Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima

In HoReCa
Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima

U Michelinovom vodiču za 2020. godinu nalazi se 70 hrvatskih restorana, od kojih je šest iz Splitsko-dalmatinske županije s oznakom Michelin Plate; Zrno Soli, ZOI, Kadena, Jeny, Dvor i konoba Trs.

Kako bi se obilježio uspjeh i izvrsnost tih restorana, ali i vidjelo što je sve potrebno za daljnji napredak i prelazak s Michelinove preporuke na Michelinovu zvjedicu, u Županijskoj komori Split sastali su se ugostitelji s lokalnim proizvođačima eno i gastro proizvoda.

„Uvrštavanje u Michelinov vodič neosporna je potvrda kvalitete te rada, truda i ljubavi za gastronomiju, koja predstavlja vrhunsku gastro referencu u svim vremenima, a u trenutnim okolnostima u kojima su ugostitelji suočeni s brojnim izazovima, dodatni im je poticaj i vjetar u leđa. Ovdje su prema Michelinovom izboru najbolji od najboljih restorana u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a njihovo jače povezivanje s lokalnim proizvođačima hrane i pića može poslužiti kao primjer i drugima te je put za daljnji razvoj dalmatinske i hrvatske eno-gastronomije i njeno još bolje pozicioniranje na gastronomskoj karti izvrsnosti“, poručio je predsjednik Županijske komore Split Joze Tomaš, naglasivši da je

Naime, cilj je Komore bio ovim susretom, istaknuti vrijednost i kvalitetu hrvatskih proizvoda, potaknuti na njihovo veće korištenje i kupovinu. Tako su na sastanku sudjelovali i predstavnici strukovnih tijela ŽK Split kako bi se otvorila vrata jačoj suradnji proizvođača domaćih eno i gastro proizvoda s restoranima. Proizvode svojih članica, od ulja, vina i likera do pršuta i suhomesnatih proizvoda ugostiteljima predstavili su Udruženje Vino Dalmacije i Grupacija prehrambeno-prerađivačke industrije splitske Komore.

Predstavnici splitskih restorana Zrno Soli, ZOI i Kadena te restorana Jeny iz Tučepa potom su podijelili svoja iskustva, prepreke s kojima se susreću te mogućnosti za veće korištenje lokalnog i hrvatskog i bolje umrežavanje s domaćim proizvođačima. ”Naša vrata uvijek moraju biti otvorena za naše proizvođače hrane i pića, a oni nas moraju doživljavati kao svoje krajnje i najbolje promotore”, smatra vlasnik restorana Zrno Soli Ivo Vrdoljak, naglasivši da je temelj svega ponuditi gostu ono najbolje od mjesta na koje je došao, a u Dalmaciji je to autohtona, zdrava mediteranska hrana. Voditelj splitskog ZOI-a Mirko Mirčeta smatra da je u svemu izuzetno bitna i edukacija konobara koji su u direktnom kontaktu s gostima, dok je chef Kadene, Braco Sanjin potvrdio neupitnost domaćih namirnica u vrhunskim ugostiteljskim objektima. Vlado Čović iz restorana Jeny rekao je kako oni koriste ulje iz vlastitog maslinika i u potpunosti podržavaju koncept nula kilometara te da je svakako dobar način da proizvođači dođu u restoran i predstave svoju ponudu.

„Dalmatinsko vino i nagrađivana dalmatinska ulja, likeri poput onih od kadulje i rogača, vrhunski pršuti i svježa riba, samo su dio bogate palete domaćih proizvoda koji nose svoje priče i upravo te priče trebaju biti promovirane i ispričane suvremenim gostima u potrazi za autohtonim i novim“, rekao je Tomaš, a svi su sudionici sastanka složili oko toga kako baziranje hrvatske gastronomije u što većem dijelu na domaćim proizvodima, njegovanje naših autohtonih okusa, inovativno korištenje lokalnog i tradicionalnog u stvaranju novih proizvoda, doprinosi razvoju autentične gastronomske ponude koju gosti prepoznaju i koja postaje sve važniji motiv njihova dolaska i ponovnog vraćanja u destinaciju.

Rekao je kako je sada na ŽK Split da se ova inicijativu još nadogradi te da će se u narednom periodu organizirati obilazak proizvođača, odnosno ugostitelja ili neki drugi način njihovog konkretnijeg predstavljanja i umrežavanja. U svakom slučaju, ugostitelji su bili izrazito zadovoljni inicijativom ŽK Split i organizacijom zajedničkog sastanka te su izrazili želju da se s ovom praksom nastavi i ubuduće.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design