Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 4,0 milijardi kuna, što u odnosu isto razdoblje 2016. godine predstavlja rast od 4,4 posto.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 440,7 milijuna kuna i veća je za 5,1 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 2,8 posto na 237,5 milijuna kuna. Do kraja godine kompanija očekuje dodatno proširenje distribucijskog portfelja te nastavak stabilnog rasta ukupnog poslovanja.
Fokus na brendove i kvalitetno upravljanje
Uz odlične poslovne rezultate, prvih devet mjeseci obilježilo je dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske prehrane i fokusiranje na razvoj brendiranog poslovanja. U objema tvornicama, u njemačkom Bleckedeu te u Novoj Gradišci, koje je preuzela belgijska kompanija Aminolabs, nastavit će se ugovorno proizvoditi Atlanticov asortiman sportske prehrane.
Problemi u kojima se našao naš najveći pojedinačni kupac, Agrokor, u potpunosti su anulirani proširenom suradnjom s drugim maloprodajnim partnerima. Naplata potraživanja od poduzeća iz sustava Agrokor u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj je redovita, s izuzetkom dijela tzv. graničnog duga u Hrvatskoj (koji je obuhvaćen djelovanjem tzv. Lex Agrokora). Nenaplaćeni ostatak tog duga će se, prema iskazanoj namjeri Izvanrednog povjerenika, podmiriti u potpunosti, što Atlantic i očekuje.
„Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine nastavila ostvarivati zavidne poslovne rezultate, primarno unapređenjem prihoda i profitabilnosti, pri čemu je rast ostvaren u gotovo svim poslovnim segmentima i na svim najvećim tržištima. Strateško partnerstvo s belgijskom kompanijom Aminolabs omogućilo nam je dodatni fokus na vlastite robne marke i nastavak restrukturiranja Strateškog poslovnog područja Sportska i aktivna prehrana, a pokrenute su i brojne aktivnosti na profitabilnijem i fokusiranijem pristupu zapadnoeuropskim tržištima. Rast ukupnog poslovanja, odlično upravljanje likvidnošću i kontinuirano smanjenje zaduženosti pružaju nam odličnu osnovu za još brži i snažniji rast“, komentirao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Rast poslovnih i distribucijskih područja
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Pića s rastom od 8,1 posto, Delikatesni namazi s rastom od 7,9 posto, Zdravlje i njega s rastom od 6,8 posto i Slatko i slano s rastom od 5,7 posto, te Strateško distribucijsko područje Hrvatska, koje je raslo 7,2 posto i Strateško distribucijsko područje Srbija s rastom od 3,7 posto.
Kava se s 20,1 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 792,1 milijuna kuna prihoda od prodaje. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 67,5 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,8 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,3 posto, a proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu s 4,4 posto.