Trgovina na dobrom putu ka održivosti i prilagodbi novim zahtjevima potrošačima

In Konferencije / savjetovanja
josip-zaher

U svjetlu geopolitičke, energetske i resursne krize, važnost transformacije poslovanja postaje sve izraženija. Nameće se potreba za uvođenjem održivih praksi i postizanja ESG ciljeva, kako bi se stvorio odgovorniji i otporniji poslovni ekosustav, čemu već doprinosi sektor trgovine, kao izrazito konkurentan i propulzivan sektor, istaknuto je na 3. HGK konferenciji o trgovini pod nazivom Održiva trgovina – Mijenjamo budućnost, koja je održana u organizaciji Sektora za trgovinu HGK, uz pokroviteljstvo Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

“Doprinos trgovine održivosti ogleda se kroz proizvodnju vlastite energije iz obnovljivih izvora, ugradnjom štedljivije led rasvjete i učinkovitijih rashladnih vitrina, ali i kroz održive i skraćene lance opskrbe, s naglaskom na promociju smanjenja otpada od hrane, jačanje ponude održivog asortimana te uz ukazivanje na važnost recikliranja. Kao bitan čimbenik konkurentnosti, u sljedećim godinama sigurno će se nastaviti zelene investicije u sektoru trgovine i dodatna prilagodba održivim praksama”, kazao je u uvodnom govoru Josip Zaher, savjetnik predsjednika HGK za trgovinu i predsjednik Komore Zagreb.

Konferencija je obuhvatila glavna područja bitna za razvoj maloprodaje u RH: od uvida u trenutno stanje, nadolazećih trendova do nužnosti prilagodbe današnje trgovine promjenama vezano uz nove propise koje zahtijevaju uvođenje održivih modela poslovanja.

“Trgovina kao spona između proizvodnje, potrošnje i samih potrošača ima svoju važnu ulogu i značaj u tim, sve bržim promjenama i zahtjevima tržišta. Održivost i društveno odgovorno ponašanje nisu opcije nego obveza svih dionika u gospodarstvu. Razvoj i evolucija konkretnog zakonodavnog okvira ima veliku važnost kojim se osigurava potrebna podrška te provedba održivih ciljeva”, komentirao je državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja Hrvoje Bujanović.

Trgovina je generator promjena, od nabave robe kod proizvođača do isporuke robe potrošaču, i može značajno djelovati na raspored i ostvarenje društvenih, ekonomskih i okolišnih koristi. Marijana Ivanov s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu istaknula je da trgovina treba biti uključiva uz ponudu robe na svim lokacijama i u različitim cjenovnim razredima.

“Treba podržati rast i razvoj domaće industrije, ali i biti orijentirana na svjetsku trgovinu koja povećava efikasnost i omogućuje izbor i cjenovne koristi potrošača. Ujedno treba biti klimatski neutralna, što nisu samo trgovine sa solarnim panelima, već i aktivnosti u smanjenju nepotrebne i neadekvatne ambalaže – budućeg otpada, a posebno plastike”, navela je Ivanov.

Glavni ekonomist Eurocommercea Anton Delbarre govorio je o tome koliko je kriza životnih troškova kao posljedica inflacije utjecala na maloprodajni i veleprodajni sektor EU-a te koliko je ona različita od one koju je izazvala pandemija koronavirusa. Analizirao je i trenutne trendove što se tiče cijena, prihoda sektora, preferencija potrošača te iznio predviđanja za naredne godine, stavljajući najnovije makroekonomske projekcije u kontekst nadolazećih rizika i neizvjesnosti za trgovce na malo i trgovce na veliko.

Michaela Jay s londonskog IGD-a (Institute of Grocery Distribution) prezentirala je trendove koji će do 2027. godine oblikovati europsko tržište trgovine na malo mješovitom robom, a koji se temelje na opsežnom istraživanju europskih tržišta. Potrošači su spremni platiti više za „zeleni“ proizvod, sve više će birati lokalne i sezonske proizvode, bit će im važna održivost proizvoda (ambalaža koja se može reciklirati, razgradiva ambalažna, proizvodi bez ambalaže), a u nabavu će češće ići u kvartovske, višenamjenske trgovine koje će, između ostalog, nuditi i tople obroke koje se mogu konzumirati u prodavaonici.

Na konferenciji smo čuli iskustva Atlantic grupe i Konzuma o uključivanju održivih praksi u svakodnevne poslovne aktivnosti čuli, a domaći trgovci govorili su i o aktualnostima u poslovanju. Predsjednica Uprave KTC-a Daliborka Kranjčić istaknula je da u tvrtki kontinuirano osluškuju potrebe tržišta i pronalaze načine ublažavanja svih izazova s kojima se susreću.

“Velik je izazov pred svima nama ostaviti održivo nasljeđe budućim generacijama. KTC ulaže značajna sredstva u obnovljive izvore energije i osvještavanje svih dionika naših procesa. Značajna komponenta u poslovanju je i društveno odgovorno poslovanje kako bismo pomogli društvu i onima kojima pomoć treba”, kazala je Kranjčić.

“Kada govorimo o održivosti, govorimo o odgovornosti da u svakom poslovnom procesu, u svakom kontaktu s kupcima i partnerima, tražimo prostor za doprinos održivijoj budućnosti. Održivost u dm-u počinje s proizvodima dm marke koji od 2014. ne sadrže mikroplastiku. Kontinuirano optimiziramo transporte kako bismo smanjili emisiju CO₂. Dodatno smanjenje emisija omogućuje nam više od 2.000 solarnih panela u našem dialogicumu i distributivnom centru. Svoje energetske potrebe gotovo u potpunosti podmirujemo iz obnovljivih izvora energije”, kazao je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.

Zbog značajnog smanjenja broja stanovnika, nekim trgovcima upitna je isplativost poslovanja i opstanka u ruralnim sredinama, a u budućnosti će taj problem biti prisutan i u gradovima. Posebno su pogođeni mali, obiteljski trgovci, istaknuto je na panelu koji se održao u sklopu konferencije. Istaknuto je kako negativni demografski trendovi negativno utječu i na ponudu radne snage te da je i u sektoru trgovine vidljiv nedostatak radnika.

Treća HGK konferencija o trgovini okupila je glavne predstavnike trgovačkog sektora u RH i nositelje ključnih aktivnosti za unapređivanje razvoja ove važne gospodarske djelatnosti. Govorilo se i o trgovini budućnosti i novim tehnologijama, uključujući i sve prisutniju umjetnu inteligenciju i o tome kao je kao alat možemo koristiti za prosperitet, s naglaskom na povećanje produktivnosti, bolje upravljanje rizikom i unaprjeđenja poslovanja.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design