U Smarteru procjenjuju da će blagdanska potrošnja biti niža nego ranijih godina

In Trgovina na malo
potrošači

Blagdanska potrošnja ove bi godine mogla biti daleko niža nego prethodnih godina, pri čemu bi potrošnja hrane i pića u prosincu mogla pasti i do 20 posto, ocjenjuju u konzultantskoj tvrtki Smarter.

U analizi te tvrtke objavljenoj u utorak navodi se da su hrvatski građani tijekom prošlogodišnjih blagdana potrošili rekordnih otprilike 15,3 milijarde kuna ili pola milijarde više nego u prosincu godinu ranije.

“Procjena za ovu godinu za sada još uvijek nema, no s obzirom na potpuni izostanak potrošnje u HoReCa kanalu te pad potrošnje u maloprodaji uslijed krize uzrokovane pandemijom covid-19, očekujemo da će božićna potrošnja ove godine biti daleko niža nego prethodnih godina”, istaknuli su iz Smartera.

Na to će značajan utjecaj imati djelomični “lockdown”, koji će drastično smanjiti potrošnju kroz adventske sajmove i manifestacije, a uz zatvorene restorane i kafiće, ove će godine izostati i brojni domjenci te proslave, koji su također godinama bili jedan od generatora veće potrošnje hrane i pića, pojašnjavaju.

Jedan dio potrošnje iz HoReCa kanala prelit će se u potrošnju u kućanstvu, ali s obzirom na sva epidemiološka ograničenja i u maloprodaji i u mogućnostima privatnih okupljanja, u Smarteru procjenjuju da će ukupna potrošnja hrane i pića u prosincu ipak značajno pasti, pa i do 20 posto.

Pritom stručnjaci te tvrtke napominju kako bi dobra ponuda domaćih proizvoda i veća proizvodnja, uz podršku trgovačkih lanaca, mogla utjecati na bolju prodaju i veću potražnju domaćih proizvoda.

Kako se jedan dio potrošnje preselio u kratke lance opskrbe te nabavu preko interneta od domaćih proizvođača, njihova prodaja ne bi smjela imati tako veliki pad kao generalno tržište, kažu u Smarteru.

Mišljenja su i kako će se potrošnja ovog prosinca, u pandemijskoj godini, razlikovati od prethodnih po rastu kućne potrošnje hrane, jer će većina građana božićne i novogodišnje blagdane provesti sa svojim ukućanima, za razliku od ranijih godina kada se dosta trošilo izvan kuće – u restoranima, kroz adventsku potrošnju ili turizam i putovanja.

“S obzirom na bolju ponudu domaćih proizvoda, za očekivati je da će ovogodišnje cijene u prosincu biti niže od ranijih godina, posebice kada je riječ o mesu, ribi, voću ili povrću, vinima, sokovima, jakim alkoholnim pićima, ali i drugim namirnicama koje čine blagdansku košaricu i uobičajeno se troše u mjesecu najveće potrošnje”, navodi se u analizi.

Potrošačka košarica ove godine skromnija

Iz Smartera ističu i kako će potrošačke košarice ove godine sigurno biti skromnije nego u prethodnim godinama, a prosječni će potrošač potrošiti manje nego lani.

Napominjući kako je domaća poljoprivredna proizvodnja ove godine imala rast vrijednosti, a ponuda domaćih proizvoda na tržištu je bolja nego ranijih godina, iz Smartera poručuju kako to otvara prostor da se tijekom blagdana potrošači više usmjere na kupovanje domaćih proizvoda.

“Korona kriza je značajno promijenila globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, a razdoblje nakon Božića i blagdana ostavit će prostora za duboke analize što je dobroga ili lošega donijela pandemija kada je riječ o potrošnji domaće hrane i povećanju svijesti o važnosti promjene strateškog pristupa poljoprivredi i prehrambenoj industriji u Hrvatskoj”, navodi se u analizi.

Tijekom godine naglasak je stalno stavljan na potrebu kupovanja domaćih proizvoda, a u Smarteru su uvjereni kako će se svijest o potrebi zaokreta u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane dodatno razvijati te da će Hrvatska konačno dobiti strategiju koja će tu proizvodnju revitalizirati na zdravim temeljima.

“Pandemija bi mogla biti dobar početak ovih promjena, jer je svaka kriza i nova prilika za zaokret, posebice u važnom sektoru proizvodnje hrane “, zaključuju u Smarteru. (H)

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design