Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima

In HoReCa
Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima

U Michelinovom vodiču za 2020. godinu nalazi se 70 hrvatskih restorana, od kojih je šest iz Splitsko-dalmatinske županije s oznakom Michelin Plate; Zrno Soli, ZOI, Kadena, Jeny, Dvor i konoba Trs.

Kako bi se obilježio uspjeh i izvrsnost tih restorana, ali i vidjelo što je sve potrebno za daljnji napredak i prelazak s Michelinove preporuke na Michelinovu zvjedicu, u Županijskoj komori Split sastali su se ugostitelji s lokalnim proizvođačima eno i gastro proizvoda.

„Uvrštavanje u Michelinov vodič neosporna je potvrda kvalitete te rada, truda i ljubavi za gastronomiju, koja predstavlja vrhunsku gastro referencu u svim vremenima, a u trenutnim okolnostima u kojima su ugostitelji suočeni s brojnim izazovima, dodatni im je poticaj i vjetar u leđa. Ovdje su prema Michelinovom izboru najbolji od najboljih restorana u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a njihovo jače povezivanje s lokalnim proizvođačima hrane i pića može poslužiti kao primjer i drugima te je put za daljnji razvoj dalmatinske i hrvatske eno-gastronomije i njeno još bolje pozicioniranje na gastronomskoj karti izvrsnosti“, poručio je predsjednik Županijske komore Split Joze Tomaš, naglasivši da je

Naime, cilj je Komore bio ovim susretom, istaknuti vrijednost i kvalitetu hrvatskih proizvoda, potaknuti na njihovo veće korištenje i kupovinu. Tako su na sastanku sudjelovali i predstavnici strukovnih tijela ŽK Split kako bi se otvorila vrata jačoj suradnji proizvođača domaćih eno i gastro proizvoda s restoranima. Proizvode svojih članica, od ulja, vina i likera do pršuta i suhomesnatih proizvoda ugostiteljima predstavili su Udruženje Vino Dalmacije i Grupacija prehrambeno-prerađivačke industrije splitske Komore.

Predstavnici splitskih restorana Zrno Soli, ZOI i Kadena te restorana Jeny iz Tučepa potom su podijelili svoja iskustva, prepreke s kojima se susreću te mogućnosti za veće korištenje lokalnog i hrvatskog i bolje umrežavanje s domaćim proizvođačima. ”Naša vrata uvijek moraju biti otvorena za naše proizvođače hrane i pića, a oni nas moraju doživljavati kao svoje krajnje i najbolje promotore”, smatra vlasnik restorana Zrno Soli Ivo Vrdoljak, naglasivši da je temelj svega ponuditi gostu ono najbolje od mjesta na koje je došao, a u Dalmaciji je to autohtona, zdrava mediteranska hrana. Voditelj splitskog ZOI-a Mirko Mirčeta smatra da je u svemu izuzetno bitna i edukacija konobara koji su u direktnom kontaktu s gostima, dok je chef Kadene, Braco Sanjin potvrdio neupitnost domaćih namirnica u vrhunskim ugostiteljskim objektima. Vlado Čović iz restorana Jeny rekao je kako oni koriste ulje iz vlastitog maslinika i u potpunosti podržavaju koncept nula kilometara te da je svakako dobar način da proizvođači dođu u restoran i predstave svoju ponudu.

„Dalmatinsko vino i nagrađivana dalmatinska ulja, likeri poput onih od kadulje i rogača, vrhunski pršuti i svježa riba, samo su dio bogate palete domaćih proizvoda koji nose svoje priče i upravo te priče trebaju biti promovirane i ispričane suvremenim gostima u potrazi za autohtonim i novim“, rekao je Tomaš, a svi su sudionici sastanka složili oko toga kako baziranje hrvatske gastronomije u što većem dijelu na domaćim proizvodima, njegovanje naših autohtonih okusa, inovativno korištenje lokalnog i tradicionalnog u stvaranju novih proizvoda, doprinosi razvoju autentične gastronomske ponude koju gosti prepoznaju i koja postaje sve važniji motiv njihova dolaska i ponovnog vraćanja u destinaciju.

Rekao je kako je sada na ŽK Split da se ova inicijativu još nadogradi te da će se u narednom periodu organizirati obilazak proizvođača, odnosno ugostitelja ili neki drugi način njihovog konkretnijeg predstavljanja i umrežavanja. U svakom slučaju, ugostitelji su bili izrazito zadovoljni inicijativom ŽK Split i organizacijom zajedničkog sastanka te su izrazili želju da se s ovom praksom nastavi i ubuduće.

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design