autosalone, istaknuvši da žestoki cjenovni ratovi ugrožavaju njihovu egzistenciju, ali i sektor u cjelini.
Proizvođači automobila moraju prekinuti praksu “nerazumnih” popusta i obnoviti pravednu i racionalnu konkurenciju, naglašava udruga trgovaca.
(Hina)