U travnju veliki pad maloprodajnoga prometa EU27

In Trgovina na malo
shop

Prema podacima statističkog ureda Eurostat, u travnju 2020. godine maloprodajni je promet EU27 (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost registrirana u odjeljku G47 – trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima) realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 18% manji (u Hrvatskoj 24% manji) u odnosu na travanj 2019. godine, što predstavlja najbržu dinamiku pada u novijoj povijesti (podaci dostupni od 2001. godine).

Ovo je već drugi uzastopni mjesec da je ostvaren godišnji pad maloprodajnoga prometa EU27, što je posljednji put zabilježeno još 2013. godine (lipanj i srpanj). Sama razina realnog maloprodajnoga prometa u travnju 2020. godine (promatrano po svim mjesecima u godini) bila je najniža još od veljače 2015. godine.

S obzirom na to da nisu dostupni pojedinačni podaci za sve članice EU27 (nisu dostupni podaci za Češku, Grčku, Italiju i Cipar), nije moguće utvrditi je li pad prometa u travnju 2020. godine zabilježen u svim članicama, no smanjenje prometa svakako je zabilježeno u svim članicama za koje su travanjski podaci dostupni.

Pad prometa u svim članicama EU27 nije nijednom zabilježen u novijoj povijesti, a prema tome je najlošiji mjesec bio veljača 2009. godine kada je u 26 članica ostvaren godišnji pad (samo je u Poljskoj zabilježen rast). Raspon dinamike pada u ovogodišnjem travnju vrlo je širok, pa je tako najsporija dinamika pada (među članicama za koje su dostupni podaci) iznosila 0,5% (u Finskoj), a najbrža je dinamika pada iznosila 31,1% (u Francuskoj).

Na kretanja maloprodajnoga prometa u ožujku i travnju 2020. godine znatno je utjecalo zatvaranje velikog dijela prodavaonica (uglavnom su radile samo prodavaonice živežnim namirnicama, ljekarne i benzinske postaje) koje je uslijedilo (ovisno o pojedinoj članici EU27) tijekom ožujka kao dio mjera u borbi protiv koronavirusa.

Utjecaj spomenutih mjera uočljiv je i u strukturi maloprodajnoga prometa (po grupama proizvoda), gdje se u travnju godišnji porast realnoga prometa bilježi u prodaji „hrane, pića i duhana“ 1,4% i u „trgovini na malo preko pošte ili interneta“ 25,3% (najbrža dinamika rasta još od veljače 2016. godine), dok je u ostalim grupama proizvoda zabilježen pad.

Na pad realnoga prometa u trgovini na malo EU27 utjecalo je i znatno smanjenje pouzdanja potrošača u travnju (prema rezultatima ankete koje objavljuje Europska komisija). Ipak, svibanjski rezultati pokazuju sporiju dinamiku pada pouzdanja potrošača, što će se, uz svibanjsko popuštanje mjera u EU odraziti i na podatke o maloprodajnome prometu za taj mjesec, za koje očekujemo da će pokazati pad maloprodajnoga prometa, ali sporije dinamike u odnosu na dinamiku pada u travnju.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design