Za jači razvoj kontinentalnog turizma nužne su inicijative i aktivnosti poduzetnika i stanovnika, kao i sinergija javnog i privatnog sektora te vizije i planovi što se želi postići s turizmom, pri čemu treba uvažavati i prostor i ljude, poručeno je u srijedu s 2. regionalnog sajma kontinentalnog turizma Wellcone.
Taj je sajam u organizaciji digitalnog magazina Zagorje International iz Krapine na Zagrebačkom velesajmu (ZV) u srijedu okupio 50-ak izlagača iz kontinentalnog dijela Hrvatske, većinom iz njenih sjeverozapadnih područja, ali i Slavonije te Istre, koji su predstavili svoje turističke i poljoprivredne proizvode te ponudu seoskog, termalnog, adrenalinskog, wellness i drugih oblika turizma.
Organizator sajma iz Zagorje Internationala i njegov glavni urednik Alen Brodar poručio je okupljenima da se tim sajmom, iako na njemu još nema puno izlagača i posjetitelja, u drugom izdanju želi predstaviti slika kontinentalnog turizma i njegovih mogućnosti.
“Nakon prvog sajma u Krapini uz podršku partnera i pokrovitelja odlučili smo se i za drugi sajam Wellcone koji u svom nazivu spaja riječi ‘wellness’ i ‘c/kontinent’ te ukazuje na mogući smjer razvoja turizma na kontinentu koji će zasigurno uz sebe vezati i druge djelatnosti. No, razvoj turizma na kontinentu iziskuje i puno više truda nego na obali, i ako ste u tome uspjeli, uspjet ćete u svemu”, istaknuo je Brodar.
Njegovu inicijativu i organizaciju sajma pohvalio je glavni tajnik Ministarstava turizma Ivo Bašić ističući da Ministarstvo podržava svaki oblik turizma koji se razvija na kontinentu koji u turizmu može postići puno više nego sada.
“Na kontinentu u turizmu je do sada već dosta napravljeno u Baranji, Zagorju, Međimurju, Gorskom Kotaru, Konavlima, Istri i drugdje, ali kontinentalni turizma unatoč tome još u malom postotku od svega 3 do 5 posto sudjeluje u ukupnim turističkim rezultatima. Nadamo se da će se to promijeniti, jer je Hrvatska lijepa zemlja s puno različitosti u kontinentalnom dijelu koje se mogu itekako iskoristiti za razvoj turizma”, kazao je Bašić upozorivši da u razvoju treba uvijek imati na umu održivost te zaštitu i prostora i čovjeka.
Kao primjer dobre prakse u kontinentalnom turizmu istaknuta je Krapinsko-zagorska županija čiji je župan Željko Kolar iznio je rezultate koji to dokazuju, najavljujući brojne nove investicije u turizmu.
“U zadnje četiri godine broj dolazaka turista i njihovih noćenja u našoj županiji povećan je za iznad 70 posto, što je daleko najviše među svim županijama, a to smo uspjeli uz zajedništvo i sinergiju u destinacijama te zajedničku promociju na stranim tržištima. To su pratile i brojne investicije koje su oplemenile naše prirodne potencijale, uključujući termalne izvore te eno i gastro ponudu”, istaknuo je Kolar koji je kazao da se na području te županije grade i novi hoteli te druga turistička infrastruktura.
Sve je to dio i master plana razvoja turizma u županiji do 2025., u čiju su izradu, kako je kazao, bili uključeni svi turistički i drugi poduzetnici, ali i stanovnici te sada svi imaju sličnu viziju turističke budućnosti.
“Puno smo napravili no još nije dovoljno i još se puno može, a jedan od koraka je i još bolje povezivanje županija s Zagrebom u kojemu planiramo uskoro i otvoriti ured Krapinsko-zagorske županije čiji će rad uz ostalo zasigurno pridonijeti i razviju turizma”, najavio je Kolar. (H)