Hrvatske prehrambene tvrtke na sajmu Anuga traže prilike za izlazak na nova tržišta

In Sajmovi i izložbe
Hrvatske prehrambene tvrtke na sajmu Anuga traže prilike za izlazak na nova tržišta

Hrvatska gospodarska komora i ove godine, deveti put za redom organizira zajedničko predstavljanje hrvatskih tvrtki na međunarodnom sajmu prehrambene industrije Anuga, koji se od 7. do 11. listopada održava u Kölnu. Na sajmu se, na izložbenoj površini od 300 tisuća kvadratnih metara, predstavlja više od 7.800 izlagača iz 118 zemalja svijeta.

Na najvećem europskom i svjetskom sajmu prehrambene industrije predstavljaju se hrvatske tvrtke: Apimel, Avem, Dupin, Hermes international, Kraš, Pekar Tomo, Solana Nin i Varžak med. Prezentiraju se proizvodi konditorske industrije, pekarstva, pčelarstva i po prvi put ručno brana morska sol.

“HGK je i dalje jedina institucija u RH koja ima znanje, resurse i sposobnosti pomoći članicama u svim kritičnim koracima procesa internacionalizacije poslovanja. Kako područje internacionalizacije, konkretno organizacije nastupa na međunarodnim sajmovima, zahtijeva i značajna financijska sredstva, veseli činjenica da smo ove godine našim članicama, sudionicama sajma Anuga, osigurali sufinanciranje nastupa od strane Ministarstva poljoprivrede temeljem dodijeljenih bespovratnih sredstava odobrenih u okviru Javnog poziva za sufinanciranje organiziranog nastupa hrvatskih gospodarstvenika na velikim međunarodnim događanjima u 2023. godini”, kazao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Deficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni hrane u pola godine približio se milijardi eura, što je rekord. Ovim tempom, a i s obzirom na značajnu turističku potražnju, mogli bi se približiti deficitu od 2 milijarde eura na razini čitave 2023. godine. Rast deficita dijelom je uvjetovan globalnim rastom cijena, no prisutan je i značajan rast volumena što potvrđuju podaci o uvezenim količinama.

Izvoz u šest mjeseci 2023. u odnosu na isto razdoblje 2022. bilježi rast od 16,8 posto i iznosi 1,85 milijardi eura, što je povećanje od 266,6 milijuna eura. Uvoz je porastao 21,8 posto, za 500,5 milijuna eura, i iznosi 2,79 milijardi eura. Deficit je povećan za 33,1 posto, odnosno za 234 milijuna eura i iznosi 941,8 milijuna eura. Pokrivenost uvoza izvozom je 66 posto, što je smanjenje u odnosu na prošlogodišnju razinu od 69 posto.

“Bez povećanja volumena proizvodnje i produktivnosti u primarnoj proizvodnji i preradi nećemo imati dobre rezultate u vanjskotrgovinskoj razmjeni, posebice u onim ‘kriznim’ proizvodnjama u kojima ostvarujemo najveći deficit – meso, mlijeko, voće i povrće”, ističe Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK.

Zajedničke nastupe hrvatskih tvrtki na sajmu Anuga, HGK organizira u kontinuitetu još od 2007. godine, a među tvrtkama redovitim izlagačima je Hermes International. U tvrtki iz Sračinca ističu kako im je ovo jedan od neizostavnih događanja na kojima predstavljaju svoj brend Dida Boža i izlažu svoje proizvode.

“Od početka nastanka tvrtke imamo veliki potencijal ka širenju tržišta i težimo prema izvozu. Anuga ne samo što je jedan od vodećih sajmova u svijetu, on je kao takav i vodeće mjesto za okupljanja prehrambene industrije iz cijeloga svijeta. Izlaganjem na sajmu, cilj nam je pronaći nove distributere i kupce diljem svijeta te upoznati novitete koje tržište nudi. Ove godine uz nove kupce želimo posjetiteljima na sajmu predstaviti nova elegant pakiranja Dida Boža ekstra džemova. Riječ je o redizajnu staklenki i ambalaži ekonomičnog, obiteljskog pakiranja koje dolazi u čak sedam okusa džemova i jednom pekmezu. Uz praktičnije pakiranje, ambalaža je elegantnija, ali i dalje zadržava dašak tradicije koji brend njeguje. Posjetitelji će također na našem štandu imati priliku isprobati novi ekološki namaz Jaffa koji je zdravija inačica čokoladnih namaza i vjerujemo da će kao takav biti veoma zanimljiv tržištu”, predstavlja novitete Sara Stjepanek iz Hermes Internationala.

Solana Nin po prvi put izlaže na ovom međunarodnom sajmu s namjerom širenja tržišta sa svojim ekološkim solima i jačanjem izvoznog potencijala.

“Nastup na Anugi je novo iskustvo za nas. Mi smo mali poslovni subjekt koji priča priču o soli kroz više od 200 proizvoda sa soli i htjeli bismo svoje premium ekološke soli prodavati u svijetu, otvoriti neke nove suradnje i internacionalno ojačati. Osobito nas vesele B2B sastanci, ali i učenje nekih novih trendova u prehrambenoj industriji. Nadamo se da će nam se ova investicija isplatiti i da ćemo postati redoviti izlagači na ovom sajmu”, kaže Sanja Stamenić Oštrić, direktorica marketinga i razvoja poslovanja u Solani Nin.

“Izvoz je najveći pokretač hrvatskog gospodarstva pa bi nam bila želja da i mi povećamo njegov udio u našem ukupnom prihodu”, zaključuje Stamenić Oštrić.

Lidija Gregačević iz Apimela ističe da radu izlažu na najvećem prehrambenom sajmu već dugi niz godina, jer im je pružena mogućnost susreta s poslovnim partnerima iz inozemstva, kao i pronalazaka novih poslovnih partnera te stvaranja prilike za povećanje izvoza na nova inozemna tržišta.

“Ovogodišnji fokus nam je predstaviti ApiLab liniju dodataka prehrani baziranoj na propolisu i matičnoj mliječi, također predstavljamo inovativne linije proizvoda kao što je Premium linija meda, Melkior-medni liker te druge proizvode”, pojašnjava Gregačević.

Opskrba i kvaliteta hrane te internacionalizacija poslovanja, uz održivost, zelenu tranziciju i digitalizaciju i budućnost poslova, ključne su teme koje će biti u fokusu rada HGK u narednim godinama.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design