Novi režim teretnog prometa sa Slovenijom našim prijevoznicima štedi milijune

In Logistika
Kamioni u koloni na granici

Nakon dva mjeseca pregovora postignut je kompromis o modelu prometovanja teretnih vozila preko graničnih prijelaza sa Slovenijom. Novi režim će se početi primjenjivati od 1. kolovoza i znatno će olakšati život domaćim prijevoznicima, posebice u dalmatinskim županijama.

Odlučeno je da će granične prijelaze Rupa i Pasjak moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Ličko-senjskoj te u dalmatinskim županijama – Zadarskoj, Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj.

Granični prijelaz Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, a Lupinjak i Razvor ona registrirana u Krapinsko-zagorskoj županiji.

„Nakon dugih pregovora došli smo do prijelaznog rješenja za ljeto, a onda nastavljamo razgovore da se odnosi do kraja urede. Ovo jako puno znači svim našim prijevoznicima, a posebno onima u Zadarskoj i Šibenskoj-kninskoj županiji koji u ovim mjesecima izvoze velike količine ribe“, istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj koja je u pregovorima sudjelovala od samih početaka, kao članica mješovite radne komisije.

Naglašava kako je intencija ministarstava obje države bila na tome da se većina teretnog prometa prebaci na autoceste, zbog sigurnosti. „No, pokazalo se da je to našim južnim županijama iznimno velik trošak. Primjerice, tvrtka koja posjeduje deset kamiona bi godišnje imala 9 milijuna kuna ekstra troškova zbog dužih ruta. Zato smo morali pronaći kompromisno rješenje i ubuduće ćemo raditi na tome da teretni promet bude što sigurniji, ali ne nauštrb opstanka naših poduzetnika“, poručila je Čagalj.

Podsjećamo, Slovenija je početkom lipnja uvela ograničenja tranzitnog teretnog prometa vozilima iznad 7,5 tona najveće dopuštene mase na nekim od svojih najvažnijih prometnica i graničnih prijelaza. To je hrvatskim prijevoznicima iz Dalmacije, Podravine i Slavonije donijelo ozbiljno povećanje troškova kroz gorivo i cestarine.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design