Marić: Jako puno prostora za poboljšanje financijske pismenosti

In Financije i gospodarstvo
Financije

Ministar financija Zdravko Marić kazao je u srijedu da je Hrvatska u području financijske pismenosti na globalnoj razini iznad prosjeka, no kako prostora za napredak ima još jako puno, s obzirom da se više od polovice građana ne može okarakterizirati kao financijski pismeno.

Marić smatra da se vide pozitivni pomaci, od razine države koja je kroz fiskalnu i proračunsku politiku podigla svijest o važnosti balansiranja između prihoda i rashoda.

Slična načela mogu se primijeniti i na korporativni sustav i svakog pojedinca, kaže Marić, koji je sudjelovao na forumu Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima, Ekonomskog fakulteta i Hanza medije, na kojem je predstavljen projekt “Financije za svakoga” i istraživanje provedeno u sklopu toga projekta.

Napominje da se kod financijske pismenosti najviše govori o negativnim rizicima, poput svjetske financijske krize ili kreditima indeksiranima u švicarskim francima. S druge strane, dodaje, financijskim opismenjavanjem valja ne samo smanjiti te negativne rizike, nego povećati pozitivne, u smislu da se građanima kroz dodatnu razinu edukacije omogući kvalitetnije upravljanje svojim financijama.

Marić je upozorio da nedostaje opći pristup u informiranju građana kada je riječ o drugom mirovinskom stupu, kao i općenito o mirovinskoj štednji i davanjima iz plaća, te da ljudi danas u većoj mjeri to istražuju na individualnoj razini.

Pritom je iznio podatak da više od 90 posto mladih koji kreću u radni odnos ne bira mirovinski fond, nego im se on dodjeljuje slučajnim odabirom.

“To samo govori kako je i tu razina financijske pismenosti i informiranosti poprilično niska”, ustvrdio je.

Projekt “Financije za svakoga” uključivao je radionice u sedam hrvatskih gradova s ciljem podizanja financijske pismenosti građana te olakšavanja donošenja svakodnevnih financijskih odluka.

Radionice su održane u razdoblju od listopada do prosinca prošle godine i na njima je sudjelovalo više od 350 zainteresiranih građana, a osmislile su ih i vodile docentice Ekonomskog fakulteta Andrea Lučić i Dajana Barbić.

Kao rezultat radionica nastao je istraživački projekt “Financijskom edukacijom do boljeg života u mirovini”.

Prema dostupnim podacima, Hrvatska ima 44 posto financijski pismenih građana, čime je iznad svjetskog prosjeka, međutim, upozorile su mlade znanstvenice, i dalje 56 posto građana, bez obzira na svoju razinu (ne)pismenosti, svakodnevno donose financijske odluke i koriste financijske usluge.

Kako su navele, prema istraživanju Hanfe i HNB-a, najmlađa i najstarija populacija su one s najnižom razinom financijske pismenosti, a najviše se nalaze na području Hrvatskog primorja i Dalmacije.

Na radionicama, koje su bile dostupne svima, građani su se mogli upoznati s raznim aspektima važnima u pogledu financija i s njima povezanih odluka. Pritom, od oko 350 polaznika radionica njih 128 je ispravno sudjelovalo u eksperimentalnom istraživanju odnosno anketi, kojoj je cilj bio utvrditi ima li financijsko obrazovanje, odnosno edukacija kroz radionicu, učinka na razinu financijskog znanja, odnosno na stavove o planiranju mirovine.

Barbić i Lučić uspjele su dokazati da radionice dovode do većeg financijskog znanja.

Marić: Kuščevićeva inicijativa dobra

Upitan o najavi Ministarstva uprave prema kojoj će građani moći plaćati porezni dug i naknade državi putem POS uređaja odnosno kartica i na rate, ministar Marić je kazao kako u propisima već postoji mogućnost da se poreznom obvezniku po pitanju nastalog poreznog duga može izići ususret putem otplate na 24 rate.

“Inicijativa putem informacijske tehnologije i općenito informatizacije državne uprave, ide u smjeru da se usluga digne na još višu razinu po pitanju efikasnosti i dostupnosti građanima i poreznim obveznicima”, rekao je Marić.

“Sigurno i ta inicijativa ide u smjeru da državna uprava bude zaista pravi servis građanima, a ne sama sebi svrha”, dodao je. (H)

You may also read!

turizam

Turista i noćenja ukupno u ožujku manje nego lani, ali domaćih gostiju više

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine boravilo nešto više od milijun turista koji su ostvarili 2,7

Read More...
Fortenova grupa

Zvijezda ulje i majoneza i Jamnica gazirana voda – tri najjača branda u Hrvatskoj

Među prvih 10 najjačih brandova u Hrvatskoj, dvije kompanije Fortenova grupe imaju pet svojih. Dvije kompanije Fortenova grupe – Zvijezda

Read More...
uvoz izvoz

Vlada hrvatskim izvoznicima obećala podršku uslijed posljedica američkih carina

Vlada će aktivno štititi interese hrvatskog gospodarstva te će se znati postaviti prema svim izazovima, poručeno je u četvrtak

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design