Putovanja, zabava, puno novaca, ugodan i sadržajan život, dobar auto, dobra klopa i “starci” koji ne gnjave i ne dosađuju previše – većina je odgovora u nedavno provednom istraživanju među osobama od 18 do 35 godina kada ih netko pita da brzo i bez previše razmišljanja odgovore na temu – Što žele mladi u Hrvatskoj i kako to kane ostvariti?
No kada im se osigura nešto više vremena da razmisle što žele i kako vide svoj život i ciljeve koje trebaju ostvariti – odgovori su različiti, pa čak i pod utjecajem sredine u kojoj stanuju.
Tako na primjer, mladi u Slavoniji i dalje vide svoju budućnost u odlasku iz Hrvatske, dok mladi u Međimurju vide svoju budućnost uvelike u otvaranju vlastitih tvrtki ili obrta te realizaciji vlastitih poslovnih projekata.
Rezultati su to istraživanja kojega je za nevladinu inicijativu provela futurologinja poduzetništva i socioloških odnosa Sanela Dropulić od 01. prosinca 2023. g. do 31. ožujka 2024.g. u 19 gradova Hrvatske (Beli Manastir, Osijek, Vukovar, Grubišno Polje, Daruvar, Slavonski Brod, Nova Gradiška, Kutina, Zagreb, Zaprešić, Krapina, Varaždin, Čakovec, Ogulin, Sisak, Petrinja, Pula, Makarska i Zadar).
Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 327 osoba u dobi od 18 do 35 godina života, nešto više muškaraca (56 posto) u odnosu na ženske ispitanike.
Istraživanje je provedeno u prvom redu za potrebe djelovanja, rada i pripreme projekata nevladine inicijative Mladi i poduzetni, a koja je usmjerena povezivanju mladih i onih koji se osjećaju mladima, na razmjeni informacija, afirmiranju poslovnih ideja, realizaciji poslovnih projekata, unapređivanju društvenog ozračja za djelovanje mladih u brojnim sferama aktivnosti Hrvatske, a vođenih iskustvom i mudrosti onih koji su već prošli ili prolaze taj put. No, oni će sigurno pomoći i drugima koji definitivno imaju interesa saznati što mladi žele i kako to kane ostvariti – pojasnila je Sanela Dropulić, idejna začetnica inicijative Mladi i poduzetni, koja je provela ovo istraživanje.
Mlade osobe posebno smeta, a što je ovo istraživanje pokazalo, da su im uskraćene prilike u mnogim područjima društvenog života i djelovanja.
U mnogim sredinama još uvijek je stranačka pripadnost važnija od sposobnosti, angažiranosti i školovanosti, što ih posebno pogađa. Mladim ljudima uvelike je neizvjesna financijska budućnost. U istraživanju se pokazalo i da mladi strahuju kako će naučiti rukovati novcem, kako do njega doći, kako ga zarađivati i kako ga pametno trošiti – naglasila je Sanela Dropulić, kao uočeno razmišljanje mladih u provedenom istraživanju, te ističe da su i naglašavali da postojeći obrazovni sustav ih ne priprema kvalitetno i sveobuhvatno na izazove koji ih čekaju u životu – posebice kada jednog dana trebaju sami krenuti na tržište rada.
U provedenom istraživanju mladi su iskazali potrebu za mentoriranjem, da im treba savjetodavna i informativna podrška kao i razmjena iskustava, mišljenja i pogleda.
Ali jednako tako mladi su naglašavali da im ne trebaju tutori, nalogodavci, niti žele jednosmjernu komunikaciju koja guši njihovu kreativnost, angažiranost i dobru volju za djelovanjem.
