Potražnja za radnicima u prvoj polovini godine porasla za 4,8 posto

In Zaposlenost / plaće
radnici

OVI indeks je u lipnju na godišnjoj razini porastao za 3,7 posto, dok je u prvih šest mjeseci prema istom razdoblju lani veći za 4,8 posto, objavio je u petak Ekonomski institut Zagreb (EIZ).

No, iz EIZ-a ukazuju i da desezonirani podaci pokazuju malo drugačiju sliku.

“Naime, prema podacima korigiranima za sezonski utjecaj, OVI indeks je dva mjeseca zaredom, u svibnju i u lipnju, zabilježio smanjenje u odnosu na prethodni mjesec. Smanjenje je u svibnju iznosilo 2,5 posto, a u lipnju 6,2 posto, što je najveći mjesečni pad tog indeksa od lipnja prošle godine. Drugo tromjesečje je također u minusu, 1,5 posto, što je vrlo blagi pad u usporedbi s na primjer trećim tromjesečjem prošle godine kada je indeks pao za 5,8 posto”, navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.

Analitičari EIZ-a ocjenjuju da razlog takvog kretanja pokazatelja najvjerojatnije taj što je sezonsko zapošljavanje ove godine započelo ranije nego što je to bio običaj prethodnih godina. Kao dodatni argument ističu da je u prvoj polovini godine indeks porastao za 6,6 posto u usporedbi s prethodnih šest mjeseci i za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Najveće smanjenje broja oglasa za programere, informatičare i dizajnere

Najtraženija zanimanja u lipnju ostala su nepromijenjena u odnosu na lipanj prošle godine – prodavač, konobar, kuhar, skladištar, vozač i knjigovođa i zajedno su na godišnjoj razini generirala čak 2,9 posto rasta broja oglasa.

Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u lipnju, naveli su iz EIZ-a, zabilježeno je u zanimanjima programer, informatičar i dizajner, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, referenta i skladištara.

Udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija i dalje je u porastu, kao što je u porastu i broj oglasa koji su nudili zaposlenje na neodređeno vrijeme.

Udio tih oglasa se u godinu dana povećao za 6,7 postotnih bodova i to ponajviše nauštrb sezonskih oblika zaposlenja čiji je udio u lipnju pao na 10,3 posto.

Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u dalmatinskim županijama i to 2,1 posto manje u odnosu na prošlogodišnji lipanj. Središnja Hrvatska je rastu ukupnog broja oglasa doprinijela s čak 3,4 postotna boda i to ponajviše zahvaljujući zanimanjima prodavača, skladištara i knjigovođe, izvijestili su iz EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Index, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.). (H)

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design