Kofola raste u Češkoj, Slovačkoj i Adria regiji 9,4 % i planira veliku ofenzivu u Poljskoj

In Brandovi
Kofola

Iako ovogodišnje ljeto za razliku od prošlogodišnjeg nije bilo idealno po pitanju prodaje bezalkoholnih pića, Kofola Grupa uspjela je povećati prodaju u Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji za 9,4%. U Hrvatskoj je zaključen ugovor o preuzimanju udjela tvrtke Studenac, što predstavlja sljedeći značajan korak razvoja tvrtke u Adria regiji. Na vrlo izazovnom poljskom tržištu Kofola je aktivnija no ikad u posljednjih četiri godine te planira veliku ofenzivu. Situacija na poljskom tržištu uvelike je utjecala na poslovne rezultate Kofola grupe: bruto prihodi su pali 2.4%, dok je EBITDA indikator manji za 13,9%. Predstavnici kompanije predviđaju da će poslovni rezultati na kraju godine biti na razini prošlogodišnjih, pa je u skladu s tim odlučeno da će se u prosincu ove godine početi s isplatom dividend dioničarima u vrijednosti od 156 milijuna čeških kruna.

“Ostvareni rezultat EBITDA u iznosu od 31,5 milijuna eura u globalu zadovoljava naša očekivanja” istaknuo je Daniel Buryš, financijski direktor Kofola Grupe. “Pretpostavljamo da će ovogodišnji rezultati u konačnici biti približno jednaki prošlogodišnjima, što znači 40,7 milijuna eura uz moguća odstupanja od 5%.”, dodao je Buryš. Istaknuo je da je to jedan od razloga zbog kojih će Kofola isplatiti dividendu dioničarima u iznosu od 156 milijuna čeških kruna te zaključio: “Rast i stabilan prihod od dividende su ono što želimo prezentirati našim ulagačima, kako sada, tako i u budućnosti.”

Grupa je u Češkoj i Slovačkoj unatoč ljetu koje nije obilovao tropski vrućim danima kao prošlo uspjela povećati prodaju za 5 %. Rast je postignut zahvaljujući Kofola brendu, vodećoj zvijezdi portfelja, kao i Rauchu. Značajan pozitivan utjecaj na prodaju također je imala i Vinea brend čiji su rezultati rasli za 9% u odnosu na prošlu godinu. UGO ostaje najbrže rastući brend u portfelju s rastom međugodišnje prodaje od 60%. Za sada se može pohvaliti s mrežom od 70 barova, dok se sljedeća faza razvoja planira u obliku franšiza.

Što se tiče Poljske, Kofola je tamo aktivnija nego ikad posljednjih godina. “Poljsko tržište i dalje je prilično fragmentirano zahvaljujući velikom broju kompetitivnih konkurenata. Cjenovna osjetljivost potrošača u kombinaciji sa zahtijevanjem kvalitete u suprotnosti su s onim na što smo navikli na drugim tržištima” kaže na situaciju u Poljskoj Jiří Vlasák, generalni direktor tvrtke HOOP Poljska i dodaje: “Vidimo nedvosmislenu priliku u promjenama kroz koje tržište prolazi. Međutim čitav proces transformacije tvrtke donosi značajne troškove restrukturiranja, neovisno radi li se ulaganju u koncentriranje proizvodnje, djelomična smanjenja opsega proizvodnje uzrokovane promjenom cjenovne politike ili pripremom marketinške kampanje Hoop Cola brenda za kraj ove godine.”

Uz značajne uštede i optimizaciju marže u Poljskoj, Kofola je ove godine uložila i u poboljšanje proizvodnog asortimana kao i u marketinšku podršku. Ostale promjene će se prema novodonesenoj strategiji nastaviti u 2017. god
Kofola je dobro napredovala u Adria regiji te je ostvarila međugodišnji rast prodaje od 12,4%. Povrh toga, Kofola je u rujnu zaključila ugovor o preuzimanju tvrtke Studenac, hrvatskog proizvođača mineralne vode koji ima bogatu tradiciju te kupce koji su čvrsto emocionalno povezani s brendom. Riječ je o prednostima s kojima je Kofola navikla uspješno raditi, a akvizicija bi trebala biti zaključena do kraja godine.

You may also read!

Makhtar Diop

Generalni direktor IFC-a Makhtar Diop u posjetu Hrvatskoj

Makhtar Diop, generalni direktor Međunarodne financijske korporacije (IFC), u posjetu je Hrvatskoj od 19. do 20. studenog 2025. kako

Read More...
Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

U Bruxellesu u ponedjeljak, 17. studenog 2025., održan je sastanak Vijeća ministara poljoprivrede i ribarstva Europske unije, na kojem

Read More...
Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Partnerstvo Wolta i SPAR Hrvatska korisnicima omogućuje brzu, jednostavnu i praktičnu kupovinu namirnica i proizvoda za kućanstvo uz dostavu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design