Često su davali odgovore kako su oni drugačiji u svojim pogledima od onih malo starijih, imaju svoj svijet koji se veže uz rapidan rast i razvoj tehnologije, ali to ih ne čini lošijima, to ih samo čini drugačijima. Upravo sam stoga i provela ovo istraživanje kako bi i kroz djelovanje Mladih i poduzetnih osigurali kvalitetan odgovor na izazove sve izraženijih međugeneracijskih (ne)snalaženja kroz kvalitetno povezivanje, edukacije, projekte i angažman. Posebice u pravcu razmjene iskustva starjih i energije mladosti, znanja starijih i elana mladih, strpljenja starijih i neustrašivosti mladih. Cilj nam je rušiti stereotipe i percepciju mladih ljudi kao bezidejnima i neambicioznima, naglašavajući jedinstvene kvalitete koje mladi donose vođeni mentorstvom onih iskusnijih – opisuje Sanela Dropulić, idejna začetnica inicijative “Mladi i poduzetni” i autorica istraživanja.
Osobe u ovom istraživanju su različitih karijernih ostvarenja ili pak na putu k tome. Dio ispitanika imala je studentski status, dio ispitanika odmah se zaposlio nakon srednje škole na realnom sektoru ili pak u državnoj ili javnoj službi, dio ispitanika radi na realnom sektoru kod poslodavaca kod kojih su došli nakon završene fakultetske izobrazbe, jedan dio je nezaposlen, a dio ispitanika ima već otvorene vlastite tvrtke i obrte i sami žele graditi svoju karijeru na realnom tržištu.
Više od polovice ispitanika je jasno reklo da Hrvatska treba ići naprijed bez okretanja u prošlost te poručuju kako kao mlade osobe žele znati gdje idemo i kamo ćemo doći 2031. ili 2051.
Mladi ispitanici uvelike smatraju da je život u Hrvatskoj odličan, no trebamo biti realni – tj. poručuju da uvijek može biti i bolje.
Ispitanici poručuju također kako treba razbiti stereotip da su mladi lijeni i bez ambicija.
Mladi ispitanici također su se izjašnjavali da je potrebno što više putovati i izlaziti iz Hrvatske, te upoznati kako funkcioniraju ostale države i njihovi sistemi, što obrazovni, što poslovni.
Smatraju i da je veliki problem hrvatskog društva tromost koja ne dopušta napredak
Izrazito važnim u ovom istraživanju su ispitanici istaknuli potrebu da se imaju kome obratiti za pomoć bilo da je riječ o njihovim životnim ili poslovnim potrebama, te da imaju razumijevanje za ono što žele i pokušavaju ostvariti.
Kao najveći problem su istaknuli činjenicu da sve kasnije odlaze od svojih roditelja jer je teško osigurati vlastiti krov nad glavom, da sve kasnije osnivaju obitelji, ulaze u partnerske zajednice i imaju vlastitu djecu.
Detaljniji rezultati ovog istraživanja bit će predstavljeni 22. 04. od 18 do 20 sati na prvom druženju, meet up-u i predavanju inicijative “Mladi i poduzetni” u prostorima Business cluba 5 – SKY OFFICE TOWERS (TOWER A) – 14. kat, Ulica Roberta Frangeša – Mihanovića 9, Zagreb.
4 commentsOn Rezultati istraživanja – Što žele mladi u Hrvatskoj i kako to kane ostvariti?
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY.
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY. .;
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY. .;….
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
(smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam.
Mobile Sliding Menu
Koliko se realno može uštedjeti kupovinom na akcijama i kako aplikacije za uštede mogu u tome pomoći?
