Potrošnja u maloprodaji porasla prvi put nakon godinu dana

In Trgovina na malo
potrosnja

U Hrvatskoj je u veljači potrošnja u maloprodaji snažno porasla na godišnjoj razini, što je njezin prvi rast od ožujka prošle godine, a očekuje se i nastavak oporavka potrošnje idućih mjeseci.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u utorak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u veljači realno porasla za 4,4 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na veljaču 2020. ojačala za 3,8 posto. To je prvi rast potrošnje nakon što je pod utjecajem koronakrize padala 11 mjeseci zaredom na godišnjoj razini.

U veljači je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 0,2 posto, dok je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 0,3 posto na godišnjoj razini, pokazuju podaci DZS-a.

„U veljači je na godišnjoj razini najsnažniji rast zabilježen u kategoriji trgovina na malo internetom ili poštom, po stopi od 22 posto. S druge strane, najsnažniji godišnji pad zabilježen je kod kategorije motorna vozila, dijelovi i pribor za motorna vozila, motocikli i dijelovi, po stopi od 13,1 posto”, navode analitičari Riffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a. Nastavak oporavka maloprodaje očekuju i u idućim mjesecima.

„Navedena očekivanja uključuju poboljšanje epidemiološke slike, nastavak ‘blagih’ restriktivnih mjera, kao i ubrzavanje dinamike cijepljenja. Kretanja u maloprodaji bit će posebno osjetljiva u drugom tromjesečju jer upravo tada započinje uobičajena ovisnost o turizmu”, ističu analitičari RBA, koji u ovoj godini očekuju rast maloprodaje za 4,5 posto. (H)

You may also read!

oleg-butkovic

Riječka luka bi za 15 godina mogla stvoriti 3,3 milijarde eura ekonomske vrijednosti

Kako otključati potencijale riječke luke? Do 2040. godine Rijeka bi mogla prerasti u istinsko logističko središte regije, privlačeći nove brodarske

Read More...
anuga-hrana

Hrana budućnosti: Anuga predstavlja najvažnije trendove i ključne teme 2025. godine

Anuga, najveći međunarodni sajam i trgovačka platforma globalne prehrambene industrije, zajedno sa svojim partnerom za znanje, Innova Market Insights,

Read More...
Philip Morris

Kompanija do kraja 2024. godine zabilježila 38,6 milijuna punoljetnih korisnika bezdimnih proizvoda na 95 tržišta

Philip Morris International objavio je šesto godišnje Integrirano izvješće o održivosti za 2024. godinu koje, obilježavajući desetogodišnjicu puta prema

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design