Milijun kamiona iz Luke Rijeka traži prolazak prema Europi

In Logistika
Milijun kamiona iz Luke Rijeka traži prolazak prema Europi

Hitno su potrebna ulaganja u prometno-logističku infrastrukturu jer planirani kapacitet Luke Rijeka zapravo znači da će prema unutrašnjosti ići 10 tisuća kamiona na dan odnosno milijun kamiona godišnje, što će dovesti do velikog opterećenja cestovnog prometa.

Izgradnja novog terminala Luke Rijeka velika je stvar za Hrvatsku, ali se postavlja pitanje tko će te kontejnere prevesti prema europskim odredištima. Željeznička infrastruktura je u izgradnji, a sadašnja protočnost nije ni izbliza dovoljna, nemamo dovoljno niti skladišnih kapaciteta da zadovoljimo rastuću potražnju te se još uvijek ne zna gdje će se nalaziti kopneni terminal koji bi osigurao prekrcaj tereta na druge oblike prijevoza. Sve se to moglo čuti na konferenciji o lancu opskrbe SCM Forum 2024. koji je bio posvećen otvaranju pitanja i nuđenju odgovora na glavne izazove koji pritišću lanac opskrbe u Hrvatskoj i regiji.

Ulaganja u prometnu i logističku infrastrukturu, pozicioniranje Hrvatske i ostalih zemalja regije kao važnih postaja na trans-europskoj mreži, tehnološka opremljenost i primjena umjetne inteligencije u logističkim procesima te trendovi u mikro distribuciji na zadnjem kilometru dostave do krajnjeg potrošača bile su ključne teme SCM Foruma koji je jučer održan u zagrebačkom Hilton Garden Inn hotelu.

Dobar geostrateški položaj je samo izlizana fraza koja se ponavlja već desetljećima i nema pravo značenje dok se operativno ne poduzmu koraci koji će postojeće potencijale staviti u pravu funkciju, poručeno je sa skupa.

Petar Šimić, direktor tvrtke Primacošped i predsjednik Udruženja otpremništva i logistike HGK, unatoč svim problemima koji stoje pred ovim sektorom izuzetno je optimističan te je istaknuo kako zapravo nikad nije bilo zanimljivije baviti se logistikom u Hrvatskoj. “Veliki europski igrači prepoznali su potencijal luka sjevernog Jadrana pa će tako Luka Rijeka nakon izgradnje novog terminala sa sadašnjih 350 tisuća kontejnera doći do kapaciteta od milijun kontejnera godišnje. Sve će se to trebati nekako prevesti i dostaviti na europska tržišta”, rekao je Šimić dodajući kako se time otvaraju fantastične prilike za Hrvatsku jer se traže alternativni putevi za europski lanac opskrbe.

Tomislav Rožić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, osvrnuo se na trenutno dostupne kapacitete pojasnivši koliko se opterećenje stvara na cestovni promet. “Ako imamo milijun kontejnera u Luci Rijeka postavlja se pitanje tko će to sve prevesti dok je željeznica u ovakvom stanju u kakvom se trenutno nalazi. To znači da će našim cestama prometovati oko 10 tisuća kamiona na dan odnosno milijun kamiona godišnje”, upozorio je profesor Rožić ukazujući na problem, ali nudeći i rješenje: “Rješenje je tu već puno godina. To je željeznica pri čemu je intermodalnost ključ daljnjeg razvoja. Hrvatska ima obavezu da iskoristi te potencijale tako da pod hitno moramo izgraditi željezničku infrastrukturu kako bi uhvatili taj vlak razvoja europskog lanca opskrbe. Očekujem da će se to realizirati, ali krajnje je vrijeme da se shvati koliko je ovo područje od strateške važnosti”, naglasio je Rožić.

