Zagrebačka pivovara objavila je drugo po redu izvješće o održivosti kojim je još jednom, kao vodeći proizvođač piva na domaćem tržištu i članica globalne grupacije Molson Coors Beverage Company (MCBC), jedne od najvećih grupacija za proizvodnju pića na svijetu, potvrdila predanost odgovornom, transparentnom i održivom poslovanju.
Prošlu su godinu obilježile dvije velike investicije: finalizacija ulaganja u vrijednosti od gotovo 18 milijuna kuna (2,6 milijuna eura) u logistički, distributivni i komercijalni centar u Zaprešiću te 64 milijuna kuna (8,5 milijuna eura) vrijedno ulaganje u tehnološki naprednu liniju za punjenje i pakiranje limenki kojom su u zagrebačkom proizvodnom pogonu u potpunosti zadovoljili stalni rast potražnje tržišta za pivom u limenci, dodatno povećali održivost kompanije, konkurentnost domaće proizvodnje te potrošačima ponudili nove formate i multipakiranja limenki.
Spomenuta investicija je dokaz da Zagrebačka pivovara kontinuirano ulaže u projekte koji imaju utjecaj na povećanje energetske učinkovitosti u proizvodnji što se očituje kroz smanjenje potrošnje vode, električne i toplinske energije. Naime, novom linijom za limenke ušteđeno je više od 9 tisuća m3 vode, više od 350 tisuća kWh struje i gotovo 9 milijuna MJ toplinske energije (pare). Za bolje razumijevanje navedenih brojki – radi se o količini vode s kojom je moguće napuniti skoro četiri prosječna olimpijska bazena te električnoj energiji koju u jednoj godini u prosjeku potroši više od 100 hrvatskih kućanstava.
Zaposlenici na prvom mjestu
Kompanija je u 2022. nastavila i uspješnu suradnju s lokalnom zajednicom te uvećala udio lokalnih dobavljača na 74,7 posto u ukupnoj vrijednosti nabave, što je povećanje od 3,1 posto u odnosu na 2021. Osim toga, povećala je i količinu termoliziranog kvasca u tropu te time smanjila opterećenje otpadnih voda fosforom. Ovo unapređenje rezultat je inicijative zaposlenika kompanije, a mogućnost predlaganja novih tehnoloških rješenja imaju svi zaposlenici Zagrebačke pivovare.
Navedena inicijativa pokazatelj je koliko Zagrebačka pivovara cijeni ideje i mišljenje više od 600 svojih zaposlenika čije znanje kontinuirano usavršava. Tako je prosječno svaki zaposlenik u 2022. proveo 54,7 sati na raznim usavršavanjima, treninzima ili edukacijama, s time da je održano 17 posto više sati obuke u odnosu na 2021. Zagrebačka pivovara je u 2022. također bila svrstana u 10 posto najboljih kompanija u upravljanju ljudskim potencijalima u regiji. Prema ocjeni certifikacijskog tima Selectia, Zagrebačka pivovara je postigla 96 posto mogućih bodova što je jedan od najboljih rezultata među više od 200 kompanija koje su sudjelovale u certificiranju.
S obzirom na to da je svrstana među 10 posto najboljih kompanija, Zagrebačkoj pivovari dodijeljen je i dodatni certifikat „Above and Beyond“ i to u kategorijama „Innovation“ i „Future“ čime je prepoznata kao predvodnik u Hrvatskoj u inicijativama koje gledaju u budućnost te inovacijama koje prožimaju cijeli proces iskustva zaposlenika u organizaciji, od prvog do zadnjeg dana.
„Zahvaljujući stalnim inovacijama i svakodnevnom angažmanu naših zaposlenika, Zagrebačka pivovara je u 2022., unutar MCBC grupacije, postigla globalno najbolje rezultate u potrošnji energije, gubicima piva i efikasnosti linija povratnih boca i drugi najbolji rezultat u potrošnji vode. Voda i energija dva su najvažnija resursa u proizvodnji piva za koje Zagrebačka pivovara kontinuirano pronalazi načine za njihovo smanjenje i održivu uporabu energenata. U narednom razdoblju svakako planiramo pojačati fokus na okolišne teme, osobito u povećanju udjela energije iz obnovljivih izvora te smanjenju emisije CO2. Već idemo u dobrom smjeru jer je Zagrebačkoj pivovari u 2022. isporučeno 12.900 MWh električne energije 100 posto iz obnovljivih izvora, a u proizvodnom je procesu upotrijebljeno 15,5 posto manje PET ambalažnog materijala. Za kraj ne smijemo zaboraviti da nam je 2022. bila slavljenička. Kroz brojna druženja s našim potrošačima pokazali smo kako je Ožujsko pivo tijekom proteklih 130 godina u hrvatskom društvu postalo više od piva“, izjavila je Alina Ružić, članica Uprave Zagrebačke pivovare i direktorica za pravne i korporativne poslove.
Omiljeni brend potrošača
U 2022. godini, Zagrebačka pivovara ostvarila je rast prihoda od prodaje čime je iznova potvrdila lidersku poziciju s tržišnim udjelom od gotovo 40 posto u maloprodajnom kanalu. Ožujsko pivo pritom i dalje ostaje perjanica ne samo Zagrebačke pivovare, nego i ukupnog tržišta piva s vodećim parametrima zdravlja branda što pokazuje da je Žuja ostala omiljeni brend među potrošačima piva. Nastavku pozitivnih rezultata doprinijeli su kontinuitet ulaganja u brend, komercijalni fokus, kao i kampanje koje su provedene tijekom 2022. pod okriljem velikog slavlja 130. godišnjice Zagrebačke pivovare i Ožujskog piva.