S obzirom na to da su se cijene brojnih osnovnih namirnica poduplale u posljednje četiri godine, Hrvati su prisiljeni
Read More...U Krapini otvoren maloprodajni park STOP SHOP
U Krapini je svečano otvoren maloprodajni lanac STOP SHOP, prvi takav u Krapinsko-zagorskoj županiji, koji kroz svoju raznoliku ponudu
Read More...JYSK nagradio zaposlenike trgovina u Hrvatskoj: Više od 1.200 000 eura bonusa za najbolje rezultate
Ulaganje u zaposlenike na vrhu prioriteta Danski lanac za namještaj i opremanje doma, JYSK, još jednom je dokazao svoju posvećenost
Read More...Hrvatski duhani otkupili 35 posto više duhana nego lani, vrijednost proizvodnje duhana narasla preko 50 posto
Iako je suša smanjila prinos i kvalitetu, zahvaljujući podršci Hrvatskih duhana kooperantima u svim fazama proizvodnje, kontinuiranim ulaganjima u
Read More...Ženska akademija za ruralne inovacije održava se u Hrvatskoj
20 mladih ženskih poduzetnica sudjeluju u oblikovanju održive budućnosti ruralne Europe 20 žena odabranih iz kandidata iz država članica EU-a,
Read More...Godišnja nagrada šampiona turizma – Poreču
Svečanom dodjelom godišnjih nagrada najboljima u turizmu, u petak navečer završeni su u Opatiji Dani hrvatskog turizma (DHT), a
Read More...Aminess Avalona Camping Resort 5* proglašen najboljim kampom 2024.
Aminess Avalona Camping Resort 5*, koji je dio jedne od najbrže rastućih turističkih kompanija u Hrvatskoj Aminess Hotels &
Read More...Mali iznajmljivači traže povlačenje zakonskih izmjena
Građanska inicijativa "Spasimo male obiteljske iznajmljivače" u petak je zatražila žurnu reakciju na predložene zakonske porezne promjene, te hitno
Read More...Svečano otvoren 1. Pullman hotel u Hrvatskoj – Zagreb je bogatiji za ekskluzivni hotel koji odiše umjetnošću i suvremenim dizajnom
U suradnji svjetske hotelske grupacije Accor i tvrtke MPDD jučer je u Zagrebu, točnije u City Island samoodrživoj poslovnoj
Read More...Dani okusa – tradicija i okusi zagrebačkoga kraja: Dani okusa 2024. – manifestacija za sve ljubitelje autentične domaće kuhinje
Manifestacija "Dani Okusa hrvatske tradicije" ove se godine, od 15. studenog do 1. prosinca, održava kao dio nacionalnog gastronomskog
Read More...MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica
Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i
Read More...Svjetske burze porasle, u fokusu tehnološki sektor
Na svjetskim su burzama cijene dionica prošloga tjedna porasle, nakon oštrog pada tjedan dana prije, a u fokusu ulagača
Read More...Cijene zlata ponovo iznad 2.700 dolara
Cijene zlata porasle su i u petak, premašivši ponovo 2.700 dolara, i tjedan završavaju u najvećem plusu u više
Read More...Sekcija računovođa HOK-a uputila gotovo 100 zahtjeva za rasterećenje gospodarstva i struke nadležnima
Samo neki od zahtjeva su rad u obrtu na nepuno radno vrijeme priznati u radni staž te omogućiti rad
Read More...Hrvatske tvrtke dobivaju poticaj za zeleno financiranje, EIB odobrava 200 milijuna eura HBOR-u
EIB odobrava zajam od 200 milijuna eura Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak (HBOR) radi širenja zelenog i
Read More...Zaštita na radu investicija, a ne trošak
Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i
Read More...Premium je nova pokretačka snaga hrvatskog turizma
Premium turizam je turizam dodane vrijednosti koji Hrvatskoj treba – poruka je Hrvatske gospodarske komore na Danima hrvatskog turizma
Read More...Održana konferencija: Energetski sektor – prilike i izazovi
U petak 22.11. u zajedničkoj organizaciji Privredne banke Zagreb (PBZ), dio Intesa Sanpaolo Grupe i Hrvatske udruge poslodavaca (HUP)
Read More...Održana Culmenina konferencija ChalLEANge 2024
Prošloga tjedna Zagreb je bio središte poslovne izvrsnosti i inovacija. Konferencija ChalLEANge 2024 powered by OTP, organizirana pod vodstvom
Read More...Predstavljeni rezultati istraživanja o kupovnim navikama i novim trendovima u trgovini
Prilagodba tržišnim trendovima i pravovremeni odgovor na potrebe potrošača ključni su faktori za dugoročno uspješno poslovanje trgovaca, poručeno je
Read More...PIK Vrbovec šunke potvrdile status najprodavanijih na hrvatskom tržištu prema Nielsen istraživanju
Prema najnovijim istraživanjima provedenim od strane The Nielsen Company, renomirane agencije koja prati tržišne trendove i potrošačke preferencije, PIK
Read More...Coca-Colin doprinos gospodarstvu Hrvatske u 2023. godini iznosio 387 milijuna eura
U srijedu 6. studenog predstavljena je Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj koja obuhvaća poslovne rezultate u 2023.
