Poštovani,
zadovoljstvo nam je izvijestiti Vas da će se ove godine održati tradicionalna, sedma po redu Konferencija o sajmovanju u organizaciji časopisa i portala Suvremena trgovina, Hrvatske gospodarske komore i Osječkog sajma u okviru Svjetskog dana sajmova – GLOBAL EXHIBITION DAY pod nazivom
Transformacija sajamske industrije
Sajmovi – učinkoviti poslovni alat
u dvorani Vikarijata u Osijeku, 2. lipnja 2021. godine
J. J. Strossmayera 58, s početkom u 11 sati.
Suvremena trgovina nastoji pojačano reafirmirati ideju sajmovanja i ozbiljno izmijenjenu ulogu sajmova u suvremenom gospodarstvu. To se odnosi na potragu za novim tržištima, novim potrošačima, ali i na novi odnos prema izlagačima i posjetiteljima sajmova. Global Exhibition Day jedan je od pogodnih instrumenata u tom pogledu, pa toga dana oživljavamo različitim aktivnostima potrebnu vezu između gospodarstva i sajmova u funkciji kvalitetnoga regionalnog razvoja. Naime, sajmove doživljavamo, prije svega, kao pogodan alat i instrument okupljanja privrednika i uspostavljanja širih gospodarskih veza, pa su naše aktivnosti okrenute prema stvaranju preduvjeta za širu podršku ubrzanom regionalnom razvoju s naglaskom na povezivanje proizvodnje i tržišta.
Na 7. Konferenciji o sajmovanju, kroz stručna izlaganja i raspravu razmotrit će se niz tema koje su značajne za taj gospodarski sektor kao što su:
- Sajmovi u novim uvjetima poslovanja. Sajmovi – NOVO NORMALNO.
- Zašto se širi broj sajmova i povećava broj izlagača unatoč novim oblicima poslovna komunikacije?
- Analiza događanja na svjetskoj poslovnoj pozornici jasno pokazuje izuzetan uzlet sajamskog poslovanja – kroz broj sajamskih priredbi i povećani broj izlagača.
- Želimo upozoriti na tri temeljne funkcije sajmova koje se ne bi smjele zapostaviti: poslovna funkcija; makroekonomska funkcija; socijalna funkcija.
- Analize pokazuju da za mnoge tvrtke u razvijenim zemljama sajmovi još uvijek predstavljaju središte komunikacijskih i marketinških aktivnosti, osobito u B-to-B komunikaciji. Prednost prema istraživanjima imaju samo vlastite web stranice pojedinih tvrtki.
- Sajmovi doživljavaju određene promjene – sve su više specijalizirani u odnosu na proizvode ili tržišta, traju sve kraće s intenzivnijim programom, dopunjuju se raznim komplementarnim sadržajima i traže sve višu razinu izlagačkih prostora.
- Nakon nekoliko godina pada izlagača, zemalja i posjetitelja na brojnim sajmovima uvode se određene promjene. Uz sajmove se vežu konferencije, prezentacije, okrugli stolovi, posjeti postrojenjima i objektima, a sve kako bi se dala veća važnost, pružilo više mogućnosti i privuklo što više izlagača i posjetitelja. Isto tako se uz stručne skupove sve više organiziraju sajamsko–izložbene aktivnosti, često na vrlo zavidnoj izlagačkoj razini.
- Pored klasičnih sajamskih priredbi u Hrvatskoj djeluje oko 500 sajmova trgovačkoga karaktera i oni imaju svoje specifičnosti, ali i važnu socijalnu komponentu. Za vrijeme lockdowna oni su pretrpjeli velike štete, a izostale su poslovne aktivnosti vezane uz taj tip sajmova. Imamo li odgovore na njihovu problematiku?
Partneri
Organizacija skupa zamišljena je uz prisustvovanje i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova europske unije, Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca, HBOR-a i HAMAG Bicro-a, te Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.
Sudionici Konferencije biti će direktori sajmova iz regije, tvrtke i obrti, predstavnici gospodarskih udruženja (komora i poslodavaca) i nadležnih državnih institucija (ministarstava i agencija) iz Hrvatske i susjednih zemalja.