U srijedu 6. studenog predstavljena je Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj koja obuhvaća poslovne rezultate u 2023. godini. Nakon predstavljanja, čelnici značajnih tvrtki i udruženja raspravili su kako suradnjom potaknuti gospodarski rast.
Petu po redu Studiju o socioekonomskome utjecaju izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen. Rezultati pokazuje da Coca-Cola ostvaruje izniman utjecaj na hrvatsko gospodarstvo, kao i na području društvene odgovornosti i ulaganja u zajednicu.
„Rezultati Studije naglašavaju Coca-Colin sustav kao duboko ukorijenjenog i cijenjenog dionika hrvatskog društva, ističući naš pozitivan utjecaj na šire gospodarstvo. Studija pokazuje da od svakog eura potrošenog na proizvode Coca-Cole čak 71% ostaje unutar hrvatskog gospodarstva. Ukupni izravni i neizravni doprinosi Coca-Cole dosežu 387 milijuna eura, što čini 0,5 % BDP-a Hrvatske. Želim posebno istaknuti kako je u posljednjih pet godina, Coca-Cola uložila više od milijun eura u društveno odgovorne projekte diljem Hrvatske, što najbolje pokazuje našu predanost društvu u kojem poslujemo. Ova Studija nas motivira da nastavimo putem izvrsnosti u Hrvatskoj, zajedno s našim cijenjenim kupcima i partnerima“, izjavila je Dora Strezova – Nikolova, glavna direktorica Coca-Cole HBC Hrvatska.
Svako radno mjesto u Coca-Coli podržava dodatnih 15 radnih mjesta u hrvatskome gospodarstvu. U 2023. godini, svojim poslovanjem, koje uključuje suradnju s 1.752 lokalna dobavljača i 31.166 kupaca, Coca-Cola je osigurala 0,6 % ukupnog iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj.
Uzvanicima su se obratili Oleg Butković, izaslanik predsjednika Vlade Republike Hrvatske, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, te Nathalie Rayes, veleposlanica Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj.
„Velike kompanije, poput Coca-Cole, donose sa sobom znanja, resurse i tehnologije koje omogućuju brži razvoj i konkurentnost, ali često postavljaju i trendove, koje prate i mali poduzetnici. Osim toga, korporativni sektor doprinosi državnom proračunu porezima i doprinosima, što je opće poznato, a ta su sredstva nužna za financiranje svih javnih usluga kojima se podiže kvaliteta života svih građana“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Pritom je dodao: „Mnoge korporacije imaju odgovornost i obveze prema društvu i okolišu te mnoge od njih aktivno rade na održivim praksama i društveno odgovornom poslovanju, a među takvim korporacijama je i Coca-Cola, na čemu vam čestitam.“
Veleposlanica Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj Nathalie Rayes izjavila je: „Uspješne priče poput Coca-Coline pokazuju da ne moramo birati između gospodarskog rasta i društvene odgovornosti, niti između profita i održivosti. Visoki standardi vode do visoke učinkovitosti – i svi imaju koristi.“
Nakon predstavljanja rezultata Studije održana je panel-rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije. Panel je moderirala Andrea Čović Vidović, zamjenica voditeljice Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj, a uz Doru Strezovu – Nikolovu, sudjelovali su Michal Senczuk, predsjednik uprave tvrtke Studenac, Burak Baykan, predsjednik Udruženja stranih ulagača (FIC) i regionalni direktor Doğuş grupe, Hrvoje Stojić, glavni ekonomist Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), Marko Ban, direktor za Hrvatsku tvrtke Alpla i Mirjana Matešić, direktorica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR).
Sudionici su raspravljali o utjecaju međunarodnih tvrtki na hrvatsko gospodarstvo i prilikama koje one otvaraju za razvoj domaćeg gospodarstva u cjelini.
Studija je dostupna na poveznici: https://apps.jutarnji.hr/coca-cola-hbc-seis/.