Tržište rabljene robe: koja vrsta rabljene robe se najviše uvozi u Hrvatsku, a koja na tržište Jugoistočne Europe?

In Logistika
cargo-partner

Uvoz rabljene robe može biti izazovan zbog roka upotrebe koji je kraći nego kod novih proizvoda, zbog čega je pouzdan partner u procesu prijevoza i distribucije od iznimne važnosti.

Europska unija (EU) uvozi širok raspon rabljene robe među kojima su strojevi i elektronička oprema, odjeća i tekstil, plastika, namještaj, metal, papir i karton, kemikalije i drugo. Osim uvoza, EU je i izvoznica rabljenih dobara, posebice tekstila – količine rabljenog tekstila izvezene iz EU-a utrostručile su se posljednjih godina s nešto više od 550.000 tona u 2000. godini na gotovo 1,7 milijuna tona u 2019., a samo u 2021. na različita odredišta diljem svijeta EU je izvezla, primjerice, rabljene odjeće u ukupnoj vrijednosti od više od jedne milijarde američkih dolara.

Na tržištu Jugoistočne Europe, među ostalim, uvoze se rabljeni građevinski i poljoprivredni uređaji te brojne druge kategorije među kojima je i tekstil, a u Hrvatskoj se na listi uvezenih rabljenih dobara najčešće nalaze također vozila, strojevi, oprema i tekstil. Rabljena roba, suprotno uvriježenom mišljenju ne mora biti loše kvalitete, a tome u prilog idu i rigorozni procesi koji kvalitetu i zadovoljavanje sigurnosnih standarda. K tome, rastuća svijest o neophodnosti sve održivijeg života i poslovanja povećava privlačnost rabljene robe.

Rast volumena i vrijednosti rabljene robe
Kako u svojoj analizi navodi Chatham house, think thank sa sjedištem u Londonu, cirkularna trgovina složena je komponenta globalne trgovine čija vrijednost raste. Navode, primjerice, da je vrijednost trgovine rabljenom robom, sekundarnim sirovinama i otpadom za oporabu samo između 2000. i 2019. porasla za više od 230 posto, pri čemu je globalna izvozna vrijednost trgovine svim robama porasla za oko 195 posto. Naravno, u tim procesima iznimno važnu ulogu ima kvalitetno postavljena logističko-distribucijska mreža.

„Rabljena roba može zahtijevati posebno rukovanje, pakiranje ili skladištenje kako bi se osigurala njezina kvaliteta i sigurnost tijekom prijevoza. To može zahtijevati dodatne troškove i logističke izazove, osobito ako je roba velika ili teška. Više različitih faktora odredit će što je idealno transportno rješenje za uvoz rabljene robe. Dimenzije, kvantiteta, zemlja dobavljača, cjenovna i vremenska osjetljivost samo su neki od kriterija koji utječu na to hoće li izbor biti kamionski, brodski ili zračni prijevoz“, komentirao je direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska Zoran Starčević.

Kupnja i korištenje rabljenih predmeta bilo koje kategorije pomaže u smanjenju otpada i uštedi resursa, a istovremeno pruža pristupačnu opciju za potrošače. Dakle, ne samo da su rabljeni proizvodi održiva opcija, već su i nerijetko prvi izbor za one koji cijene kvalitetu i održivost po nižoj cijeni.

“U EU je trend uvoza rabljene robe potaknut kružnim gospodarstvom, čiji je cilj smanjiti otpad i promicati održivost produljenjem vijeka trajanja proizvoda. Kako potrošači postaju ekološki svjesniji, potražnja za rabljenim proizvodima raste, osobito u sektorima kao što su moda, elektronika i namještaj. Vrijedi napomenuti da trend uvoza rabljene robe nije svojstven samo EU, već je globalni fenomen. Posljednjih godina raste trend uvoza rabljene robe, s obzirom na to da potrošači traže pristupačnije opcije i postaju sve svjesniji utjecaja proizvodnje nove robe na okoliš“, dodao je Starčević.

Zakonski okvir za uvoz kvalitetnih i ispravnih rabljenih dobara
Kako bi se ubrzala transparentnost i sljedivost opskrbnog lanca, posebno u pogledu cirkularnosti, EU, kao dio svog Europskog zelenog plana i CEAP-a, radi na uvođenju politika kružnog gospodarstva i zakonodavnih inicijativa.

„Svaka zemlja ima svoje specifičnosti oko uvoza rabljene robe, no oprema koja se uvozi uvijek mora biti u ispravnom i funkcionalnom stanju. Naši stručnjaci u tvrtki cargo-partner pružaju detaljne konzultacije o opisanim procedurama i neophodnim koracima, kao i optimalnim rješenjima za transport“, poručuje direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska Zoran Starčević.

O cargo-partneru
cargo-partner privatni je pružatelj info-logistike u cjelini koji nudi sveobuhvatan portfelj rješenja za zračni, pomorski, kopneni prijevoz i skladištenje. S više od četrdeset godina stručnosti u informacijskoj tehnologiji i optimizaciji lanca opskrbe, tvrtka dizajnira usluge po mjeri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom svijeta. Osnovan 1983. godine, cargo-partner ostvario je promet od preko 1,8 milijardi eura u 2021. i trenutno zapošljava 4000 ljudi širom svijeta.

www.cargo-partner.hr

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design