Francuski proizvođač automobila PSA pristao je na kupnju Opela od General Motorsa (GM), a vrijednost transakcije procjenjuje se na 2,2 milijarde eura, čime će se stvoriti regionalni automobilski div koji će konkurirati tržišnom lideru Volkswagenu.
Vlasnik brendova automobila Peugeot i Citroen obećao je kako će vratiti Opel i njegov brend na britanskom tržištu Vauxhall na put dobiti. Planiraju postići operativnu maržu od 2 posto za tri godine te 6 posto do 2026. godine, što će biti s potpomognuto 1,7 milijardi eura u zajedničke uštede.
“Uvjereni smo da će se poslovni preokret Opel-Vauxhalla značajno ubrzati s našom potporom”, kazao je izvršni direktor francuske kompanije Carlos Tavares putem priopćenja dvaju proizvođača automobila objavljenom u ponedjeljak.
Akvizicijom Opela, PSA grupa će preskočiti konkurenta Renault te po prodaji postati drugi po veličini europski proizvođač automobila, s tržišnim udjelom od 16 posto, naspram 24 posto koje posjeduje Volkswagen. Prošle godine, PSA i europska podružnica General Motorsa zabilježili su 72 milijarde eura prihoda, dok su dvije kompanije međusobno isporučile 4,3 milijuna vozila.
GM će od PSA grupe dobiti 1,32 milijarde eura za Opelov odjel proizvodnje i to 650 milijuna eura u gotovini i 670 milijuna u dioničkim opcijama. Francuski proizvođač automobila i banka BNP Paribas putem zajedničkog ulaganja platiti će daljnjih 900 milijuna eura za financijsku podružnicu Opela, a njezini rezultati biti će prikazani u poslovnim izvješćima francuske banke.
Prodajom Opela GM odlazi iz Europe. Osam godina nakon što je Opel zamalo prodao Magna Internationalu, automobilski div iz Detroita suočio se s pritiskom ulagača te sada ipak odlučio prodati dio poslovanja, usredotočivši se na podizanje profitabilnosti, radije nego ‘hvatanja’ titule kompanije s najviše prodanih automobila na svijetu, koju trenutno drži Volkswagen.
Obranivši se u 2015. od pokušaja spajanja od strane Fiat Chryslera, čelnica GM-a Mary Barra je uz podršku upravnog odbora obećala minimalno 20 posto povrata na uloženi kapital i isplatu više gotovine dioničarima.
Dva proizvođača automobila, koji već dijele proizvodnju u postojećem europskom savezu, potvrdili su prošli mjesec kako su pregovarali o izravnoj kupnji Opela i britanskog Vauxhalla od strane PSA grupe, što je izazvalo zabrinutost zbog mogućih smanjenja broja radnih mjesta.
Transakcijom je predviđeno i da GM preuzme većinu obveza u pogledu štednje u mirovinskim fondovima, koje analitičari procjenjuju na 10 milijardi dolara. Ranije u razgovorima, američki proizvođač automobila nastojao se riješiti većeg dijela svojih obveza, kazali su za Reuters neimenovani izvori.
Neki manji mirovinski fondovi će biti prebačeni na PSA, pri čemu će GM platiti PSA-u 3 milijarde eura za namirenje postojećih obveza, a GM će preuzeti računovodstveni trošak koji se procjenjuje na 4-4,5 milijardi dolara. Očekuje se da će se posao zaključiti do kraja 2017. godine. (H)