Njemačke kompanije traže od vlade da se uključi u vojnu operaciju zaštite kontejnerskih brodova u Crvenom moru, upozorivši da bi dugotrajni poremećaji u trgovini mogli izazvati zastoje u proizvodnji.
Brodari su se preusmjerili na druge rute kako bi zaobišli jemenske Hute koji ometanjem brodova povezanih s Izraelom u Crvenom moru izražavaju potporu palestinskom Hamasu u sukobu s izraelskom vojskom u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze.
Njemačka se zasada nije uključila u inicijativu za zaštitu južnog Crvenog mora i Adenskog zaljeva, koju je pokrenuo SAD uz obrazloženje da želi zaštititi trgovinu na toj važnoj pomorskoj ruti.
„Osiguravanje pomorskih trgovinskih ruta nije samo u interesu njemačkog gospodarstva, ono je temeljni dio naše nacionalne sigurnosti”, rekao je član izvršnog odbora udruge njemačke industrije (BDI) Wolfgang Niedermark.
“Njemačka vlada ne bi trebala više oklijevati već preuzeti odgovornost i zajedno sa saveznicima poduzeti potrebne korake, između ostalog i vojne, kako bi zaštitila trenutno ugrožene morske rute u Sueskom kanalu i Crvenom moru od konstantnih napada”, poručio je Niedermark.
Njemačka je treća najjača trgovačka nacija svijeta i mora po njegovim riječima preuzeti aktivno vodstvo.
Najveće europsko gospodarstvo, uključujući globalne ‘teškaše’ BASF, Bayer, Siemens i Thyssenkrupp, ovisi o glatkom protoku globalne robe, uključujući i preko Crvenog mora. Tom rutom prolazi oko 10 posto njemačkog izvoza i uvoza.
Njemačka drži i najveći udio u tržištu kontejnerskih brodova, od 10,7 posto, prema podacima Njemačke udruge brodovlasnika.
Napeta situacija u Crvenom moru stvara neizvjesnost, brodovi kasne, a troškovi njemačkih tvrtki rastu, upozorio je Niedermark, dodajući da najteže posljedice trpe kompanije koje u Aziji nabavljaju sirovine i komponente.
“Još nismo dobili informacije o prekidima u proizvodnji, ali oni se ne mogu isključiti”, zaključio je.
Glasnogovornik ministarstva obrane odgovorio je da analiziraju moguće sudjelovanje u misiji koju predvodi SAD. (H)