Tržište rabljene robe: koja vrsta rabljene robe se najviše uvozi u Hrvatsku, a koja na tržište Jugoistočne Europe?

In Logistika
cargo-partner

Uvoz rabljene robe može biti izazovan zbog roka upotrebe koji je kraći nego kod novih proizvoda, zbog čega je pouzdan partner u procesu prijevoza i distribucije od iznimne važnosti.

Europska unija (EU) uvozi širok raspon rabljene robe među kojima su strojevi i elektronička oprema, odjeća i tekstil, plastika, namještaj, metal, papir i karton, kemikalije i drugo. Osim uvoza, EU je i izvoznica rabljenih dobara, posebice tekstila – količine rabljenog tekstila izvezene iz EU-a utrostručile su se posljednjih godina s nešto više od 550.000 tona u 2000. godini na gotovo 1,7 milijuna tona u 2019., a samo u 2021. na različita odredišta diljem svijeta EU je izvezla, primjerice, rabljene odjeće u ukupnoj vrijednosti od više od jedne milijarde američkih dolara.

Na tržištu Jugoistočne Europe, među ostalim, uvoze se rabljeni građevinski i poljoprivredni uređaji te brojne druge kategorije među kojima je i tekstil, a u Hrvatskoj se na listi uvezenih rabljenih dobara najčešće nalaze također vozila, strojevi, oprema i tekstil. Rabljena roba, suprotno uvriježenom mišljenju ne mora biti loše kvalitete, a tome u prilog idu i rigorozni procesi koji kvalitetu i zadovoljavanje sigurnosnih standarda. K tome, rastuća svijest o neophodnosti sve održivijeg života i poslovanja povećava privlačnost rabljene robe.

Rast volumena i vrijednosti rabljene robe
Kako u svojoj analizi navodi Chatham house, think thank sa sjedištem u Londonu, cirkularna trgovina složena je komponenta globalne trgovine čija vrijednost raste. Navode, primjerice, da je vrijednost trgovine rabljenom robom, sekundarnim sirovinama i otpadom za oporabu samo između 2000. i 2019. porasla za više od 230 posto, pri čemu je globalna izvozna vrijednost trgovine svim robama porasla za oko 195 posto. Naravno, u tim procesima iznimno važnu ulogu ima kvalitetno postavljena logističko-distribucijska mreža.

„Rabljena roba može zahtijevati posebno rukovanje, pakiranje ili skladištenje kako bi se osigurala njezina kvaliteta i sigurnost tijekom prijevoza. To može zahtijevati dodatne troškove i logističke izazove, osobito ako je roba velika ili teška. Više različitih faktora odredit će što je idealno transportno rješenje za uvoz rabljene robe. Dimenzije, kvantiteta, zemlja dobavljača, cjenovna i vremenska osjetljivost samo su neki od kriterija koji utječu na to hoće li izbor biti kamionski, brodski ili zračni prijevoz“, komentirao je direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska Zoran Starčević.

Kupnja i korištenje rabljenih predmeta bilo koje kategorije pomaže u smanjenju otpada i uštedi resursa, a istovremeno pruža pristupačnu opciju za potrošače. Dakle, ne samo da su rabljeni proizvodi održiva opcija, već su i nerijetko prvi izbor za one koji cijene kvalitetu i održivost po nižoj cijeni.

“U EU je trend uvoza rabljene robe potaknut kružnim gospodarstvom, čiji je cilj smanjiti otpad i promicati održivost produljenjem vijeka trajanja proizvoda. Kako potrošači postaju ekološki svjesniji, potražnja za rabljenim proizvodima raste, osobito u sektorima kao što su moda, elektronika i namještaj. Vrijedi napomenuti da trend uvoza rabljene robe nije svojstven samo EU, već je globalni fenomen. Posljednjih godina raste trend uvoza rabljene robe, s obzirom na to da potrošači traže pristupačnije opcije i postaju sve svjesniji utjecaja proizvodnje nove robe na okoliš“, dodao je Starčević.

Zakonski okvir za uvoz kvalitetnih i ispravnih rabljenih dobara
Kako bi se ubrzala transparentnost i sljedivost opskrbnog lanca, posebno u pogledu cirkularnosti, EU, kao dio svog Europskog zelenog plana i CEAP-a, radi na uvođenju politika kružnog gospodarstva i zakonodavnih inicijativa.

„Svaka zemlja ima svoje specifičnosti oko uvoza rabljene robe, no oprema koja se uvozi uvijek mora biti u ispravnom i funkcionalnom stanju. Naši stručnjaci u tvrtki cargo-partner pružaju detaljne konzultacije o opisanim procedurama i neophodnim koracima, kao i optimalnim rješenjima za transport“, poručuje direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska Zoran Starčević.

O cargo-partneru
cargo-partner privatni je pružatelj info-logistike u cjelini koji nudi sveobuhvatan portfelj rješenja za zračni, pomorski, kopneni prijevoz i skladištenje. S više od četrdeset godina stručnosti u informacijskoj tehnologiji i optimizaciji lanca opskrbe, tvrtka dizajnira usluge po mjeri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom svijeta. Osnovan 1983. godine, cargo-partner ostvario je promet od preko 1,8 milijardi eura u 2021. i trenutno zapošljava 4000 ljudi širom svijeta.

www.cargo-partner.hr

You may also read!

U Croatia Airlinesu potpisan novi kolektivni ugovor

U Croatia Airlinesu potpisan novi kolektivni ugovor

Croatia Airlines i njezina dva reprezentativna sindikata koji predstavljaju sve grupe radnika nacionalnog avioprijevoznika, SHSZUZ (Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika

Read More...
Adris

IFC-ov plavi i zeleni zajam prekretnica za održiviji turistički sektor u Hrvatskoj

IFC-ov plavi i zeleni zajam za održivost od 200 milijuna eura prekretnica je koja će društvu Maistra Hospitality Group,

Read More...
Famar

Regionalni fond ECM Partners koji ima ured i u Zagrebu uspješno razvijao pa sada prodao međunarodnu farmaceutsku tvrtku FAMAR fondu MidEuropa

ECM Partners, vodeća regionalna investicijska tvrtka specijalizirana za ulaganja u tvrtke koje se nalaze u otežanim financijskim ili operativnim

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design