Povezivost je zaslužna za Boschev trend rasta u poslovnoj godini 2016.

In Tvrtke i tržišta
bosch

U 2016. godini Grupa Bosch opet je povećala prodaju.
Prema preliminarnim brojkama prodaja se u protekloj godini povećala za nominalnih 3,5 posto na otprilike 73,1 milijardu eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike porast prodaje iznosio je 5,4 posto. Učinci tečajne razlike negativno su utjecali na prodajne rezultate do iznosa od gotovo 1,3 milijarde eura.

 dr. Volkmar Denner
dr. Volkmar Denner

„Unatoč nepovoljnim uvjetima u 2016. smo uspjeli ostvariti prognozu rasta,” rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. „Bosch se trenutačno nalazi usred najvećeg procesa transformacije dosad. Bosch aktivno oblikuje promjenu u industrijama, tržištima i tehnologijama.” Bosch unaprijed ulaže sredstva u iznosima koji dosežu nekoliko milijarda eura, prije svega kada je riječ o povezivosti putem interneta stvari (IoT) i prijelazu na elektromobilnost. Tvrtka je u 2016. troškove istraživanja i razvoja povećala na otprilike 6,6 milijarda eura. Kao što je objasnio dr. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor Boscha i zamjenik predsjednika Boscheva upravnog odbora: „Rezultat koji ostvarimo danas financirat će sutrašnji uspjeh.” Dobavljač tehnologije i usluga u 2016. je ostvario oko 4,3 milijarde eura prihoda prije odbitka kamata i poreza na dobit (EBIT). Bosch želi biti vodeći dobavljač u području interneta stvari. Kompanija smatra da u poslovanju s inteligentnim digitalnim pomoćnicima leži golem potencijal za rast. „Internet stvari postaje osoban. Uz pomoć umjetne inteligencije personaliziramo povezivost”, rekao je Boschev glavni izvršni direktor. Iz tog razloga Bosch ulaže oko 300 milijuna eura u novi centar za umjetnu inteligenciju, koji će staviti točku na i njegove stručnosti u području interneta stvari.

Umjetna inteligencija: 300 milijuna eura za novi centar
S početkom nove godine s radom je započeo i novi Boschev Centar za umjetnu inteligenciju (BCAI). Cilj centra povećati je stručnost u području umjetne inteligencije. „Bosch je sa svojim senzorima omogućio da stvari mogu osjećati. Bosch sada omogućuje da stvari mogu učiti i izvoditi inteligentne radnje”, rekao je Denner, koji je odgovoran i za istraživanje i napredni inženjering u Boschevom Upravnom odboru. „Deset godina od danas gotovo nijedan Boschev proizvod neće biti zamisliv bez umjetne inteligencije. Proizvod će imati tu inteligenciju u sebi ili će umjetna inteligencija imati ključnu ulogu u njegovu razvoju ili proizvodnji”, objasnio je. Očekuje se da će u roku od samo pet godina oko 10 posto Boscheve prodaje otpadati na proizvode koji sadržavaju umjetnu inteligenciju. U početku će u BCAI-ju biti zaposleno oko 100 stručnjaka u Indiji (Bangalore), SAD-u (Palo Alto) i Njemačkoj (Renningen). Bosch će do 2021. uložiti oko 300 milijuna eura u proširenje centra. Za isto je razdoblje planirano višestruko povećanje radne snage u centru. Studijom kompanije Ernst & Young procjenjuje se da će tržište za rješenja s umjetnom inteligencijom do 2020. narasti na 200 milijarda dolara.

Inteligentni digitalni pomoćnici: tržište koje vrijedi milijarde eura Za Bosch je personalizacija interneta stvari sljedeća razina povezivosti. „Bosch će umjetnu inteligenciju upotrebljavati za pretvaranje stvari u inteligentne pomoćnike. Proizvodi će postati partneri, suradnici, osobni pomoćnici,” rekao je Boschev glavni izvršni direktor. Organizacija za istraživanje tržišta Tractica predviđa da će broj ljudi s digitalnim pomoćnicima do 2021. narasti za više od 350 posto. „Digitalni pomoćnici sučelje su za kupce. Zahvaljujući povezanim proizvodima Bosch s kupcima može održavati izravan odnos. Što bolje poznajemo pojedinačne korisnike, to će usluge koje nudimo biti personaliziranije”, nastavlja Denner. Jedan od proizvoda koje je Bosch predstavio na sajmu CES (Consumer Electronics Show) u Las Vegasu je kućni robot Kuri. Pri razvoju robota Bosch se usredotočio na personalizaciju, odnosno na sposobnost interakcije s ljudima. Tvrtka je predstavila i Mykie, pomoćnika koji je prilagođen zahtjevima pametnih kuhinja. Mykie primjerice zna što se nalazi u hladnjaku, automatski sastavlja popise za kupnju te pomaže pri kuhanju. Osim toga, na CES-u je konceptni automobil nagovijestio kakav će biti automobilski osobni pomoćnik. Prema novoj studiji koju su proveli Bosch i Prognos, povezana vozila ljudima će omogućiti da gotovo 100 sati godišnje troše na učinkovitiji i opušteniji način.

