DZS: Promet u trgovini na malo porastao 27. mjesec zaredom

In Statistika
maloprodaja

Promet u trgovini na malo u studenome prošle godine realno je porastao za 2,7 posto na godišnjoj razini, 27. mjesec zaredom, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku objavljeni u četvrtak.

Prema podacima DZS-a, promet od trgovine na malo što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u studenome, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno je porastao za 2,5 posto, a realno za 2,7 posto u odnosu na isti mjesec 2015. godine.

Time je potvrđeno da je u studenome promet u trgovini na malo rastao 27. mjesec zaredom, odnosno neprekinuto od kolovoza 2014. godine.

Realna stopa iz studenoga predstavlja usporavanje u odnosu na listopad kada je porasla 5,3 posto na godišnjoj razini.

Na mjesečnoj razini, u odnosu na listopad, potrošnja je u Hrvatskoj, mjerena prometom od trgovine na malo, nominalno manja za 1,2 posto, a realno za 1,6 posto.

Promatrano po pretežnoj djelatnosti poslovnih subjekata, a prema kalendarski prilagođenim indeksima, u studenome je u odnosu na isti mjesec 2015. godine najviše, za 5,7 posto, porastao promet u trgovini na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima.

Trgovina na malo, osim specijalizirane trgovine motornim gorivima i mazivima, porasla je za 2,6 posto, a maloprodaja osim trgovne motornim vozilima i motociklima, za 2,4 posto.

Istodobno je promet u maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda smanjena za 0,3 posto.

Prema trgovačkim strukama, u studenom lani je prema izvornim, neprilagođenim indeksima, na godišnjoj razini nominalno najviše povećan promet u maloprodaji motornih vozila, dijelova i pribora za motorna vozila, motocikle i dijelove – za 16,4 posto.

U maloprodaji tekstilom, odjevnim predmetima, obućom i kožnim proizvodima, promet je istovremeno povećan za 10,7 posto, a u prodaji računalne opreme, knjiga i novina te igara i igračaka za 5,7 posto. Rastao je i promet u ljekarnama te prodaji medicinskih, ortopedskih, kozmetičkih i toaletnih proizvoda, za 7,7 posto, kao i u maloprodaji audio i videoopreme, željezne robe, boja i stakla, električnih kućanskih aparata, namještaja i drugih proizvoda za kućanstvo, za 6,5 posto.

Kod prodaje motornih goriva i maziva bilježi se, pak, rast prometa od 0,5 posto, a u specijaliziranim prodavaonicama živežnim namirnicama za 1,5 posto.

Pad promet na godišnjoj razini u studenome zabilježen je samo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama, za 0,3 posto. (H)

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design