Na konferenciji se govorilo i o nedostatku skladišnih kapaciteta kojih u Hrvatskoj kronično nedostaje, ali ohrabruje da su u tijeku velike investicije koje će sadašnji kapacitet od 1,3 milijuna četvornih metara u idućoj godini praktično udvostručiti. O tome je govorila Nuccia Basanić iz kompanije Colliers koja je istaknula važnost strateškog povezivanja različitih profila logističkih operatera na projektima kao što je Meridian 16 Business Park u Velikoj Gorici, a od velikih investicija koje su u realizaciji izdvojila je Log Expert Five kod Osijeka, projekt Accolade Park Zagreb North u gospodarskom području Bistra te Westgate LogCity kod Zaprešića.

Poseban gost konferencije, Igor Žula, predsjednik Slovenskog logističkog udruženja, istaknuo je kako luke sjevernog Jadrana mogu itekako dobro poslovati i postati važan opskrbni koridor za Europu. Rekao je da je kapacitet ovih luka i dalje mali u usporedbi s lukama na Sjevernom moru kao što su Rotterdam s 19 milijuna kontejnera i Antwerpen sa 16 milijuna kontejnera godišnje. “U lancu opskrbe zadnjih godina vidimo veliki pritisak na troškove pa je razlika u udaljenosti krajnjeg odredišta od 100 ili 200 km može budu granica solventnosti. Slovenija i Hrvatska leže na pet europskih transportnih koridora i te prilike trebamo iskoristiti, a što se tiče logističkih kapaciteta posebnu priliku vidim za područje oko Brežica i Krškom koje se praktično naslanja na okolicu Zagreba gdje se već realiziraju veliki projekti”, istaknuo je Žula.

U sklopu programa konferencije održane su četiri panel diskusije posvećene različitim segmentima poslovanja u ovom gospodarskom području pa se tako govorilo o neizbježnom utjecaju umjetne inteligencije i drugih tehnoloških rješenja na poslovne procese, ponudili su se i odgovori na trendove u području last mile dostave i sve većoj popularnosti q-commerce usluge, a jedan od ključnih naglasaka odnosio se i na važnost promocije obrazovanja za zanimanja u području logistike i cijelog lanca opskrbe.

SCM Forum 2024. prva je konferencija posvećena lancu opskrbe koju organizira SCM Hrvatska, specijalizirana medijska platforma koja prati zbivanja u području lanca opskrbe.

Cilj konferencije je okupiti lidere sektora upravljanja lancem opskrbe, od vodećih transportnih kompanija, investitora i developera do logističkih operatera i drugih dionika koji nude svoje usluge i rješenja usmjerena na optimizaciju razvojnih procesa. Uz predavanja i panel diskusije, SCM Forum je ponudio i veliku priliku za umrežavanje i povezivanje dionika lanca opskrbe u Hrvatskoj i regiji kako bi se unaprijedilo ukupno poslovanje cijeloga sektora.

You may also read!

Wall-Street

Wall Street dosegnuo rekordne razine, europski ulagači oprezniji

Na Wall Streetu su burzovni indeksi porasli i prošloga tjedna, četvrtoga zaredom, pri čemu su dosegnuli rekordne razine, dok

Read More...
EU o radu na daljinu i pravu na isključivanje

EU o radu na daljinu i pravu na isključivanje

Europska komisija je pokrenula prvu fazu savjetovanja s europskim socijalnim partnerima kako bi prikupila njihova stajališta o mogućem smjeru

Read More...
Umjetna inteligencija i upravljanje radnicima

U Vijeću Europe dogovoren sporazum o umjetnoj inteligenciji

Ministri vanjskih poslova 46 zemalja Vijeća Europe u petak su dogovorili sporazum o korištenju umjetne inteligencije (AI). "Ovim novim sporazumom

Read More...

4 commentsOn Milijun kamiona iz Luke Rijeka traži prolazak prema Europi

  • Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam.

  • Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam. ”’

  • Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam. ”]\

  • Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam. [[[[[]]]]\

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design