Tri četvrtine tvrtki osjeća posljedice koronavirusa

In Financije i gospodarstvo
burilovic

Tri četvrtine domaćih tvrtki, odnosno njih 74 posto, osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje, a više od polovine je izjavilo da su zbog posljedica koronavirusa dosad zabilježile gubitke do pola milijuna kuna, izvijestili su u četvrtak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) temeljem najnovijih podataka iz njihove ankete.

Prema najnovijoj anketi, tri četvrtine domaćih tvrtki, ili njih 74 posto, osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje, što je rast od osam posto u odnosu na prethodnu anketu provedenu prije deset dana.

Nešto više stradavaju izvoznici (65 posto) od uvoznika (61 posto), a najugroženijim djelatnostima, turizmu i logistici, pridružio se sektor poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, navode iz Komore.

Više od polovine anketiranih tvrtki, njih 53 posto, izjavilo je kako su zbog posljedica koronavirusa dosad zabilježile gubitke do pola milijuna kuna.

No, ako isti režim potraje idućih mjesec dana, znatno će rasti udio tvrtki koje očekuju znatno više troškove, ističu iz HGK.

Najveći problem tvrtkama trenutno je realizacija dogovorenih poslova, dok će, ako se situacija ne promijeni, većinu problema uzrokovati ugovaranje novih poslova.

“Anketa pokazuje da bi gotovo 10 posto mikro i malih tvrtki, a tu je riječ ponajprije o obiteljskim tvrtkama, ako se nastave problemi s koronavirusom, moralo staviti ključ u bravu. To je jasna poruka da moramo što prije donijeti mjere za pomoć gospodarstvu. Najvažnije je sačuvati likvidnost tvrtki i radna mjesta, a s tim u vezi već smo i predložili konkretne mjere Vladi“, ističe predsjednik HGK Luka Burilović u komentaru najnovije ankete.

Po podacima Komore, djelatnosti u kojima više od 90 posto tvrtki osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje su – putničke agencije, prijevoz i skladištenje, pružanje smještaja, priprema i usluživanje hrane te poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo.

One u kojima više od dvije trećine tvrtki osjeća posljedice su – umjetnost, zabava i rekreacija, trgovina na veliko i malo te prerađivačka industrija.

Više od 50 posto poduzetnika iz turizma (putničke agencije i tvrtke koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i usluživanjem hrane) prijavilo je pad bukinga između 10 i 30 posto, a 20 posto ih ima pad od 40 do 60 posto, navode iz HGK.

Padom uvoza, kako ističu, također su najjače pogođene putničke agencije, a slijede djelatnosti prijevoza i skladištenja, pružanja smještaja i pripreme i posluživanje hrane te trgovine na malo.

S druge strane, pad izvoza najviše pogađa poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo pa putničke agencije, hotele i restorane te prijevoz i skladištenje.

Burilović ističe kako ovo treba gledati i kao priliku da otežani uvoz supstituiramo domaćom proizvodnjom.

“Zato apeliram na sve građane da daju povjerenje lokalnim proizvođačima i kupuju hrvatsko. Naši proizvodi su provjereni, kvalitetni i zadovoljavaju najviše sigurnosne i zdravstvene standarde”, poručio je Burilović.

Anketa je pokazala da najveći utjecaj koronavirusa na poslovanje osjećaju Istra i Primorje, što je i očekivano jer tamošnji poduzetnici najviše posluju s tri talijanske pokrajine poharane zarazom.

Zasad samo pet posto anketiranih tvrtki ima radnike koji su u samoizolaciji, a gotovo 60 posto njih radi od kuće.

Među tvrtkama koje zasad nemaju radnike u samoizolaciji, više bi od polovine odobrilo radnicima mogućnost rada od kuće u slučaju da do toga dođe. Zanimljivo je da su male tvrtke fleksibilnije po tom pitanju, iako čak 15 posto velikih kompanija ima radnike koji su u samoizolaciji, navode iz Komore.

Na anketu HGK je u samo jednom danu odgovorilo više od 1.300 domaćih tvrtki, a iz Komore najavljuju da će i dalje nastaviti s analizom stanja kako bi teškoće s kojima se njene članice susreću što bolje prenijela nadležnim tijelima. (H)

You may also read!

dm

Uz podršku dm-a Institut Ruđer Bošković istražit će uzroke bolnih menstruacija koje muče velik broj žena

U sklopu ovogodišnjeg natječaja {ZAJEDNO} za bolje sutra dm je s više od 80.000 eura podržao realizaciju osam projekata

Read More...
zlatna kuna

Dodijeljene nagrade Zlatna kuna najuspješnijima u 2023.

Priznanja najboljima za poslovne rezultate ostvarene u prošloj godini uručena su na 28. svečanoj dodjeli nagrade Zlatna kuna Hrvatske

Read More...
recesija

Njemačka će godinu završiti u recesiji

Njemačka vlada ovog je proljeća očekivala krhki gospodarski rast, ali sada je morala priznati ono što su vodeći ekonomski

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design