AHK Business Outlook: Kakav utjecaj ima koronavirus na hrvatsko gospodarstvo?

In Financije i gospodarstvo
AHK

Gotovo 90% tvrtki članica Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore (AHK) ocjenjuje srednjoročni razvoj svoje ekonomske situacije lošim, a gotovo trećina njih očekuje pad prometa od više od 50%.

Ovo su samo dva rezultata aktualno provedenog istraživanja među tvrtkama članicama AHK-a, koja pokazuju da koronavirus ima negativan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo i da će imati dalekosežne posljedice.

Iako gotovo 41% sudionika u istraživanju trenutnu poslovnu situaciju svojih tvrtki još uvijek ocjenjuje kao zadovoljavajuću, a njih 47% kao lošu, 80% ispitanika očekuje lošiji poslovni razvoj u sljedećih dvanaest mjeseci.

Njih čak 88% srednjoročni gospodarski razvoj ocjenjuje lošim. 84% sudionika u istraživanju govori o manjim ili nikakvim ulaganjima, a skoro 55% očekuje da će se broj zaposlenika smanjiti u sljedećih dvanaest mjeseci.

Najveći rizici za gospodarski razvoj smatraju se pad potražnje (72,5%), nedostatak mogućnosti financiranja (51%) i opći uvjeti gospodarske politike (51%).

Koji se konkretni učinci očekuju od pandemije koronavirusa?
Najveći pad bilježi čak 78,4% sudionika istraživanja u kategoriji potražnje za proizvodima i uslugama. Nakon toga slijede ograničenja putovanja (72,5%), otkazivanja narudžbi (64,7%) i odgođena ili otkazana ulaganja (62,7%).

Detaljan pregled rezultata:

Kakav utjecaj ima koronavirus na hrvatsko gospodarstvoNadalje, 33,3% tvrtki članica AHK očekuje pad prometa za 10-25%, 23,5% za 25-50%, a čak 29,4% za više od 50%.
Direktorica Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Stefanie Ziska objašnjava: “U ovim je teškim vremenima osiguravanje opskrbnih lanaca posebno važno za održavanje gospodarstva. No, i vlada ima iznimno važnu ulogu: nedavno je donesen sveobuhvatan paket mjera za pomoć gospodarstvu. To uključuje mjere poput otpisa određenih poreza i davanja za razdoblje od tri mjeseca, odgoda plaćanja poreza na dohodak i doprinosa za socijalno osiguranje kao i financijska pomoć za spašavanje radnih mjesta u najviše pogođenim djelatnostima. Kriza također nudi mogućnosti: Hrvatska se može i treba osloboditi svoje ovisnosti o turizmu, koji je sada teško pogođen i usredotočiti se na proizvodni sektor. Dobavljači također sada mogu profitirati, jer će tržišta opskrbe u Europi postati važnija. AHK, kao pouzdan partner, Vas u tome može podržati.”

Istraživanje AHK Business Outlook provedeno je od 27.3.2020 do 2.4.2020. U istraživanju je sudjelovala 51 tvrtka članica. U istraživanju su bile zastupljene tvrtke iz sljedećih djelatnosti: usluge (46%), industrija / građevinarstvo (42%) i trgovina (12%). 48% sudionika u istraživanju su tvrtke s do 100 zaposlenika, 38% 100-1000 zaposlenika i 14% više od 1000 zaposlenika. Stoga smatramo da je istraživanje reprezentativno i da predstavlja odraz trenutnog stanja među tvrtkama članicama AHK.

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design