Toyota priprema isporuku sustava gorivnih članaka za Energy Observer, prvo plovilo sa pogonom na vodik koje će oploviti svijet.
Nastavljajući uspješno partnerstvo započeto 2017, Toyota svojim rješenjem nastavlja podržavati putovanje Energy Observera oko svijeta.
Toyotin Fuel Cell System je razvijen kao modularno rešenje koje se može primijeniti i u proizvodnji kamiona, autobusa, u pomorstvu.
Toyota je u razvoj projekta katamarana Energy Observer bila uključena od samog početka, obzirom je vodik u središtu pažnje ovog impresivnog pothvata. Tijekom te šestogodišnje priče, započete 2017, posada Energy Observera je plovila svjetskim morima i oceanima prvim brodom koji autonomno proizvodi vodik. Ovo Elektro-plovilo budućnosti koristi više obnovljivih izvora energije, kao i sustav za proizvodnju vodika iz morske vode, bez emitiranja štetne emisije ugljika.
U skladu sa Toyotinom strategijom Environmental Challenge 2050, Energy Observer predstavlja vrhunsku ekološku i energetsku prekretnicu, unapređujući energetska rješenja budućnosti, čineći ih efikasnim i primjenjivima u mnogim primjerima. Kao prvi ambasador projekta Toyota Sustainable Development Goals, Energy Observer otkriva i promovira nove ideje i održiva rješenja koja će biti primijenjena u budućnosti, dokazujući da je čišći svijet moguć.
Tijokom nove etape suradnje, Toyota i Energy Observer usko su surađivali na uvođenju vodeće Toyotine tehnologije sustava gorivnih članaka na ovo plovilo. Sustava gorivnih članaka posebno za ovaj projekt razvio je Toyotin Technical Center Europe, koristeći komponente koje su prvi put bile primijenjene na Toyotinom automobilu Mirai, a potom prilagođene kompaktnim dimenzijama nužnim za brodsku primjenu.
Europski razvojno-istraživački tim Toyote je sedam mjeseci radio na razvoju i proizvodnji dijelova, da bi potom modularni sustav gorivnih članaka bio izrađen i sklopljen. Taj uspjeh pokazuje prilagodljivost Toyotine tehnologije sustava gorivnih članaka za široku uporabu.
Krajem prošle godine, modul sa gorivnim člancima je testiran na plovilu u brodogradilištu. Trenutno se rade testovi pod punim opterećenjem na moru, prije nego što sredinom veljače Energy Observer isplovi na svoj put pod nazivom ’’Tour 2020’’.
„Iznimno smo ponosni da će se Toyota Fuel Cell System naći na našim oceanskim rutama, i biti testiran u najtežim uvjetima. Nakon tri naporne godine I gotovo 20.000 nautičkih milja, tijekom kojih je proveden razvoj, sustav proizvodnje i skladištenja energije na Energy Observeru potvrđeno je veoma pouzdan. S nestrpljenjem iščekujemo narednu fazu projekta – pružanje pouzdanog i prihvatljivog rješenja za brodsku primjenu. Vjerujemo da je Toyota Fuel Cell System odlično rješenje, jer je industrijski izrađeno, efikasno i sigurno. Kao ambasadori Sustainable Development Goals (SDGs), naša misija je da promoviramo čista energetska rješenja, i zajedno sa Toyotom, dijelimo istu viziju kada je u pitanju vodik”, Victorien Erussard, osnivač kapetan Energy Observera
Već nekoliko godina Toyotin sustav gorivnih članaka dokazuje se veoma uspješnim rješenjem kroz model Mirai, a odnedavno je u primjeni i u autobusima i kamionima. Uporaba u pomorskom prometu znači korak bliže osnivanja društva koje se temelji na vodiku. Toyota vjeruje da vodik doprinosi proizvodnji energije bez negativnih emisija ugljika, i da će osvajanje modularne tehnologije gorivnih članaka ubrzati njenu primjenu na brojnim područjima primjene.
„Zadovoljni smo što možemo predstaviti sve mogućnosti koje ima Toyota Fuel Cell System. Naš europski razvojno-istraživački tim predano je radio sa timom Energy Observera, kako bismo razvili i proizveli modularni sustav za brod. Ovaj projekt pokazuje na koji način Toyota Fuel Cell technology nalazi primjenu u raznim projektima, i kako može biti iskorišten u brojnim poslovnim rješenjima. Pronalazimo veliku inspiraciju u radu sa ljudima koji dijele zajedničke ciljeve, čime ovaj projekt dodatno osnažuje našu viziju o društvu okrenutom vodiku.
Dr Johan van Zyl, Predsjednik i CEO Toyota Motor Europe