U Hrvatskoj je od siječnja do kraja listopada prodano 38.687 novih putničkih vozila, što je 3,8 posto manje nego u istom razdoblju lani, dok je samo u listopadu prodano 3.045 novih auta, što je na godišnjoj razini porast od 6,7 posto, pokazuju u ponedjeljak objavljeni podaci Promocije plus.
U dosadašnjem dijelu godine najviše je novih vozila prodao Volkswagen, njih 4.554, pa VW drži 11,8 posto udjela u ukupnoj prodaji u prvih deset mjeseci.
Druga je Škoda s 3.860 prodanih vozila i udjelom nešto manjim od deset posto, a treći Opel s prodajom od 3.213 auta i udjelom od 8,3 posto.
Kia je na četvrtom mjestu po broju prodanih novih vozila i s 3.132 prodana auta ima udjel od 8,1 posto, dok je peta Dacia s prodanim 2.891 vozilom, što je tržišni udjel od 7,4 posto.
Po podacima Promocije plus, u listopadu i u prvih devet mjeseci najprodavaniji model je bila Škoda Octavia – u listopadu su prodane 184 Octavie, a u deset mjeseci 1.772.
Još tek tri modela u deset mjeseci bilježe prodaju više od tisuću vozila – Dacia Duster (1.382), Opel Crossland (1.268) i Dacia Sandero (1.125).
Prema pogonskom gorivu, u deset mjeseci ove godine najviše je prodano benzinaca, njih 20.449 ili 52,9 posto.
Na drugom su mjestu hibridi kojih je prodano 7.835, što je u ukupnoj prodaji udio od 20,3 posto, a treći su dizelaši s prodanih 7.745 vozila i udjelom od 20 posto.
Vozilo na plinski pogon prodano je 1.595, što je u ukupnoj prodaji udio od 4,1 posto, a električnih 1.063, što je udio od 2,7 posto. (H)