Budućnost mobilnosti: “Vision Zero”
Bosch predviđa da će budućnost prometa biti lišena stresa, nesreća i emisija. „Bez nesreća, bez emisija i bez stresa – to su naši ciljevi za mobilnost budućnosti”, rekao je Boschev glavni izvršni direktor Denner. U tehnološkom smislu to znači automatizaciju, elektrifikaciju i povezivost. Denner nastavlja: „Aktivno ćemo oblikovati promjenu mobilnosti. Bosch će biti vodeći dobavljač rješenja za mobilnost te predvodnik u području elektromobilnosti.” Bosch provodi intenzivna istraživanja da bi postigao prekretnicu u tehnologiji akumulatora zbog koje će masovna električna vožnja biti cjenovno dostupna. Na lokaciji Feuerbach u Stuttgartu tvrtka je otvorila kampus za akumulatore, čime je spojila razvojne aktivnosti koje se odnose na ćelije akumulatora i pakete akumulatora. Zajedno s istraživačima koji razvijaju akumulatore, 300 zaposlenika radi na tome da buduće tehnologije ćelija pripreme za industrijsku proizvodnju. Bosch svake godine uloži oko 400 milijuna eura u elektromobilnost. Bosch je već sklopio 30 ugovora zahvaljujući širokom asortimanu komponenti testiranih u proizvodnji, kao što su električni motori, energetska elektronika i akumulatori. „Bosch ima sve ključne komponente za električnu vožnju. Aktivni smo na svim tržištima. Naši su kupci klasični proizvođači automobila i novi tržišni akteri. Bosch je već sada sinonim za elektromobilnost”, rekao je Denner.

2-bosch_secure-truck-parkingBosch će i u budućnosti ulagati u dodatno poboljšanje klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem. Motori s unutarnjim izgaranjem sa sintetičkim gorivima također mogu štedjeti resurse i biti CO2-neutralni. „Više od 80 posto novih vozila do 2025. će vjerojatno još biti pokretano motorima s unutarnjim izgaranjem. No čak će i ti motori moći igrati veliku ulogu u smanjenju globalnog zatopljenja”, rekao je Boschev glavni izvršni direktor.

Poslovni rezultati u 2016. prema poslovnom području
Na razvoj prodaje poslovnih područja utjecao je negativan učinak tečajne razlike. „Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike sva poslovna područja osim Industrijske tehnologije povećala su prodaju, u nekim slučajevima čak i znatno”, rekao je Asenkerschbaumer. Poslovno područje Rješenja za mobilnost naraslo je za nominalnih 5,5 posto u 2016., što je više od globalne proizvodnje automobila. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike rast je iznosio 7,0 posto. Prema preliminarnim brojkama, prodaja je 2016. dosegla 44 milijarde eura. U sustavima za ubrizgavanje benzina Bosch je prodajom 250 milijuna visokotlačnih injektora oborio novi rekord. Tvrtka je bila posebno uspješna sa sustavima pomoći vozaču i infozabave. U 2016. godini poslovno područje Potrošačka roba povećalo je prodaju za 2,8 posto na 17,7 milijarda eura. Rast nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike bio je 6,2 posto. Bosch Električni alati i BSH Hausgeräte GmbH i u 2016. su predstavili mnoge povezane proizvode. U 2016. godini poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija povećalo je prodaju za 0,8 posto (3,2 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 5,2 milijarde eura. Odjeli Termotehnike, Sigurnosnih sustava i Servisnih rješenja dosežu još veću prodaju uz povezana rješenja poput pametnih sustava grijanja, videotehnologije te usluga kao što je usluga za hitne slučajeve eCall i usluga pružanja informacija. Preliminarne brojke za poslovno područje Industrijska tehnologija pokazuju godišnji pad prodaje od 5,1 posto na 6,3 milijarde eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike pad iznosi 4,5 posto. Ponajprije zbivanja na tržištima poput Kine, Rusije i Brazila i dalje uzrokuju poteškoće za odjel Pogonska i upravljačka tehnologija. Poslovanje u odjelu Tehnologija pakiranja 2016. godine ostalo je na približno istoj razini kao i prethodne godine.

Poslovni rezultati u 2016. prema regijama
Preliminarne brojke za Europu u 2016. pokazuju vrlo pozitivan poslovni razvoj za Grupu Bosch. U toj regiji dobavljač tehnologije i usluga prodaju je povećao za 3,4 posto (4,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 38,6 milijarda eura. S 12,4 milijarde eura prodaja je u Sjevernoj Americi ostala na približno istoj razini kao i prethodne godine. Prodaja poslovnog područja smanjila se za 2,0 posto, odnosno 1,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike.

U Južnoj Americi Grupa Bosch povećala je prodaju za 2,1 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. U nominalnim okvirima prodaja se smanjila na 1,3 milijarde eura, odnosno za 5,7%. U regiji Azija i Pacifik uključujući Afriku, Bosch je ostvario rast prodaje od 12 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. U nominalnim okvirima prodaja je narasla za 8,1% na 20,8 milijarda eura.

Zapošljavanje u regiji Azija i Pacifik, središnjoj i istočnoj Europi i Njemačkoj
Prema podacima od 31. prosinca 2016. Grupa Bosch zapošljava oko 390.000 zaposlenika diljem svijeta. Broj zaposlenika u 2016. godini povećao se za otprilike 15.000. Novi zaposlenici zaposleni su većinom u regiji Azija i Pacifik te u središnjoj i istočnoj Europi. U Njemačkoj je broj zaposlenika narastao na 2100.

Prognoza za 2017. – tek umjeren rast, s većim fluktuacijama
U 2017. Bosch predviđa tek umjeren rast svjetskog gospodarstva od 2,3 posto. Dobavljač tehnologije i usluga rizike za gospodarstvo ponajprije vidi u političkim zbivanjima u SAD-u i Europi. Bosch u 2017. ponovno namjerava ostvariti rast te rasti brže od svojih odgovarajućih tržišta. Želi dodatno poboljšati stanje konkurentnosti i dobiti u svim svojim odjelima.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design