Predstavljena aplikacija “Kretanje cijena”

In Trgovina na malo
lovrincevic

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u petak je predstavilo aplikaciju “Kretanje cijena”, na kojoj su za sada tri trgovačka lanca i trenutno je u testnoj fazi, a sljedećih će dana biti dostupna građanima.

Trgovci koji su na toj tzv. “bijeloj listi” su Konzum, Tommy i KTC, rekao je na konferenciji za novinare savjetnik ministra gospodarstva i održivog razvoja Jurica Lovrinčević.

S tim su trgovcima, kako je objasnio, potpisani ugovori da im svakih 15 dana dostave cijene za 80 kategorija proizvoda, točnije oko 1.200 do 1.300 artikala, ovisno o pojedinom trgovcu.

Putem aplikacije će se moći ‘ući’ u pojedini proizvod i vidjeti njegova cijena svakih 15 dana, odnosno svaka promjena cijena koju trgovci sami unesu, ako se u međuvremenu dogodila.

Glavna intencija aplikacije je da građani mogu vidjeti koje cijene rastu u odnosu na 31. prosinca 2022. godine kao referentni datum, rekao je Lovrinčević.

Po podacima Ministarstva, aplikacija je koštala nešto manje od 26 tisuća eura.

Lovrinčević je istaknuo kako su više puta pozivali ostale trgovce u Hrvatskoj da se projektu, a od deset najvećih pridružila su se tri.

Pita se i zašto se ostali trgovci nisu željeli pridružiti. “Više ih nećemo pozivati, s tim je dosta. Ubuduće ćemo sami razviti mehanizam prikupljanja podatke koji nam trebaju da bi aplikacija u svojoj punoj širini mogla zaživjeti u narednom razdoblju”, istaknuo je Lovrinčević, dodajući kako mogu i sami popisivati cijene odnosno za to unajmiti vanjske suradnike.

Upitan smatraju li u Ministarstvu gospodarstva neuspjehom jer je tek trećina trgovaca pristala biti na “bijeloj listi”, Lovričević je rekao kako ne misli da su pogriješili u odnosu prema trgovcima.

“Oni očito tu ne vide interes da nam daju podatke. Mislim da to nije dobro ni za njih ni za potrošače. Ali to je njihova odluka. Nemamo njihove povijesne podatke i to je ključno. Nije problem popisati cijene. Problem je tih povijesnih podataka koje ne možemo imati, ako ih oni ne daju”, rekao je.

Tri trgovačka lanca koja su pristala na suradnju zajedno čine 38 posto tržišta, što je, smatra Lovrinčević, više nego dovoljno da ostvare ciljeve koje su si zadali.

Ponovio je da su u Ministarstvu stava da nije opravdano dizati cijene u situaciji kada padaju cijene energenata i sirovina, da nitko nikome nije zabranio da diže cijene, no pitanje je opravdanosti dizanje cijena.

Lovrinčević je rekao i kako su zadovoljni aplikacijom te naveo kako su na njoj tri liste na kojima se vide cijene 300 proizvoda pa tako i onih kojima su cijene u prvom mjesecu porasle.

Tako su primjerice u Konzumu porasle cijene tri proizvoda – paprike, tikvica i šećera. Cijena šećera je porasla temeljem uredbe Vlade, a paprike i tikvice su robe iz uvoza, dok su svi ostali proizvodi zadržali istu cijenu ili su na određenim akcijama. Trenutno su u Konzumu 133 artikla jeftinija u odnosu na 31. prosinca lani, naveo je Lovrinčević.

Dodaje kako je slična situacija i u ostala dva trgovačka lanca koja su na “bijeloj” listi – u Tommyu su porasle cijene četiri proizvoda, a u KTC-u njih šest.

Ovo je dobara način praćenja cijena, rekao je Lovrinčević, koji je mišljenja da će se aplikacijom “Kretanje cijena” spriječiti neopravdano dizanje cijena.

Po njegovim riječima, nije normalno da je hrana u Hrvatskoj jedan posto skuplja od europskog prosjeka, a prije dvije godine je bila tri posto ispod europskog prosjeka. To pokazuje da su neki proizvođači, dobavljači pretjerali i treba raditi na tome da se to smanji, smatra Lovrinčević.

(H)

You may also read!

WorldBank

Nedostaci u provedbi otežavaju poslovnu klimu u 50 gospodarstava

Prema novom izvješću Grupacije Svjetske banke pod nazivom Business Ready (Spremnost za poslovanje), gospodarstva su uspješnija u provedbi propisa

Read More...
Dalibor Kratohvil

2.392 obrta u djelatnosti ribarstva – unatrag godinu dana stagnacija

Prema podacima Obrtnog registra Ministarstva gospodarstva, u Republici Hrvatskoj u rujnu 2024. godine djelatnošću ribarstva bavilo se 2.392 obrta.

Read More...
U Virovitici otvoren maloprodajni park STOP SHOP

U Virovitici otvoren maloprodajni park STOP SHOP

U Virovitici je svečano otvoren maloprodajni lanac STOP SHOP, prvi takav u Virovitičko-podravskoj županiji, koji kroz svoju raznoliku ponudu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design