U Hrvatskoj je trenutno prisutno 180 franšiznih marki na tisuću prodajnih mjesta. Iako broj tako zaposlenih iznosi gotovo 17 tisuća, istovremeno u zemljama Europske unije franšize generiraju puno više radnih mjesta: u Francuskoj oko 700 tisuća, u Njemačkoj oko 450 tisuća, a u Poljskoj oko 300 tisuća. Zbog neiskorištenog potencijala franšiznog poslovanja HGK-Županijska komora Rijeka po treći puta organizira međunarodni Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC (Franchising Exhibition Croatia). Ove godine održava se treći FEC, 7. i 8. lipnja u Hotelu Kvarner u Opatiji.
Hrvatska kao hub za distribuciju LG uređaja
Franšizni način poslovanja jedan je od najsigurnijih oblika poduzetničkog ulaganja jer kroz uhodani poslovni sustav većina primatelja franšize uspijeva. Primjer tomu je franšiza LG Laundry Lounge praonica rublja koja će se također predstaviti na FEC-u. Tvrtka koja daje LG master franšizu za Hrvatsku je Bijeli svijet, ujedno i strateški partner globalne tvrtke LG Electronics u razvoju tržišta Srednje i Istočne Europe. Bijeli svijet je primjer hrvatske tvrtke koja ne samo da konkurira na europskom tržištu, već je i zaslužna za to što je Hrvatska postala hubom za distribuciju profesionalnih LG uređaja za regiju.
«LG je odabrao hrvatsku tvrtku zbog geografske pozicije te znanja i podrške koje im možemo dati. Glavna djelatnost Bijelog svijeta u Hrvatskoj je prodaja, projektiranje, opremanje i održavanje hotelskih i restoranskih kuhinja i praonica te edukacija osoblja, a u Istočnoj Europi je to razvoj LG distribucije.», kaže Mario Martinek, direktor Bijelog svijeta. U deset godina uvidjeli su što konkretno muči klijente i koje promjene bi im mogle unaprijediti poslovanje. Danas rade s više stotina korisnika raznih profila, od velikih tvrtki do malih poduzetnika. Stečeno iskustvo odlučili su podijeliti s novim poduzetnicima u sklopu programa Jumpstart te ponudom LG franšize Laundry Lounge.
«Inovativnost nam je ugrađena u poslovni model i vrijednosti od početka poslovanja pa smo u Hrvatsku doveli franšizni koncept LG Laundry Lounge. To je brand samoposlužnih praonica koje pružaju usluge pranja, sušenja i glačanja odjeće. Prva takva otvorena je u New Yorku prije pet godina, a druga u Zagrebu prije dvije godine.» kaže Martinek. Primateljima franšize konstantno pružaju podršku, od ideje do realizacije. Tako u sklopu franšize dobivaju pomoć pri odabiru lokacije i otvaranju objekta, knjigu standarda i obuku zaposlenih. Osim toga, franšizna pristojba se ne naplaćuje ako u praonici koriste LG profesionalne uređaje kupljene kod ovlaštenog distributera.
Sve o franšizama na jednom mjestu
Bijeli svijet je jedan od sudionika i partnera Sajma franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC. To je jedino informativno događanje o franšizama u čitavoj Hrvatskoj, a ove godine održava se 7. i 8. lipnja u Hotelu Kvarner u Opatiji. Kao i lanjskih godina, predstavit će se franšizeri iz desetak zemalja: Velike Britanije, Poljske, Mađarske, Srbije, Makedonije, Slovenije, Hrvatske te Italije koja je ovogodišnja zemlja partner.
Razlog održavanja sajma je promocija franšiza kao jednog od najsigurnijih načina ulaska u poduzetništvo. Budući franšizeri će tako na jednom mjestu u dva dana dobiti cjeloviti paket usluga, savjeta i informacija potrebnih za pokretanje franšiznog načina poslovanja. Iz tog razloga FEC je idealan za sve koji razmatraju opcije o investiranju u franšizno poslovanje, a nemaju vlastite poslovne ideje. U nastojanju da FEC svake godine bude zanimljiviji, tu je i bogat konferencijski program s atraktivnim panel raspravama i temama poput primjene franšiznog modela u turizmu, franšize namijenjene novim generacijama, međunarodnog franšizinga, primjeri poduzetnica koje se bave franšizom, mogućnosti financiranja franšiza, itd.
Ovogodišnji gost sajma je i predsjednik Europske franšizne federacije gospodin Michael Eyre. Dio Sajma će biti prigodno posvećen i Svjetskom danu sajamske industrije (Global Exhibitions day), a u planu je i revija izlagača iz modnih robnih franšiza. Prilika je to i za poslovne razgovore koji se organiziraju u okviru FEC-a, neposredno prije turističke sezone. Očekuju se poslovni susreti poduzetnika iz svih djelatnosti koji žele pronaći poslovne partnere, razmijeniti iskustva i plasirati proizvode i usluge na nova tržišta.
Sudjelovanje na sajmu i konferenciji se ne naplaćuje.