Jedna od najpoznatijih hotelsko-turističkih kompanija u Hrvatskoj, pulski Arenaturist, prošlu je godinu poslovala bolje nego u 2015., ostvarivši porast ukupnih prihoda od 8,2 posto, na 435,9 milijuna kuna te EBITDA-e od 12,9 posto, na 132 milijuna kuna, a pozitivne trendove očekuje i ove godine.
Ističe se to uz ostalo u konsolidiranom izvješću te kompanije na Zagrebačkoj burzi u sklopu kojeg se navodi i da su za 7,3 posto prošle godine povećali i prihode od smještaja, na 353,6 milijuna kuna, koji u ukupnim prihodima čine i najveći udjel, od 81,1 posto.
Najveći dio prihoda od smještaja ili 47 posto ostvaren je u hotelima, kojih u Hrvatskoj imaju sedam, a ukupno 15, s obzirom da su prošle jeseni akvizirali i dogovorili upravljanje s još osam (sedam u Njemačkoj i jedan u Budimpešti), dok se preostalih 21,4 posto prihoda od smještaja ostvaruje u četiri turistička naselja i 31,6 posto u osam kampova, pri čemu ta naselja i kampove imaju samo u Hrvatskoj (Istra, Pula, Medulin).
Od glavnih poslovnih pokazatelja za prošlu godinu izdvajaju i ostvarenu normaliziranu dobit prije oporezivanja od 42,7 milijuna kuna, koja je za 70,8 posto viša nego u godini prije, kao i da su po raspoloživoj sobi ostvarili prihod od 214 kuna ili 8,7 posto veći nego u 2015., a za 6,1 posto, na 472,4 kune porasla je i prosječna cijena smještaja.
“Tijekom trogodišnjeg razdoblja koje je završilo s krajem prošle godine, grupacija je imala niz jednokratnih ili izvanrednih troškova koji ne pripadaju uobičajenom poslovanju, a ako se isključi taj utjecaj, normalizirana dobit prije oporezivanja povećana je u odnosu na 2015. za 70,8 posto, na 42,7 milijuna kuna”, objašnjavaju iz te kompanije u izvješću, dodajući da je bolje lanjsko poslovanje i potvrda njihove strategije usmjerenosti na povećanje profitabilnosti kroz podizanje kvalitete smještaja i usluga, te kontrolu troškova.
U 2017. nastavak rasta
Mnogo očekuju i od ove godine, pogotovo jer će to biti prva puna godina poslovanja novootvorenog suvremenog hotela Park Plaza Nuernberg te hotela art’otel berlin mitte, u kojem su odnedavno dovršeni adaptacijski radovi.
Te je hotele, naime, uz još tri u Berlinu te po jedan u Koelnu i Dresdenu i jedan u Budimpešti, Arenaturist prošle godine preuzela na upravljanje, postavši time i prva hotelska kuća iz Hrvatske koja se ‘otisnula’ u svijet europske smještajne industrije.
“U Hrvatskoj ćemo i dalje biti usredotočeni na poboljšavanje tržišne pozicije postojećih poslovnih aktivnosti, ulagat ćemo u nove sadržaje u hotelu Park Plaza Belvedere i obnovu hotela Holiday, a zahvaljujući integraciji novostečenog portfelja sedam hotela u Njemačkoj i jednog u Mađarskoj istraživat ćemo i mogućnosti daljnjeg povećavanja tih poslovnih jedinica i nove mogućnosti na tim tržištima i izvan njih. Akviziciju hotela art’otel Berlin kudamm i art’otel cologne završili smo u veljači ove godine u vrijednosti 408 milijuna kuna (ili 54,5 milijuna eura) slijedom čega su eliminirani prethodno postojeći troškovi najma”, kaže u izvješću glavni izvršni direktor Reule Slonim.
Iznosi i da su im rezervacije za ovo ljeto u Hrvatskoj znatno bolje nego u istom razdoblju prošle godine, kao i da su prvi mjeseci ove godine u poslovanju u Njemačkoj počeli dobro i u skladu s očekivanjima.
I on, kao i predsjednik Arenaturista Boris Ivesha ističe da je prošla godina bila rekordna i s važnim promjenama za Arenaturist, koje bi zahvaljujući i novim ekskluzivnim ugovorima s brendom Park Plaza trebali poslužiti kao dobra platforma za rast i u ovoj godini.
“Prošla je godina za Arenaturist bila godina preobrazbe u kojoj smo od izrazito sezonskog domaćeg hotelijera postali dinamičko međunarodno društvo s dobro strukturiranim portfeljem koji uključuje hotele s cjelogodišnjim poslovanjem u središtima gradova te raznoliku ponudu atraktivnog smještaja za odmor”, poručuje Ivesha.
S obzirom da većina njihovih hotela sada posluje pod svjetski poznatim brendovima s podrškom jake globalne distribucije i marketinga, očekuje i nastavak rasta, kao i da Glavna skupština 22. ožujka ove godine uz ostalo odobri predloženo kapitalno povećanje izdanih redovnih dionica sa gotovo 3,3 milijuna, na između 4,2 i 5,2 milijuna redovnih dionica kroz ponudu novih dionica Arenaturista u RH bez prava prvokupa.
Promjenjena struktura društva
Tijekom prošle godine Arenaturist značajno je promijenilo pravno ustrojstvo i vlasničku strukturu slijedom kupovine tri hrvatska društva koja su činila Bora društva (Arenaturist Hoteli, Arenaturist Zlatne stijene i Arenaturist Turistička naselja), naknadnog pripajanja Bora društava, sklapanja ugovora o kupnji od strane novoformiranog društva-kćeri Germany Real Estate B.V., koje je u 100-postotnom vlasništvu Arenaturista, kako bi se steklo potpuno vlasništvo nad hotelima u Berlinu i Kölnu. Uz to je obavljena i kupovina 88 posto dionica društva Sugarhill Investment B.V. izdavanjem novih dionica, a ta grupacija upravlja hotelima putem svojih društava-kćeri u Njemačkoj i Mađarskoj. U 100-postotnom vlasništvu društva Sugarhill je i društvo Arena Hospitality koje posjeduje ugovore o upravljanju za hotele u Njemačkoj i Mađarskoj te upravlja poslovanjem društava u Hrvatskoj.
“Arenaturist je član međunarodne hotelske grupacije PPHE koja je u partnerstvu s tvrtkom Carlson Hotels, te je i nositelj ekskluzivnog prava upravljanja i razvoja hotela u okviru brenda Park Plaza u 18 zemalja, te će aktivno pratiti nove prilike rasta na području srednje i istočne Europe koju su u prošlosti pretežito zaobilazile poslovne aktivnosti velikih hotelskih brendova“, poručuju iz te kompanije podsjećajući da su u prosincu prošle godine stekli 88 posto udjela u poslovanju grupacije na području Njemačke i Mađarske koje se sastoji od sedam Park Plaza ili art’otel brendiranih hotela u vlasništvu, suvlasništvu ili najmu. (H)