Read More...Ubrzana digitalna transformacija: Ključna rješenja za modernizaciju javnog sektora u Hrvatskoj i zemljama regije
KPMG International je proveo globalno istraživanje "Unlocking Government’s Technology Future" koje otkriva ključne izazove i prilike s kojima se
Read More...IKEA istraživanje otkriva: 79% djece u Hrvatskoj noću traži utjehu roditelja
IKEA smatra da su djeca najvažniji ljudi na svijetu, koji zaslužuju svaku priliku za igru i rast. Dok im
Read More...Prvi ugradbeni vodokotlić
Ono što je nekoć bilo vidljivo sada je skriveno: još od 1964. od tehnologije ispiranja može se vidjeti samo
Read More...Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog
U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet
Read More...Hrvatski vinari na međunarodnom sajmu Wine Vision u Beogradu
U organizaciji Hrvatske gospodarske komore i regionalnih organizacija vinara Graševina Croatica, Vino Dalmacije i Bregovita Hrvatska, 22 hrvatska vinara
Read More...Bosch ukida 5.500 radnih mjesta u automobilskom sektoru
Dobavljač automobilskih dijelova i softvera Bosch planira ukinuti 5.500 radnih mjesta, od čega najviše, njih 3.800, u samoj Njemačkoj. Smanjenje
Read More...Koelnmesse pridružuje se Njemačkoj udruzi za alternativne izvore proteina (BALPro)
Anuga i Anuga FoodTec pojačavaju svoju posvećenost održivoj prehrani s naglaskom na promociju alternativnih izvora proteina te uvode nove
Read More...Kriza autoindustrije: Ford u Njemačkoj ukida 2.900 radnih mjesta
Američki Ford je u srijedu objavio da će zbog troškova do kraja 2027. ukinuti 2.900 radnih mjesta u Njemačkoj,
Read More...MAGROS 2024 – ‘Povratak u budućnost’
KLJUČ USPJEHA – kombiniranje digitalnih i klasičnih pristupa trgovini Maloprodaja u Europi i Hrvatskoj prolazi kroz razdoblje transformacija zbog niza
Read More...GED 2024 – Neprocjenjiva vrijednost sajmova kao ključnog pokretača gospodarstva i konkurentnosti
Sajamska industrija bilježi snažne trendove rasta i razvoja u EU i u samom svijetu. Kao takva, velika je podrška
Read More...MAGROS 2023 – U sektoru trgovine nužni su inovacije i digitalizacija
Unatoč izazovima s kojima je suočen, poput inflacije i manjka radne snage, sektor trgovine pokazao je veliku fleksibilnost, a
Read More...GED 2023 – Sajamska industrija vraća se u punoj snazi
Nakon pandemije koja je zaustavila sajmovanje i donijela tešku perspektivu nad ovu djelatnost, sajmovi se vraćaju nikad jači i
Read More...MAGROS 2022 – Naglasak na novim izazovima
Konferencija MAGROS i ove je godine ponudila odgovore na najvažnija pitanja koja se tiču trgovine, ali i gospodarstva u
Read More...